anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Plypp-mani:S

Av anaby - 22 februari 2012 15:41

Japp!! Precis som det står har vi här hemma fått "plypp-mani  Förra veckan var L-O iväg på en föreläsning och kom hem med en receptbok. Jag satt och kollade runt lite i den och fastnade för ett recept som hette: Plyppar...de såg ut som kubbar...vilket är något jag tycker är jättegott  Allafall så provade jag att baka lite plyppar under helgen...

De gick åt SNABBT här hemma  Igår gjorde jag och Henrik ett till bak...dubbel sats den här gången...och även det blev uppskattat!!! Mamma blev alldelens vild efter att ha smakat dem...så hon fick receptet och har delat med sig av dem till flera andra  På L-O:s jobb har de också efterfrågat "plyppreceptet" 

Här kommer några bilder på plyppbaket...före och efter:


 


Före:



Och efter  



    Visst ser de ut som kubbar? Är väldigt enkla att göra  Är någon intresserad av receptet??


Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

22 februari 2012 15:56

Ja tack! Är det nå´t GI eller LCHF recept?
Tufft av dej att rida i det där vädret, jag började frysa så fort jag såg bilden :)

Det är nå´n enzym i havvre som gör att vissa hästar inte tål det, jag gav kornkross och senare när ekonomin blev lite bättre fick han havrefri müsli. Vi hämtade ju hem Brigade från Irland och där åt hästarna müsli och ingen havre, jag har inte provat ge Ava havre så jag vet inte om det är irländarna som inte tål det.....din Zimé kanske hade irländskt påbrå ? ;)

http://marresmams.blogg.se

anaby

23 februari 2012 18:49

Jag vet inte om det är någon typ av GI eller LCHF-recept!! Men det är ganska mycket margarin i smeten;) Receptet ligger ute på bloggen:D

Det gick bra att rida!!! Blev ingen lång tur...T är ju härdad och går med på det mesta:D Tur att det finns täcken att ta på när man kommer tillbaka;)Hi hi!!

Jag har också hört att det är någon typ av enzym som gör att vissa hästar reagerar väldigt. Många tror dock inte på det utan tycker att man överdriver?? Tja, det går ju bra att tro om man INTE har träffat någon häst som reagerat på havre;) Zimé tålde INTE korn heller...provade nämligen det och hon blev nästa värre av det?? Nej, hon var "helsvensk" min dam;)

Hon fick samma foderstat som T får idag...lusern och lite havrefri musli. Dock får T ingen musli i dagsläget. Jag var nämligen lite fundersam på OM det kunde vara den som framkallat hans envisa mugg som han hade i 6 månader. Nu sedan han bara får lusern har muggen inte kommit tillbaka:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Olivia Gustavsson

Olivia Gustavsson

22 februari 2012 17:17

sv. ja visst är dem härliga!

Jag ska prata med pappa.. men han blir nog inte sådär jätte glad över att åka in till veterinären med tanke på vad det kostar :/

http://oliiviiagustavsson.blogg.se

anaby

23 februari 2012 18:55

Jättefina kort på er:D

Det blir nog inga problem att övertala din pappa om ett veterinärbesök. Då har ni något att jobba vidare på sedan hur det än går där. Bra att veta om det är så att hon har ont. Håller tummarna att det går bra att övertala pappa!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

22 februari 2012 22:28

Om de är lättbakade så kan du lägg ut receptet. ;)
Sv: Han var pigg på dagen, men feber igen på kvällen. :/
Ja visst är det så med sitsen.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

23 februari 2012 19:04

De är väldigt lättbakade:D Receptet ligger på bloggen nu;)

Hoppas att det är bättre med sonen idag!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
nina liljedahl

nina liljedahl

22 februari 2012 22:28

Ja, såklart vi vill ha receptet också :-D

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

23 februari 2012 19:05

De är väldigt lättbakade!! Receptet ligger på bloggen nu:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards