anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 13 april 2012

Av anaby - 13 april 2012 15:10

Har sovit som en stock inatt igen!! Vilken skillnad det är när man får sova gott på natten 

Idag har L-O och grabbarna varit på synundersökning som behövs inför körkortstillståndet. Allt var ok så nu är det bara att börja ansöka så att de får börja köra så fort som möjligt!! Det tar i allafall 2 månader...förhoppningsvis lite tidigare...om vi har tur  Läkaren såg även att Fredrik har acne. Vi har köpt ett medel på Apoteket som han har använt...det har blivit bättre MEN är inte bra trots den behandlingen. Nu tipsade hon om ett annat medel som var på recept. De fick med sig papper hem och sedan frågade jag Fredrik hur han ville göra? Han ville prova så då fick L-O ringa till läkaren som skrev ut receptet på internet. Himmel så smidigt det är med internet  Hoppas att det här medlet funkar nu!!!!!

Idag tog jag med mig det nya Remonttränset för att prova på T  Började med att ge T lunch så att jag fick lite "frid" när jag skulle fylla på hö. Idag är det första gången på 6 veckor som jag fyller på hö själv. Det gick riktigt bra!! Tog lite tid men magen kändes helt ok  Skönt att orka med allt kring T själv nu 

Mockade och fyllde på vatten innan det blev dags att sanera med den underbara Furminatorn  Det försvann mycket päls idag och T stog och njöt i solen  

När pälsborttagningen var klar blev det utprovning av Remonttränset!!! Det gick helt klart över förväntan!!


      


Det enda som är lite kort är egentligen sidostyckena...de sitter på första hålet. Men annars så är alla remmar inkl. pannbandet tillräckligt långa och bra  Det är nog det första tränset jag har köpt som är i storlek full men är mer som x-full. Skönt att kunna köpa ett SNYGGT brunt remontträns till så pass bra pris som 359 kr   Jag är mest nöjd med själva nosgrimman eftersom den är justerbar så remmarna räcket mer än väl till. SUPERNÖJD  Glömde säga att det följer med tyglar också!!! Tog inte med dem ner idag då jag bara skulle prova själva tränset. 

Just nu ligger tränset i oljebad tills imorgon då det tas upp. Räknar med att kunna inviga det ridmässigt på måndag  Mer bilder kommer då!!! 

Här kommer en film på hur det ser ut hos oss just nu. I hagen är all snö borta!!! Tjjjoohhoo!! Men tyvärr är det lite blött pga allt regn de senaste dagarna  Jag hoppas på + grader och sol närmaste tiden så att underlaget "rättar till sig" överallt...både på vägen och i hagen....skulle vara väldigt trevligt 



Det blev ingen städning idag...orken fanns helt enkelt inte hos mig. L-O är nog nöjd att slippa städa 1 dag i allafall  Jag har inte haft tid eller ork att packa upp Börjes paketet heller. Får bli imorgon istället  

Nu ska jag skynda mig  att hoppa in i duschen och sedan ska jag iväg och äta middag med jobbet!!!!

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!! Glöm inte "Let´s dance"!!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby     

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards