anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 27 april 2012

Av anaby - 27 april 2012 15:42

Det var riktigt varmt när jag kom ner till stallet idag  kring 10 grader!!!  Vi har inte varit bortskämda med sol den senaste tiden här uppe i norr...det har mest varit snö och regn tycker jag 

Jag kan säga att det är rejält stor skillnad på orken på mig  idag om man jämför med igår  Känns fantastiskt bra!!!

Jag började att sanera bort lera och skruva bort broddarna på T. Skulle egentligen ta broddarna igår men det var så himla geggigt och eländigt så det fick bli idag istället. Gick fina fisken!!! T stog som ett ljus 

På med utrustningen och iväg!!! Vägen var betydligt bättre motför senast jag red... trots att det regnat en hel del. Idag blev det en del trav precis som förra gången. Det tyckte både jag och T var riktigt roligt  På vägen hem blev det någon typ av "passage" då T fick syn på någonting i en buske  Häftig känsla att sitta på ryggen på "Herr´n" Kortade även ner traven en del för att känna hur han känns...allt känns bra även idag  Det gick t.o.m att korta ner honom så att han fick den där traven med schwung och rejält med luft i  Dock orkar han inte någon längre sträcka då vi inte travat på ett bra tag...men den finns där att ta fram och vi jobbar nu vidare på att få bättre kondis bägge 2 DUKTIGA HÄST!!! 

Idag var snubblingarna MYCKET mindre och på hemvägen i princip obefintliga  Tror att broddarna var den största "boven i dramat". När sedan skorna åker av under nästa vecka är nog problemet löst "på riktigt" 

T fick lunch och jag satte igång och fylla på hö i bägge höhäckarna ( 4 + 1 ) på en gång. Sedan ville han inte ens äta utan gick och ställde sig i solen på en gång  Klart man ska ta tillvara på "soltimmarna" vi har här uppe i norr

Hagen ser riktigt bra ut nu!! Jag trodde att det skulle vara mycket mer blött och geggigt i och med nattens regn...men den har torkat upp väldigt bra!! Pust säger jag bara  Ev. kan jag ta mig en barbackatur imorgon eller på söndag. Håller tummarna för det!! Skulle gärna vilja rida honom på bettlöst snart igen.

Idag hoppas jag är den sista dagen jag behöver kånka med skottkärra och vattendunkar till Termobaren   Har en plan att lägga ut vattenslangen och ta ner stora vattentunnan senast på söndag. Ska bli skönt att kunna börja använda vattenslangen igen nu när det inte är - grader på natten!!!      

Jag blev riktigt, riktigt glad när jag gick ner till stallet och tittade på åkern och paddocken!!! Det har försvunnit JÄTTEMYCKET snö därifrån!!!!!!


 

Så här mycket snö var det den 22 april!!!!


 


Så här ser det ut den 27:e april!!! 1 dryg vecka senare!!! HELT OTROLIGT  


 


Om ni tittar i mitten ser ni en liten "svart myra" i hagen längst bort 



Japp!! Den lilla "svarta myran" var T som gick och strosade i vinterhagen 


   

Nästan all snö är borta på åkern  Nu ska det bara torka upp ordentligt så att jag kan börja rida där inne!!!


 


Halva paddocken är också upptinad!!! Tjjjooohhoo!!! Det tar sig minsann  


Har tänkt börja fixa klart med stolparna till sommarhagen under nästa vecka när jag är ledig. Dels ska det fixas till 20 st nya långa stolpar till den delen som är vid vägen. Jag ska även kolla vilka av de andra stolparna som behöver bytas ut  och ev. slås ner lite mer i marken och sedan byta ut isolatorer till det övre elbandet runt hela hagen. Jag ska byta ut alla elband på  hela hagen i år. Och det övre ska bytas till 40 mm brett elband. Kan vara bra om alla isolatorer sitter på plats så att jag kan sätta elbanden på plats vid tillfälle sedan under majmånad  Det kommer att bli så otroligt bra!!! Eller jag hoppas det som vanligt 

  

Nu har jag bara 2 nätter var att jobba den här veckan!! Över halva jobbet är redan gjort så att säga då jag redan jobbat 3 nätter...det känns fantastiskt bra  Och f.r.o.m söndagmorgon blir jag långledig i 9 dagar!! Har jag sagt att jag älskar mitt jobb och mina otroliga Brukare som bor där  

Nej, nu ska jag rugga upp mig och fundera på vad vi ska äta till middag idag 

Ha en superduperjättebra fredagkväll och glöm inte myset och Let´s dance!!! 

Chilla lugnt  
Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards