anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 16 april 2012

Av anaby - 16 april 2012 22:16

Mamma ringde strax efter 16.00 för att höra vart L-O var?? Ute med hundarna på prommis. Pappa behövde hämtning från Volvo då han skulle lämna en av bilarna där på service. Jag sa att jag fixar det...ruggade upp mig ..byte om och tog firmabilen och åkte dit. Pappa hade åkt lite före med den bilen som skulle lämnas in. Jag kliver in på Volvo och letar efter pappa...jag menar hur svårt kan det vara att hitta en människa där?? SVÅRT!!! Efter ett tag insåg jag att han inte var där...hmmm!! Ringde till mamma för att höra om det verkligen var på Volvo jag skulle hämta upp honom?? Japp!!! Ringde pappa på mobilen..inget svar. En försäljare kom fram och frågade om jag behövde hjälp  Måste ha sett helt förvirrad ut    Sa som det var att jag skulle hämta upp pappa som hade lämnat in en bil på verkstan. Ok, säger han...verkstan är åt det hållet 100 meter bort. Jag knatade bort till verkstan. Ingen pappa där heller?? Hmm!!! Provade ringa honom igen...inget svar. Frågade en kille på verkstan om den var öppen?? Nej, den stängde kl.16.00 och nu var klocken 17.00...hmmm  Bådade inte riktigt gott för min del    Han kollade upp registeringsnumret på pappas bil...gick till en annan kille som sa: Jo, han var här nyss men har åkt hem. Ok, säger jag...men med vilken bil då?? Inte vet jag säger killen men här är han inte...han kanske har cyklat hem. Nu börjar jag bli som en fågelholk och funderar verkligen vart GUBBSKRÄLLET tagit vägen!!! En sak vet jag med säkerhet...pappa cyklar inte i första taget...och för det andra...med vems cykel har han cyklat hem  Det börjar kännas som 1 april eller fredag den 13:e 

Tackar killarna JÄTTEMYCKET för hjälpen!!! Nu vet jag ju allafall vart karl´n har varit. Bara att leta vidare 

Provar ringa igen...inget svar...men suck!!

När jag gått halva vägen tillbaka till Volvo ser jag pappa på parkeringen  Men jiiippiieeee!!! Gissa vad...jo, han hade glömt mobilen hemma  Och han hade letat både mig och bilen... Gud vad vi skrattade på hemvägen samtidigt som vi konstaterade att nu för tiden blir man väldigt handikappad UTAN mobil...undrar egentligen hur man gjorde förr 

De säger ju att ett gott skratt förlänger livet...eller hur 


Väl hemma igen hade L-O gjort klimp till älg-kött-soppan vi åt igår  Mamma och pappa missade den igår då de var bortbjudna på middag. Så de fick smaka på resterna idag istället!! Det var uppskattat 


När de gick hem passade jag på att ringa svärmor och svärfar. Deras katt sedan 14 år somnade in förra onsdagen  ...samma kväll som jag åkte hem från IKEA efter att ha spenderat dagen med svärmor. Jag har medvetet väntat med att ringa i några dagar då jag vet hur jobbigt det är de första dagarna...man är så ledsen och orkar inte med så mycket. Ikväll blev det lättare att prata även om det blev en del tårar...som det ska vara i sorgens tider 


Sedan har jag satt ihop det nya remontränset och hittat 2 mässinghakar till  Tänkte ev. sätta dem i sidostyckena för att förlänga dem lite. Får se hur det ser ut när jag provar tränset igen senare under veckan. Har plockat undan lite mer skräp från lägenheten i och med storstädningen vi hade i veckan... som ska brännas på majbrasan. Ska rensa ut det sista i källaren till helgen när jag ska städa där nere. Det blir superbra!!! Ska bli skönt att få lite mer ordning där nere igen  Sedan ska vinterridkläderna plockas undan och vårkläderna plockas fram igen!!! Nu är det "snart" vår hos oss med  Inte riktigt den här veckan men kanske nästa vecka......om vi har tur..........Hi hi!!


Nej, gott folk nu ska jag se klart på Medium och sedan hoppa isäng!! Imorgon börjar jag jobba igen efter min långledighet....känns helt ok att jobba igen. Jag har hunnit med så otroligt mycket hemma under den här ledigheten  och börjar längta till mina Brukare igen!!! 

Ha de gott så länge och sov gott!!!

Mvh anaby             

Av anaby - 16 april 2012 15:53

Det kändes skönt att få rida i sol för omväxlingsskull   T hade rullat sig...eller jag såg att han rullade sig kring 10-tiden och insåg att han "måste" torka i några timmar innan jag ens tänker på att försöka borsta bort leran  Kl.12.30 var jag nere i stallet och började borsta. Det visade sig att all lera var torka då det gick riktigt bra att borsta bort  Lite dammig är han men någon tvätt T lär det inte bli förrän hagen har torkat upp ordentligt   

Idag hade vi en salig blandning av färger  Vad sägs om rött pannband....gult schabrak och rosa jacka  Tja, till imorgon blir det nog att ta på ett blingat neutralt träns....gul varseljacka till det gula schabraket  Så att folk efter vägen inte bländas av vårt konstiga färgval  

Lite snubblingar även idag men inte så farligt. Är väldigt säker på att det är det geggiga och lösa underlaget och de kvarvarande 2 broddarna runt som bidrar till T:s snubblingar.  Längtar tills jag kan ta bort de sista 2 broddarna på skorna!!! Tyvärr säger väderleksrapporten att det ska snöa 2 ggr till under veckan  SUCK!!! Vågar inte ta bort broddarna än...om det blir halkigt. Förhoppningsvis kan jag ta bort dem veckan efter!!! 

Idag tog jag ett beslut att T ska får gå barfota vid nästa skoning. Hade egentligen tänkt sko honom fram och låta honom vara barfota bak..men nu blir det barfota runt om!!!  Jag ska ringa Hovis i början på maj och tanken är då att verka honom igen efter 6 veckor och då är det juli och semestertider och vila för både T och mig  

Mockade och fixade inne i vindskyddet. Hann sedan med att ta bort både plasten och nätet runt höbalen innan Henrik ringde och var redo att hämtas från skolan. Packade 4 hösäckar innan jag tog bilen för att hämta upp honom. Vidare till Granngården för att köpa 4 torvmixbalar...använde både rabattchecken på 30 kr och den andra på checken 20 % på 1 vara. Han frågade i kassan om jag var medveten om att det ENDAST gällde för 1 vara?? Jo, sa jag det vet jag men jag har redan allt jag behöver så då fattas det bara foder och torvmix. Måste säga att det är schysst att de säger till för många tror nog att det gäller för HELA köpet!!! STOR ELOGE  

Sedan åkte vi ner till stallet och fyllde på med 2 torvmixbalar inne i vindskyddet  Blev riktigt bra!!! Ska nog fylla på med 1 torvmixbal i veckan i 2 veckor framöver så blir det nog ännu bättre där inne  Halmen äter han nämligen upp...men torvmixen låter han vara 

Jo, hagen har torkat upp rejält sedan igår!! HIMMEL SÅ SKÖNT!!! Nu är det i princip nästan "bara" blött vid grinden och utanför vindskyddet. Hoppas, hoppas att det hinner torka upp ordentligt...innan sista snön kommer!!!

Har nu landat hemma och det blir "rester" till middag idag!! Älg-kött-soppa från igår  Den var sagolikt god!!!

Ikväll hade jag tänkt sätta mig med lite "pappersarbete"  Har en del som ska skickas in...både vad gäller mig och sedan barnen. Köpte ett 10-pack med frimärken på Macken...hoppas att det räcker ett tag i allafall 

Nu ska jag svida om och se om vi får besök till middag eller om vi blir ensamma om soppan 

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby           

Av anaby - 16 april 2012 09:40

Idag har jag vägt och mätt mig inför joggingen som jag ska börja med om 2 veckor. Eftersom jag inte har gjort någonting speciellt i motionsväg på 6 veckor nu har jag tyvärr gått upp några kg  Eller jag har ju skritta T några ggr per vecka. Så fort jag INTE rider något speciellt på några veckor går jag direkt upp några kg...konstigt det där....men samtidigt väldigt logiskt  Det är en sån här gång jag VET varför jag rider  

Idag ska jag sätta igång och rida igen efter 1 veckas uppehåll pga storstädning hemma. Det som är bra nu är att när vi väl kommer igång blir det ingen viloperiod för varken mig eller T  Det blir skritt nu måndag och tisdag och känner jag mig skaplig på torsdag blir det lite trav också...kroppsmässigt ska det funka för mig.  Får se hur jag mår när jag "går av" på torsdagmorgon eller rättare sagt hur pigg jag är   Det är planen för veckan 

Det är sol ute idag och riktigt fint väder!!! HÄRLIGT!! Efter 2 soliga dagar börjar vi bli "lite" bortskämda här upp  eller kanske inte...men härligt är det i allafall 

Mvh anaby    

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards