anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 17 mars 2012

Av anaby - 17 mars 2012 15:11

Här kommer några bilder på magnet/massagesitsen som jag köpte från Biltema igår. Den verkar faktiskt INTE så stel som jag trodde att den skulle vara...vilket är ett plus Den är skapligt stor när man viker ut den. Det är kulor med magneter som är inkapslade i sitsen. Många magneter. Enligt en ET som varit hos en på Buke var det bra effekt på den här magnetsitsen. Jag ska allafall prova!! Och priset var det inget fel på heller...59 kr!!!

Den ligger på: BIL/42 på Biltema. Om någon vill klämma och känna på den själv  


Här kommer bilderna:


 


Utvärdering kommer efter användning  


Mvh anaby  

Av anaby - 17 mars 2012 15:00

Pappa hörde av sig vid kl.10.30 angående snöskottningen av hagen. Tog en prommis ner för att ta in T och sätta kaninen i buren medans. Hann mocka både hage och vindskydd innan pappa dök upp   Upptäckte också att det även på det andra hjulet på skottkärran är punka...suck!! Pappa var snäll och tog hem skottkärran i traktorskopan och L-O ska laga den idag  Så att jag kan använda den imorgon!!! 

Jag har filmat lite under skottningen. Korta filmsnuttar annars blir man galen. Men man ser allafall skillnad vart efter. Skruva gärna ner ljudet...endast traktorn som låter 



 
   

Här har pappa just kommit in med traktorn i hagen. Är inte så stor plats för traktorn men det tar sig allt eftersom  Som tur är!!! Han passar även på att skotta ner snön ordentligt i "dalen" nere i utbyggnaden för att underlätta när det kommer mer snö som ska skottas bort..



Sakta men säkert går det fina fisken!!



 

Nu börjar det hända lite mer!!!



   

Tjjjoohhoo!! Nu är det snart bara hörnet till höger som det är snö i!!!



Sista hörnet till höger håller nu på att tas bort Gissa om det känns bra att snön är borta?? MYCKET 


Här är en till som blev nöjd:



Tror att T blev en aning chockad att det var så snöfritt "helt plötsligt"  Jag har även stängt igen till utbyggnaden...det upptäckte han DIREKT  Längtar nu bara tills det torkar upp ordentligt i hagen så att jag kan börja tömköra och rida med bettlöst 


Efter att T hade utforskat hagen lite...


       


Lekte vi lite "följa John"  



 


Jag ser dig nog där du står gömd bakom väggen matte!!!



Men stanna då kvinna!!! Jag ser dig ju!!!


   


Nu har jag dig snart!!!



Vände du igen?? Du är lite mindre och smidigare än mig  


 


Pilutta dig!! Nu har jag dig kvinna!!!


 


Lite mys  


          

Nej, du får INTE gå än!!!


Sedan blev det dags att "dänga runt" med foppatofflan  Han blir vildare och vildare för varje dag som går!! När jag hade slutat filma blev han ännu värre  Är nog snart dags att börja träna "apport" med hästen som tror att han är en hund 



    

Och sista filmen:



När T var helt klart kom Henrik ner för att hjälpa mig fylla på vatten. I samma veva passade vi på att klippa klorna på kaninen. När hon flyttar upp och hem ska vi tvätta upp henne och borsta henne rejält. Blir nog jättebra!!!


Har gjort iordning sadel och träns till "första ridturen" på 2,5 vecka...på måndag  


Nu chillar jag i soffan och ska gå och hämta en stor kopp te!!!  Kvällen blir lugn...vi har lite tvätt att ta hand om men annars ska vi nog mest mysa och ha det bra 

Nej, dags för tekoppen!!
Ha en fortsatt jättebra söndag!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards