anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av anaby - 21 februari 2012 21:11

Idag fick jag ett telefonsamtal om prisuppgift på Eric LT sadelgjorden  Det gick att göra den i 90 cm som jag ville ha MEN den kostade dubbelt så mycket som den gör i "normala" fall  Den är dyr redan i "normalt pris" så jag måste fundera lite på det här känner jag....

Har även skickat iväg en fråga om lite info till en annan ryttare som jag vet använder samma sadelgjord. Kommer inte att bestämma mig hur jag ska göra förrän jag får svar från henne. En del säger nämligen att man ska ta en storlek mindre/kortare och andra inte!! Svårt att veta hur man ska göra...speciellt när man ska göra en specialbeställning.

DÅ VILL JAG VARA SÄKER PÅ ATT DET ÄR RÄTT STORLEK JAG KÖPER  

Det jag känner helt säkert är att jag VILL KÖPA just den här sadelgjorden...det är bara storleken jag är osäker över 

Det klarnar nog under veckan så att jag kan komma med ett beslut   Fortsätttning följer!!

Mvh anaby  

Av anaby - 21 februari 2012 18:52

Det tog emot att åka ner till stallet idag   Mycket pga vädret...blev så less när det blåste så otroligt mycket!! Ville gärna rida men samtidigt....inte till vilket pris som helst  Så det blev vila för T idag.

Vädret har varit väldigt bra förutom blåsten!!! Flera + grader  Idag har minsann "Herr´n" "hummat" i princip hela tiden jag har varit i närheten av honom  Och självklart tog jag INTE med mig kameran ner till stallet idag Tar med mig den imorgon så får jag se om T är på "prathumör" då också 

Idag har jag fyllt på hö i stora höhäcken...4 st säckar. T hade varit duktig och ätit helt rent nedanför kring höhäcken   Sedan fixade jag med allt annat kring T. Avslutade med att borsta och massera honom lite. Har masserat honom lite som "taktil-massage"...han gillar det allafall skarpt!!! Hi hi!! Sedan blev det lite annan "klining" också på kroppen 

Sedan tränade jag lite på "stopp" och "start"  När jag sätter upp handen i "stopptecken" ska T stå stilla...när jag sedan vinkar ska han komma till mig....sedan stanna när jag sätter upp handen och komma när jag vinkar osv. Det funkade riktigt bra idag!! Fick tillrättavisa honom 1 gång när han kom innan jag hade gett tecken  Han står och tittar på mig med stora ögon och har total koll på när jag börja vinka...DÅ KOMMER HAN PÅ EN GÅNG  Får hästgodis som belöning...så det är klart att man kan komma när matte vill  


OBS!!! Bakbenet ser nästan ut som vanligt idag Jag ser bara en otroligt liten svullnad. Endast liniment (Arnika) även idag  HÄRLIG KÄNSLA!!!!

Tog sedan sparken hem och skyndade mig att svida om och sedan åkte jag och Henrik till Apoteket. Han har fått någon typ av svinkoppa i pannan. Problemet är att den har blivit större  Är stor som en 1-krona just nu!! Så idag var han till sköterskan på skolan som rekommenderade Microform....dock visste hon inte om det var receptfritt eller inte  Det visade sig att man kan köpa det utan recept  Tack och lov!!!

Sedan åkte vi vidare till Rusta..där jag bla köpte en stor grön presenning som ska användas till träning med T framöver...och lite annat till familjen. Vidare till ÖB där det enbart handlades till familjen idag 

Landade hemma och har nyss ätit middag!! Blev rester som tur var!!!

Nu ska jag se på TV ikväll...och dricka te och lite annat smått och gott  Känner mig rätt så ok idag 

Bådar gott inför torsdag när jag ska jobba igen!!!
Nej, nu ska jag koncentrera mig på "The big bang theory" 

Ha en jättebra fortsatt jättetrevlig tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby           

Av anaby - 21 februari 2012 12:51

Har ytterligare en morgon lyckats äta joghurt, musli och honung  Bara att tacka och ta emot så länge det varar!!!

Sitter hemma och väntar på att blåsten ska avta så att jag kan ta sparken ner till stallet och rida T en sväng. Just nu blåser det 7 sek meter   Känns INTE riktigt bra att bege mig ut i det vädret med en häst som stått i 3 dagar!! Problemet är inte blåsten i sig utan om det dyker upp någonting bakom oss....folk har ju tyvärr en benägenhet att INTE ta så mycket hänsyn efter vägen jag brukar rida på   För det mesta beror det på okunskap...men det hjälper INTE om hästen blir rejält rädd och flippar ur i sånt här väder!!! Ska vänta en stund till och sedan ta på mig ridkläder så får jag se hur blåsten känns när jag kommer ner till stallet.

Har hängt lite tvätt och sprayat stigbyglar på fm  Är glad och tacksam att det finns ork till någonting mer än T!!!

Nej, nu ska jag byta kläder och börja packa till stallet 

Ha en jättebra fortsatt tisdag!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards