anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Vem har sagt att det ska vara lätt att bestämma sig:S

Av anaby - 22 februari 2012 10:34

Nu har jag tagit ett beslut angående Eric LT sadelgjorden!! Har funderat hela kvällen igår och även nu på morgonen 

Vem har sagt att det ska vara lätt att bestämma sig och komma till ett beslut 

 Fick även svar igår från tjejen som redan har samma sadelgjord. Hon rådde mig att INTE ta 90 cm utan att istället ta 75 cm då den töjer sig ganska rejält. Visst är det bra när man kan tipsa och råda varandra om utrustning 

Mitt beslut blir då att köpa en 75 cm sadelgjord och om den nu skulle vara för kort har jag då möjlighet att sälja den  och istället göra specialbeställning på 90 cm Tror att det blir svårare att sälja en specialbeställning motför en "vanlig" storlek  Den kostar dessutom minst 1000 kr mer än den "vanliga"  Fick ett nytt mail om att priset var för högt!! Det var endast 600 kr extra för specialbeställningen..samma pris som för en lång sadelgjord Det priset kändes helt ok!!! Men i nuläget är det storleken jag är osäker på  

Där jag hade frågat om prisuppgift på specialbeställningen hade tyvärr inte 75 cm  Men jag hittade en annan Återförsäljare som jag kontaktade igår kväll och fick svar idag att det fanns en brun 75 cm som ska skickas till mig på måndag  Det är så härligt med trevliga människor!!! Just nu är jag jättenöjd och glad!!! Sadelgjorden bör landa hos mig tisdag eller onsdag nästa vecka så då hinner jag rida med den några ggr innan min operation      

Mvh anaby   

 
 
Kerstin

Kerstin

22 februari 2012 11:45

Blir nog bra! :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

22 februari 2012 15:51

Tror jag med:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Camilla- Rösta på min blogg i Hästblogg- Galan!

Camilla- Rösta på min blogg i Hästblogg- Galan!

22 februari 2012 13:25

Sv: Haha, samma hos mig! Blev skitsur som liten när jag for av och hann inte ens landa i marken innan jag skulle upp i sadeln. Frågade nån hur det gick väste jag nått bara :P
Är sån fortfarande. C skrattar varje gång jag åker av nån ungis för jag liksom studsar upp på fötterna igen och är tvär sur så det är bara leda fram hästen igen :P

Riktigt tråkgit att stämningen är sån på Buke för sidan är bra :(

http://camillahastskotare.blogg.se

anaby

23 februari 2012 18:43

Skönt att höra att fler är likadan;) När jag gick omkull med min förra häst och tuppade av av smärtan när hon trampade mig...så att jag bröt några revben...klev jag upp direkt jag "piggnade till" och fortsatte och hopppa:O Insåg dock efter 2 språng att det gjorde förd..ligt ont;) och klev av...lastade hästen och åkte hem istället. Fick hjälp att lasta då jag inte kunde böja mig ner:S Är man normal eller?? Knappast!!

Håller helt och hållet med om Buke!! Jättebra forum om man behöver få info MEN så tråkig stämning på många trådar:( Synd!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Nina

Nina

22 februari 2012 13:45

Hoppas att det blir bra med din nya gjord. Men det låter lite kort med 75 cm om man behöver 90 cm, hur gör man innan den töjt sig?

Vad spännande att Börjeskatalogen kommer ut i dag :-) Det är alltid så roligt att se om det kommit ut några nyheter.

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

22 februari 2012 16:01

Den här sadelgjorden ska eller bör man ta 10 cm kortare än man har i normala fall..då den är mer töjbar. Sedan behöver man vanligtvis INTE spänna den lika hårt som man gör annars. Så förhoppningsvis ska det funka bra med 75 cm för oss:D Jag hoppas det!!!

Jag tycker också att det ska bli spännande att se NYA Börjes katalogen!!!! WIIIEEEEE!!! Som du säger är det alltid roligt att se vad det kommit för nyheter:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards