anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av anaby - 14 mars 2012 22:59

Jag saknar min "bästa" Wirren många ggr   När jag ser på hopptävlingar är saknaden så otroligt stor   Han var verkligen den bästa hästen jag någonsin har både ridit och hoppat!!!


   


Å andra sidan är jag OTROLIGT tacksam att jag hittade Tabasco  Min UNDERBARA häst!!! 

De skulle lätt kunna vara syskon trots att de är helt skilda raser....påminner väldigt mycket om varandra både till typen, steget och temperamentet. Jag är så otroligt nöjd och glad över den här hästen att det nog inte riktigt går att förklara  Ofta när jag ska berätta om honom för utomstående får jag tårar i ögonen......speciellt när jag ska förklara och berätta om "vår resa" tillsammans. Trots att vi INTE har tävlat eller hopptränat speciellt mycket är det i särklass den hästen som jag har ägt och ridit under alla mina 36 år som hästägare som jag har lagt ner mest tid på. Och jag kan ärligt också säga att det är väl spenderad tid, tålamod, svett och några tårar  


 


      


    


 


Mvh anaby  

Av anaby - 14 mars 2012 20:14

Jag och L-O tog en prommis ner till stallet med hundarna för att fylla på hö och vatten   Det blev som vanligt 5 hösäckar (4 + 1) i höhäckarna. Jag tog min uppsittningshink och steg upp på den och upp i höhäcken så att jag kunde trampa ner hö. Det gäller att "tänka till" lite   Så att man kan hjälpa till och så att allt går lite fortare  och underlätta för mina underbara hjälpredor  

T stog som vanligt "ivägen" och vill vara i centrum  Det slutade med att han blev väldigt nöjd med höpåfyllningen och ställde sig för att äta istället  för att vara ivägen för oss    

Idag blev det hamburgare till middag...vilket var uppskattat av familjen 

Kroppen har känts rätt ok efter dagens jobb i stallet. Var lite taktisk och tog värktabletter efter jag kom hem efter första vända och vilade i soffan....och nu känns det riktigt bra Får se vad jag orkar med själv imorgon. Tror dock INTE att jag ska bära vatten än så länge...men allt annat ska nog funka om jag tar det lugnt och tar allt eftersom. Jag har ju TIDEN i allafall...

Nu har jag sett klart på "Rapport till himlen"!!! Den var inte bra men helt ok  Roligt att se om den efter så många år och få en annan uppfattning om den. Hi hi!!

Sitter just nu med hårinpackning och ska skölja ur den sedan i någon paus....under min TV-kväll 

Nej, dags att inta horisontalläge igen 

Ha de gott så länge!!

Mvh anaby       

Av anaby - 14 mars 2012 15:11

Det var stor skillnad ute idag motför de senaste dagarna!! SOL och knappt någon blåst   Jiiippiieeee!!!

Tog det lugnt på fm och såg på en TV-serie från 1994 som jag köpte billigt igår  Rapport till himlen heter den och det är rätt så intressant att se en ung Johan Widerberg, en långhårig Kjell Bergqvist och en läskig Stellan Skarsgård  Det är en hel del andra med också men det här är de mest kända skådelspelarna 

När 2 av 4 avsnitt var avklarade tog jag en prommis ner till stallet...för första gången på snart 1,5 veckor!! Kändes otroligt skönt  Större delen av vägen är nu upptinad 

Idag fick T vara "naken" dvs utan täcke!!! Gissa en som blev riktigt glad 

Muggen ser lika bra ut idag!! Inga krustor eller gul gegga idag heller    


     


Just nu är muggen mer åt det rosa hållet. Det har inte spridit sig de senaste 2 dagarna. Så jag hoppas att det stannar upp nu och torkar ihop helt 


En liten film också:



 

Körde samma behandling idag som igår och avslutade med vegebom, sorbactkompress och padd & fleecelinda. Tänkte köra samma behandling veckan ut och sedan blir det "bara" vegebom utan kompress, padd och linda. Hoppas att det ska funka bra!!!


Sedan har jag och T "sparkat" med en petflaska runt i hagen  Han vill inte gärna bita i den men sparkar den runt istället. Ska se om jag hittar någon gammal fotboll här hemma...den är ju perfekt att sparka runt i hagen  

Idag har T varit riktigt, riktigt go, snäll och trevlig  Han har verkligen "stått giv akt" när jag har tvättat, torkat, smörjt och lindat  Även när jag borstade....han njuter bara av all uppmärksamhet  HÄRLIGA HÄST 

Det är 2:a dagen sedan jag kom hem som jag har varit i stallet själv utan någon hjälpreda. Tror att T känner på sig att det blir stressigt när vi är 2...de vill ju så klart hem igen. Nu när jag orkar gå ner själv kan jag pyssla med honom lite i lugn och ro. Det kommer att bli jättebra  



 


Idag är första dagen som jag har mockat HELT SJÄLV!!!! Det tog lite tid men det gick bra. Tömde skottkärran bara "runt hörnet" annars hade det aldrig gått då jag INTE orkar skotta upp skiten på dyngstacken än L-O ska hjälpa mig att fylla på hö och vatten sedan   Känns bra att allafall mockningen är klar för dagen 

Nu ska jag chilla lite tills det blir dags att åka ner till stallet igen och göra klart det sista där nere 

Rond 2 med "Rapport till himlen" håller på just nu!!!

Ikväll väntar en kur med hårinpackning och fotbad  SKA BLIR SÅ SKÖNT!!!! Hi hi!!!

Ha en fortsatt jättebra onsdag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby       

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards