anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 23 april 2012

Av anaby - 23 april 2012 17:54

Nu har jag pratat med Hovis och ska återkomma till honom på söndagkväll. Då får jag veta exakt dag. Han vet inte riktigt hur nästa vecka ser ut för honom på jobbet. Men det blir tisdag, onsdag eller torsdag som är aktuell för oss. För mig spelar det ingen roll vilken dag...är ledig hela veckan  Är bara nöjd att han har tid och möjlighet att komma och ta av T skorna och verka honom  Tacka vet jag trevliga Hovisar som kommer på utsatt dag och tid  


Mvh anaby  

Av anaby - 23 april 2012 16:15

Har inte sovit riktigt bra inatt...vaknat några ggr men det blev i allafall 9 timmar så jag klarar av att jobba inatt 

Verkar ha regnat under natten....men var uppehåll idag!!!

Tog bilen ner till stallet då jag idag kom ihåg torvmixbalen  Minnet är kort men intensivt ibland 

Det såg rätt ok ut i hagen  Fortfarande blött men inte värre än tidigare. Sedan hade "Herr´n" inte rullat sig så mycket....lite lera här och var men ingen "lerinpackad-mammut" idag  Han kände nog på sig att vi skulle ut och rida!!!!

Idag har vi invigt det nya remonttränset!!! Är jättenöjd 


   


Månadens färg är: BRUN!!!! Hi hi!!! Han har fått lite mage under all sin päls..min lilla plutt  Den ska vi arbeta bort så att han blir fin till sommaren  


    

Idag blev det Grandurpadden. Ska prova den några ridturer och se om skavet blir bättre annars blir det renskinnet!!!


Idag blev jag minst sagt ledsen och irriterad på T när vi skrittade mot kyrkan. 3 st rejäla snubblingar och en häst som blev förbannad på mig när jag gick på honom  MEN SUCK!!! 

Kände att det var dags att prova trava för att känna lite på HUR han känns i traven...

Sagt och gjort!!! Vi satte igång och trava..inga om helst problem  Väldigt lugn....väldigt luftigt och trevligt steg...ingen ojämnhet eller annat!!! Pust!!! Han verkar hur ok som helst 

Blir att ta av broddarna inför nästa ridtur då jag tror att de är "boven i dramat". Ska även ringa Hovis ikväll för att boka in en tid nästa vecka. Så blir det nog jättebra på "snubblingsfronten" framöver 

Det blev 2 travtillfällen med skritt emellan. Och när vi sedan saktade av efter sista travsträckan för att skritta hem blev det INGEN snubbling alls= OTROLIGT NÖJD MATTE 


Nu är det bara att sätta igång med traven ordentligt och sedan börja galoppera!!! Tjjjjoohhhooo!! Och förhoppningsvis kan vi börja rida på åkern i slutet av maj...eller börja på juni  Det finns en ljusning!!!


Fyllde på med hö (4+1) i bägge höhäckarna idag. Känns skönt att inte behöva göra det nu när jag ska jobba i 3 nätter. Efter mockning blev det även att hämta torvmixbalen och fylla på in vindskyddet. Det ser jättebra ut inne i vindskyddet nu. SÅ SKÖNT!!!! 

När allt var klart i vindskyddet var det bara att hämta vatten kvar...längtar just nu tills det blir dags att lägga ut vattenslangen!!! Ev. fixar jag det på torsdag 


Idag har jag tagit några bilder inne i skrubben för att visa min finurliga sadelhängare från Börjes!!!



Jag gjorde om lite i skrubben bland sadlarna då jag endast har 2 som jag använder i dagsläget. Barbackapadden är ju inte någon sadel. Den röda och "vanliga" sadelhängaren hänger T6:an på. Det är den svarta sadelhängaren som den bomlösa G4:an hänger på som är lite speciell.


        

  Den har en extra hängare där man kan hänga schabrak och paddar på om man vill!!!


 


Jag använder den bla till att hänga upp padden till den bomlösa sadeln, barbackapadden och schabraket till den. Jättebra då den inte tar så mycket plats!!! Jag är jättenöjd 


Sedan var det bara att ta bilen med sig hem och nu blir det snart middag!! Efter det blir det att hoppa in i duschen och göra sig klar för jobbet. Nu börjar min "hellweek" så att säga...jag jobbar 5 av 6 nätter...dvs måndag, tisdag och onsdagnatt. Är endast ledig torsdagnatt och sedan blir det fredag och lördagnatt innan jag går av på söndagmorgon!!! Just nu längtar jag grymt mycket till söndagmorgon  Men för att orka är det bättre att ha delmål med att vara nöjd när det blir torsdagmorgon  Det känns helt ok att jobba...Brukarna är helt underbara så veckan kommer att bli jättebra på boendet!! Men just den här veckan med 5 nätter är extra jobbig. Sedan är jag långledig i 9 dagar!!!!  


Avslutar på en failbild av "tung-trollaren" 


 


Nej, nu måste jag lägga på en rem!!! Ska packa med mig maten och lite annat som jag ska läsa under natten!!

Ha en jättebra fortsatt måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards