anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Härligt lugn dag med T:)

Av anaby - 15 mars 2012 16:00

Det kändes rätt ok i kroppen när jag vaknade idag. Efter frukost såg jag på en annan svensk TV-serie...men Kjell Bergvist...den var så där   Ok men inte bra!!!

Sedan tog jag en prommis ner till stallet. Jag hann inte ens gå ner för backen så såg T mig och gnäggade  Jag svarade och då gick han och ställde sig vid grinden för att invänta mig   Ja, han är härlig min häst 

Muggen såg bra ut även idag. Det känns som om jag kanske kan "andas ut" nu vad gäller "muggeländet" för den här gången...jag hoppas verkligen det 

Tog min uppsittningshink för att kunna stiga upp i höhäcken. Sedan gick det fina fisken att trampa ner hö. Mockade "spåret" i hagen och sedan inne i vindskyddet. Det tar lite längre tid än vanligt men det går rätt ok ändå. Blir bra träning att mocka. Gick inte bort med skottkärran idag heller utan tömde bara "runt hörnet"!! Tur att det går att göra det...annars hade jag fått problem 

Borstade sedan av honom med MB. Det verkar som om han ska börja lossa päls vilken dag som helst nu..har börjat lite smått på halsen!!! Måste ta ner min Furmintor så att jag är redo för fällningen framöver  

När allt det praktiska vara klart blev det dags för "lek" med T  Igår provade jag både med en PET-flaska och foppatoffel....och både igår och idag tyckte T att foppatoffeln var roligare att både sparka och lyfta 

Här kommer en liten film:



Han är riktigt duktiga min lilla plutt  Ska leta reda på en fotboll att använda sedan när pappa har skottat bort snön i hagen. Då blir det mer utrymme till att sparka runt en boll 


Sedan blev det lite "tung-trollning" från T:s sida  Han är lite rolig för ibland håller han på så här när man "bara står" i hagen och ibland när man har tränsat. Upplever att det är något typ av "tics" som han gör utan att tänka på det...han vispar liksom runt med tungan på ena sidan   Har hört andra hästägare med fd travhästar som håller på på samma vis med tungan!!! Han håller sällan på så här när man rider..som tur är!! Det är oftast bara från början av ridturen eller innan man klivit upp i sadeln. Men pga detta med tungan har jag nosgrimman väldigt löst spänd när jag rider. Han är kollad i munnen/tänder utan anmärkning och tänderna raspas vid behov!!!

Här kommer en film på "tung-trollaren":



Jag filmade även i T:s box och kaninen...men det blev helt svart  Var för mörkt!! Ska se om jag kan fixa något mer ljus så att man ser lite bättre där inne. Gör ett nytt försök till helgen.


Några kort på "tung-trollaren":

       

         Och sist ett chillkort 


   


Just när jag var klar med allt ringde Henrik och undrade vart jag var?? Han hade slutat skolan och kom ner för att hjälpa mig fylla på nytt vatten  Så nu är T helt klar för dagen  

Henrik tänkte göra våfflor till middag idag till hela familjen  HÄRLIGT!!! Det tackar jag för 

Det känns bättre i kroppen idag än igår när jag kom hem från stallet. Känns skönt!! Kroppen behöver några dagar att vänja sig vid att göra saker igen. Tänk ändå vad man tappar på "bara" 1,5 veckor!!!!


Nej, gott folk!! Nu ska jag se klart på ännu en TV-serie och sedan blir det våfflor till middag!!!

Kvällen blir nog lugn med lite småplock och "måsten" här hemma. Jag ska bla göra iordning Rambo Micklem tränset tills på måndag när vi ska ut på en skrittur hade jag tänkt  Får se hur det känns med "underredet"..om jag får hoppa av eller om jag kan sitta i sadeln i 10-15 min  Det lär ju visa sig!!! Hi hi!!

Jo, tanken är att jag ska prova det 3-delade bettet istället för det raka bettet. Sedan hittade jag mässinghakar som jag kan använda till tyglarna istället för rostfria som jag har använt mig av hittills till RM som har bronsfärgade beslag...verkliga I-landsproblem jag vet  Men jag hittade dem av en händelse och de passade så bra till tränset. Tänkte ta kort på det nya röda pannbandet från Kyro under helgen...då kommer tygelhakarna att vara med också 

Sadel och träns ska tas ner under helgen så att allt är klart tills jag ska ut och rida nästa gång. LÄNGTAR REDAN DIT!!!! Det blir ju lätt så när man INTE får rida  

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby       

 
 
Linda

Linda

15 mars 2012 17:44

Hahaha men gud det ser lite äckligt ut haha. Söt han är, känner så igen honom, tok Tabasco :) Nu har jag bilderna på han så får jag din mail ska jag skicka dom!

http://www.mittangsull.blogg.se

anaby

16 mars 2012 21:58

Han grejar en aning mycket med tungan ibland;)

Min mail är: anaby32@hotmail.com

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ingen bild

Charlotta

15 mars 2012 18:39

Du har väl sett Kjells matresa på TV3 som går på onsdagar kl 21? Han är ju hur rolig som helst! Ses på söndag! Kram

anaby

16 mars 2012 21:59

Jo, jag har sett lite av Kjelles matresa!! Jag tycker att han är rätt rolig också:D Hi hi!!!

Vi ses på söndag och ha en fortsatt jättebra helg!! Kram Anna:D

 
Bonnie

Bonnie

15 mars 2012 21:08

Wieszla är också expert på att greja med tungan, kan hålla på och grejja i evigheter... Skönt att muggen gav med sig snabbt denna gång!

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

16 mars 2012 22:02

Skönt att höra att fler hästar grejer med tungan!!! T grejer både med och utan träns...

Jo, jag tror att jag lyckats få bort muggen för den här gången!! Det känns fantastiskt bra:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
nina liljedahl

nina liljedahl

16 mars 2012 17:18

Men vad är en Furmintor för något? Jag har aldrig hört det ordet förut.

Vad skönt att du verkar må bra i kroppen efter operationen! Hur länge är du sjukskriven?

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

16 mars 2012 22:07

En Furminator är en typ av karda/borste som man tar bort underhåret med. Den är jättebra vid pälsfällning både på häst och hund:)

Det har helt klart gått över förvänta efter operationen!!! Jag är sjukskriven i 2,5 veckor men är ledig i 3 veckor då min långledighet infaller nästa vecka:) Det känns jättebra!! Hade det blivit en buköppning hade det blivit 6 veckors sjukskrivning istället:S och betydligt längre läkning sammanlagt....Så jag är jättenöjd:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards