anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 6 april 2012

Av anaby - 6 april 2012 16:04

Jag blev mycket förvånad när jag kom till jobbet igår kväll. Det var bara 3 Brukare hemma...2 st hade åkt hem under helgen till sin familj   Trots att de sover hela nätterna så känns det konstigt att de inte är hemma på boendet... samtidigt som det självklart är jättekul för dem att åka hem 

Natten förflöt bra och efter kl.01.00 blev det dags att börja oroa sig för äldsta sonen som var ute på galej med en kompis Han skulle ringa när han kom hem men när klockan var kring 02.30 blev jag orolig  Typiskt mammor!!! Skickade iväg ett SMS och fick till svar att de väntade på skjuts En kvart senare ringde han upp och var hemma till mammas stora lycka 

Efter samtalet kunde jag slappna och jag var rätt pigg framåt morgonqvisten. Trodde att jag skulle vara mycket tröttare men förmodligen blir den här natten värre nu när det är på slutklämmen

Jag gillar skarpt att köra hem på helgerna!!! Då slipper man "rusningstrafiken" som vanligtvis är under veckorna  Idag var det riktigt lugnt...det tog 3 km innan jag "träffade på" första bilen  Sedan var det lagom trafik hemåt!! Imorgon och på speciellt på söndagmorgon brukar det bara vara enstaka bilar ute....jätteskönt att köra hem 

Har sovit skapligt idag. Kändes helt ok att vakna. Hade pratat med L-O igår om att få hjälp med höpåfyllningen så vi tog en prommis ner till stallet vid 15.00-tiden för att ordna med det. Tur att jag har en snäll man som hjäper mig med det tyngsta jobbet kring T när jag inte orkar med det själv i dagsläget   T blev både nöjd och glad att se oss  Nöjd över lunch och glad att matte kom och pysslade  TACKSAM HÄST!!! Hi hi!!

När höet var klart gick L-O hem och jag började städa bort nedanför stora höhäcken, mocka hage + vindskydd och fylla på vatten. Sedan gick jag och hämtade Furminatorn för att få bort lite mer päls på T. Medans han stog och åt hö i solen och mådde gott borstade jag bort en MASSA PÄLS IDAG   Det är mycket päls kvar men nu känns det allafall som om pälsfällningen har börjat på riktigt och måste känns skönt för T !!! Endast några veckor kvar innan sommarpälsen är ett faktum  

Inatt bestämde jag mig för att T ska få vila tills jag har kommit hem från IKEA-resan. Jag åker dit på onsdag nästa vecka eller rättare sagt 11/4. Så på torsdag tänkte jag rida honom igen. Vi ska ju storstäda här hemma under nästa vecka så jag känner att jag måste eller rättare sagt VILL lägga energin på det då det är viktigare än T i dagsläget. Orken finns inte i nuläget till att göra bägge sakerna. Men f.r.o.m torsdag kan jag istället lägga all energi på T Det känns som ett rättvist upplägg för både hemmet och T  

Solen skiner och det är några + grader ute. Lite halvkallt men samtidigt så tinar snön sakta men säkert upp. I hagen börjar det försvinna riktigt mycket snö och leran börjar titta fram....vilket också innebär att den "lerinpackade-mammuten" snart kommer på besök igen  Tur att det bara är en viss period. Men som jag har sagt tidigare så upplever jag att Magic brush funkar VÄLDIGT bra på T när han är lerig....det går oftast på bara 10-15 minuter att sanera honom hel och hållen. När jag tidigare har använt piggborsten har det tagit betydligt längre tid 

Nej, nu väntar middagen!!! Sedan ska jag rugga i soffan framför TV med en stor kopp varm choklad tills det blir dags att åka till jobbet igen. Som sagt endast 2 nätter kvar tills långledigheten börjar!!! Känns helt ok och kommer att kännas riktigt skönt när jag åker hem på söndagmorgon 

Ha en jättebra fortsatt trevlig fredag!! Glöm inte "Let´s dance"!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards