anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Utvärdering av veckan som varit sedan jag kom hem.

Av anaby - 11 mars 2012 21:02

Nu är det 1 vecka sedan jag gjorde min operation. Jag var mest nervös för EFTER operationen...jag visste inte om det skulle bli en buköppning eller om det gick att ta vaginalt. Det blev det senare och en lindringare operation. Som också innebar att jag fick komma hem dagen därpå  Med mig hem fick jag också 6 st sprutor som jag har tagit 1 om dagen. Det var för att förebygga blodproppar. Kan vara bra när man har ont och inte kan röra sig som vanligt. Det har gått bra att ta sprutorna...tur att man är Undersköterska och inte så brydd  Däremot är det lite "udda" att spruta sig själv och inte spruta någon annan   Jag fick även tips om vad jag kunde ta i medicinväg för att få bäst smärtlindring. Tyvärr funkade det inte på mig utan jag fick ändra om lite för att få maximal effekt!!!

Tipset jag fick var: 2 alvedon + 1 ipren var 6:e timme. Det funkade INTE alls!!! Provade då istället: 2 alvedon + 1 voltaren...funkade INTE heller  Och efter 12 timmars rejäl smärta och kallsvetting...provade jag istället:

2 ipren och 1 alvedon...vilket gav bra utdelning  Jag är otroligt knepig på värktabletter!!! Alvedon och voltaren funkar på nacken och axlarna men INTE på mens eller magvärk...då måste jag ha ipren  

Jag svarar INTE heller på morfin!!!! Jag fick dubbeldos utan effekt...suck!!! Min syster är likadan....det är inte lätt minsann 

De första dagarna efter op  var jag lite illamående men sedan i torsdags är illamåendet HELT borta!!! Jag har varit illamående i princip dagligen sedan januari 2011...över 1 år....gissa om det känns bra just nu  UNDERBART!!!
Jag har kunnat äta frukost och i princip allt jag vill äta....under hela helgen  Ska frossa i lite chips i kväll och sedan blir det "andra bullar" f.r.o.m imorgon  

Jag tar nu mina värktabletter var 8:e timme och det funkar bra. Jag sover även bra på natten. Blödningarna är minimala.  Så återhämtningen har gått över förväntan!!! Det känns mycket bra!!  Måste dock fortfarande ta det lugnt och INTE lyfta tungt!!! 

Planen är att skritta en kort sväng måndag 19/3 då har det gått 2 veckor sedan jag opererade mig. Är sydd i nedre regionen så jag måste vara lite försikigt med stygnen   Men G4:an är en väldigt mjuk sadel och om jag tar mig en skrittur på 10-15 min ska det nog funka....annars är det bara att kliva av  och leda T tillbaka!! Det löser sig nog den dagen skulle jag tro. Just nu mår jag rätt bra!! Trots att jag inte är iordning än så är jag piggare än jag varit det senaste året...tänk så pigg jag kommer att vara när jag återhämtat mig helt och hållet 

NU KAN DET BARA BLI BÄTTRE 

Mvh anaby      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards