anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 10 april 2012

Av anaby - 10 april 2012 22:25

Nu har vi gått Handledarutbildningen. Skönt att det är fixat!!! Däremot måste man ju göra synundersökning och ansöka om körkortstillstånd...det tar ca 2 månader att få tillståndet. Synundersökningen hoppas jag att grabbarna får göra senast nästa vecka!!! Teoriböcker ska köpas in och sedan är det bra om de kan träna på teorifrågor på internet också. Så vi har lite att fixa med innan de ska sätta sig bakom ratten   Det blir nog jättebra det där!!!


Det har både regnat och snöat om vart annat här idag. T fick ju täcke på sig när jag var ner på fm vilket jag var tacksam över när jag åkte ner nu på kvällen. T stog inne i vindskyddet och både han och täcket var helt torrt  Sedan blåser det i princip ingenting inne i vindskyddet så han stog bara och myste där inne   Ett vindskydd är guld värt såna här blåsiga och tråkiga dagar. T använder/utnyttjar sitt JÄTTEMYCKET    Han har även varit duktig och ätit upp nästan allt hö som jag drog ur stora höhäcken idag. Lilla höhäcken var halvfull så den fyllde jag på med 1 hösäck. Och även Termobaren fick sig en påfyllning med en 20 liters hink med vatten. Nu klarar T sig tills jag kommer hem imorgon kväll  


Jag åker iväg tidigt till IKEA imorgon med bussen som går kl.07.15 Vi är 5 shoppingsugna qvinnor som åker iväg tillsammans. Sedan möter jag upp svärmor på IKEA och kommer att tillbringa dagen med henne också. Jag kan säga redan nu att dagen kommer att bli väldigt bra 

Nej, nu måste jag hoppa isäng. Ska upp kl. 05.30...pip...vill inte ens tänka på hur trött jag kommer att vara 

Men en dusch ska nog pigga upp så att jag kommer igång 

Önskar er alla en jättebra onsdag imorgon!!!

Sköt om er och chilla lugnt!!


Mvh anaby   

Av anaby - 10 april 2012 12:52

Jag blev väckt av min kära man imorse...hade sovit alldelens för länge   Självklart hade det snöat och sedan övergick det till till regn...och det blåser en hel del. Men det kan också vara bra för då försvinner den här envisa snön bort någon gång   Inget ont som inte har något gott med sig brukar man väl säga  

Jag tog en prommis ner till stallet direkt jag steg ur sängen idag. T fick på sig ett regntäcke så att han kan stå vid stora höhäcken och äta i lugn och ro utan att bli blöt. Drog ut det sista av höet ur höhäcken och fyllde istället på den lilla höhäcken inne i vindskyddet tills vidare. Fixade klart allt ute och gick sedan in för att fylla på det sista av höet i sopsäckar. Det blev 5,5 säckar att fylla...vilket räcker till en "påfyllning" i bägge höhäckarna på torsdag  Ska höra om L-O och pappa har tid och möjlighet att rulla in en ny höbal till mig imorgon 

 Förmodligen blir det så att jag åker ner till stallet sent ikväll innan jag lägger mig för natten och fyller på hö och vatten. Åker till IKEA väldigt tidigt imorgon. Bussen går 07.15 så vi åker hemifrån senast 06.45..vilket innebär att jag bör stiga upp vid 05.30 för att hinna med allt innan vi åker   Tänkte då slippa stiga upp 04.30 och åka ner till stallet för att fixa med T på morgonen...går lika bra att "ta hand om" honom när jag kommer hem på kvällen. Gillar att vara nere i stallet i lugn och ro istället för att stressa. På kvällen kan vi mysa och chilla istället  Blir nog jättebra det där!!! Hi hi!!  

Nu har jag just ätit min frunch och vi ska sätta igång och storstäda köket. Sedan blir det en snabb middag och dusch innan vi åker iväg på Handledarutbildning som håller på i några timmar...17.00-20.30...sedan vidare till ICA för att hämta ut mitt Börjespaket och handla lite mjölk och fil så vi klarar oss fram till torsdag  Ja, det var nog dagen i stora drag!!! Nu måste jag göra ett ryck om vi ska hinna med allt idag!!!

Ha en jättebra fortsatt tisdag!!!

Chilla lugnt  
Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards