anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Helt ok dag:D

Av anaby - 30 mars 2012 20:02

Jag har verkligen sovit som en stock inatt!! Vaknade till när L-O steg upp strax före 09.00 Skönt med sovmorgon 

Tog det lugnt fram till 12.00 och sedan tog jag en prommis ner till stallet...då hade det börjat SNÖA!! Japp!! Ni hörde rätt...det finns nog ingen ände på snön i år  Men imorgon SKA det blir + grader och varmt så förhoppningsvis försvinner det en massa snö samtidigt 

T hade faktiskt inte rullat så så mycket utan det var lagom mer lera...eller hur man ska säga och förklara  Han var mer blöt än lerig om man säger så 

Gjorde iordning T på en gång så begav vi oss ut på dagens skrittur. En del snubbel på väg till kyrkan....men efter att ha "sagt till på skarpen" och fått fram honom för skänkeln var det obefintligt med snubbel på vägen hem    Det gick superbra!!! Skönt för mig då jag kunde slappna av rejält på vägen hem 

Så här "fina" var vi när vi kommit hem efter ridturen:



T fick lunch och ett regntäcke på sig när vi kom hem. Jag passade på att dra ut resten av höet från stora höhäcken så att T kan äta upp det under dagen/kvällen och natten så att vi kan fylla på nytt hö imorgon. Sedan blev det mockning och vattenpåfyllning. Det gick ganska fort i stallet idag 

En liten film på en nöjd T och när jag är klar med allt jobb:



Sedan begav jag mig hemåt. Skyndade mig att rugga upp mig och sedan var jag på "språng" igen med mamma. Vi åkte förbi Expo för att shoppa lite och sedan blev det ICA. Min yngsta son har nämligen "stulit" det sista av mitt favorit musli  Hmm!! Lika bra att köpa upp ett litet lager så att jag har under nästa vecka också. 

Sedan hem och börja fixa inför Fredriks "födelsedagsfest"!!! Han har bjudit in ett antal kompisar (11 st) på grill, bastu och badtunnekväll. Så vi har grillat och umgåts med ungdomarna ett tag och nu har de gått ut för att bada medans jag sitter inne och titta på första avsnittet av "Let´s dance"  tillsammans med "smultron-champangen"  Blir fina fisken!!!!

Så kvällen blir lugn för mig!! Känns jättebra för en gammal qvinna  

Nej, nu ska jag fortsätta se på "Let´s dance" och se hur alla tävlande dansar 

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!! Glöm inte myset 

Chilla lugnt  

Mvh anaby           

 
 
Kerstin

Kerstin

30 mars 2012 23:14

Här har man väntat hela dagen på bild på ridbrallorna och inte kom det ngn.. Lika bra att gå o lägga sig då. ;)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

31 mars 2012 15:13

Men skit!! Jag tog kort men glömde helt bort att lägga ut dem. Blev lite stressigt när jag kom hem och det började välla in ungdomar här hemma:S Nu finns de på bloggen;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards