anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 15 april 2012

Av anaby - 15 april 2012 22:24

Ikväll har vi sett på "Mästarnas mästare"!! Jätteroligt att få se en film/DVD från deras "blomstrande" karriärer...från den tiden det begav sig   Alla har varit så duktiga i sina respektive sporter!! Det jag gillar med "Mästarnas mästare" är att ALLA är idrottsmän/kvinnor är mästare i sin sport....och uppskatts för det som de har gjort i sin karriär bland ödmjuka människor!!! UPPSKATTAS!!! Blir spännande att följa fortsättningen 

Sedan har L-O och pappa varit ner till stallet och rullat in en höbal till mig  UNDERBARA MÄNNISKOR SOM HJÄLPER MIG MED SÅNT JAG INTE ORKAR MED SJÄLV    Ska öppna, riva ur och packa hö imorgon efter jag ridit. Det är bra att ha en plan 


Glömde bort att säga att nu har vi burit ner de gamla trasiga kylskåpen från övervåningen!!!! 3 st kylskåp  Fredrik och en kompis till honom var jätteduktiga och hjälpte L-O bära ner dem   Jag ska fortfarande inte bära något riktigt tungt även om jag gör mycket både i stallet och hemma. Men det är det där riktigt tunga lyften jag fortfarande ska undvika...och lär få göra i några månader till. Bättre att vara för säker en att det händer något elände...Det mesta går i dagsläget riktigt bra att göra  

Jag har haft en jättebra ledig vecka med prio på städningen här hemma. Allt har verkligen gått enligt planen och vi har hunnit med allt vi hade tänkt göra Nu kan jag prioritera T igen under nästa vecka  

Just nu ser jag på "Missing" på kanal 5...sedan blir det nog att se på "Ponnyakuten" och efter det hoppa i bädden!! Det är ju en dag imorgon också    Dags för horisontalläge i soffan 

Ha det gott så länge!!
Mvh anaby       

Av anaby - 15 april 2012 13:59

Vaknade och var rätt så pigg på fm!!! Ingen snö eller regn=SKÖNT!!!

Efter frukost tog jag en prommis ner till T. Det var blött men ändå INTE sjöblött varken på vägen eller i hagen. Det bådar gott inför nästa vecka när vi ska rida igen 

T fick lunch och blev av med regntäcket. Borstade av honom med MB och sanerade bort lite mer päls. Sakta men säkert börjar han se ut som en häst igen  Det tar nog några veckor till innan all päls är borta 

Trampade ner höet och började mocka. Han är så otroligt renlig min häst  Han bajsar 1 hög nedanför lilla höhäcken inne i vindskyddet och "resten" i samma hög i hörnet på "sovhörnet"  Det går fort att mocka och framför allt är det lätt att få med sig allt 


   


Så här ser det i princip ut inne i vindskyddet VARJE DAG när jag ska mocka 


När jag hade mockat klart ställde jag bara grepen och krattan på utsidan av hagen och gick in med skottkärran för att fylla på vatten i dunkarna. När jag kom ut en stund senare STÅR T OCH KRATTAR INNE I VINDSKYDDET  Han är så himla rolig min häst...han stog och försökte kratta för fullt där jag hade mockat...och när jag kom släppte  han krattan och kom fram till mig med "lysande ögon" som sa: VISST HAR JAG VARIT DUKTIG NU!!! HELT UNDERBAR HÄST  Tyvärr var krattan en aning tuggad på efter hans tappra krattningsförsök  Dock helt och hållet mitt eget fel...jag skulle ha ställt bort den på en gång   Grepen hade han INTE rört!!!


   


Några bitmärken på krattan som kommer att målas över så fort det blir varmt ute 

Vi myste en stund i solen   innan det var dags för mig att gå hem. IMORGON BLIR DET EN RIDTUR  Jag tror att både jag och T längtar lika mycket   

Jo, jag kan tala om att det blev jättebra när jag tog bort 1 av sadelhängarna inne i skrubben!! Luftigare och lättare att hänga upp sadlarna Stor skillnad!!! Tänk vad en liten detalj egentligen kan göra stor skillnad 

När jag var klar i stallet blev det lite shopping!! Jag, mamma och Henrik åkte iväg till Rusta och ÖB.

Först ut var Rusta. När jag var på IKEA-resan såg jag att de hade billiga fleecefiltar för 10 kr st. Dock var det inte läge att köpa på mig så många där utan jag nöjde mig med 2 st rosa. Blir så skrymmande att ta med i bussen 

Idag handlade jag 4 st rosa till ett "blivande" fleecetäcke till T  


 


Det är lite tunnare fleece så jag tror att det kommer att vara perfekt för honom att ha hemma. Och för 40 kr sammanlagt....tja, det kan nog inte bli billigare än så   Han har ju redan en rosa "halsduk" i fleece som kommer att matcha... så bra till täcket  

Jag köpte även 4 st blå/turkos fleecefiltar att lägga i soffan. Peppis ligger nämligen varje dag i soffan...det blir både en hel del hundhår och grus i soffan   Vi har upptäckt att det är rätt smidigt att lägga ut fleecefiltar i soffan för att kunna städa lite lättare. Nu när vi storstädade tvättade jag upp de 2 filtarna som låg i soffan och la dit 2 st nya ljusblå fleecefiltar....insåg att lite mörkare blått hade varit en bättre färg  Och för 10 kr st...är det bara att köpa och lagra på sig några tills det blir dags att byta nästa gång  Det blir några byten per år!!!

Sedan blev det några vispar, flytande tvål,  popcorn, pesto och annat smått och gått som inhandlades.  

Har landat hemma för en stund sedan och snart är det dags att ta tag i "sista städningen" ...hallen 

Först ska vi rensa och gå igenom det som ska till Återvinningen nere i källaren. Både på gott och ont det här med att sortera....mest på gott förstås!!! 

Nej, det är nog bara att lägga på en rem...jag får chilla ikväll och då kommer jag att njuta minsann!!!

Ha en fortsatt jättebra söndag och glöm inte bort Ponnyakuten kl.19.00
Chilla lugnt och sköt om er!!!

Mvh anaby         

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards