anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av anaby - 1 maj 2012 20:30

Vi åt och drack gott och njöt av trevligt sällskap   Vad mer kan man begära!!!

Fredrik och hans kompisar ändrade sina planer och var "hemma" istället för att åka till en lokal när det blivit ett missförstånd med bokningen. Skönt att vi hade lite koll på dem här hemma 

Innan vi började elda majbrasan tog jag en prommis ner till stallet och tog in T. Han såg lite förvånad ut att få komma in....där inne väntade både morötter och hö...så det gick hem så att säga 

Hem och packa ner vin, glas, fläsk, varmkorv och bröd, ketchup och senap!!! Och ut för att elda brasan!!



L-O hade varit duktig och dragit ihop "lite" ris och sedan passade vi på att lägga på kartonger, mjölkförpackningar och annat som vi samlat i svarta sopsäckar  Det räknas ju som brännbart och får brännas på egen hand    



   

Här börjar det ta lite mer fart!! Sedan gick det ganska fort så hade det brunnit ner...blev en aning för mörkt för att filma. Så det får räcka med dessa 2 den här gången  


Sedan var det dags att börja grilla!! Vi har försökt grilla på brasan flera ggr men det blir så otroligt hett och man kan inte stå så nära som man behöver göra. Så de senaste åren har vi istället grillat med gasolgrill.

I år var det kära pappa som var grillmästare!! Han hade fullt upp kan jag säga  Tur att han är van!!!



Vi grillade korv och bröd till ungdomarna och fläsk till "de vuxna"...supergott blev det!!!

Sedan gick vi in en stund så att de som ville fick kaffe. Innan vi gick i säng tog jag och L-O en sväng upp till ungdomarna för att "kolla läget" och självklart blev vi uppe några timmar till  De är så pratglada vissa av dem!!! 

Detta innebar att jag kom isäng vid 04.00-tiden och med sprängande huvudvärk...

Vaknade vid 08.00-tiden med ännu värre huvudvärk  Drack lite mjölk...vilket senare skulle visa sig INTE vara så smart...men man lär sig som tur är!! En timme senare känner jag hur det vänder sig i magen och hann som tur var till toaletten och kräktes...suck!!! Fick sedan frossbrytningar som hette duga..klädde på mig kläder och la mig under täcket med värmefilten på och skakade ett långt tag. Lyckades somna om i några timmar...vaknade sedan med huvudvärken kvar. Så fort jag klev upp och i var i ljuset och i närheten av ljud blev det ännu värre. Blev till slut tvungen att lägga mig i mörkret i sovrummet. Blev bättre efter stund och lyckades slumra  Då jag inte hade kräkts på nästan 6 timmar tog jag huvudvärkstabletter och intog lite nutrilett. Det enda som kändes ok att dricka för tillfället. Den enda jag kan skylla på är ju mig själv!!! Hade jag gått och lagt mig tidigare och druckit vatten INNAN jag hoppade i säng är jag väldigt övertygad om att jag hade mått betydligt bättre när jag vaknade. Men man lär sig som sagt!! Tur är väl det  

Gjorde iordning allt som skulle ner till stallet och funderade sedan på om L-O skulle få skjutsa ner mig till stallet?? Tog dock ett beslut att prova att gå ner istället. Hovis ringde och sa att han skulle komma lite tidigare. Helt ok för då kom jag ju bara hem tidigare  Tog en prommis ner till stallet och kände att den friska luften var väldigt bra för mig!!! Tog in T ....borstade av honom och gav honom lunch och sedan fylllde jag på vatten och mockade. Jag hann med allt jobb i stallet innan Hovis dök upp!!! Idag gick det ganska snabbt...av med skorna och verkar och raspa lite. Hovarna kommer att nötas rätt så mycket nu när jag ska rida på vägen så det verkades lite med tanke på det. Sedan ska vi verka honom igen efter 5-6 veckor  Kommer att bli jättebra!! Nu ska jag bara komma ihåg att ta med den nya specialraspen imorgon så att den finns där nere när jag kommer att behöva den senare 


 

När jag efter dryga 2 timmar var på väg hem kändes det rätt ok i både "kropp & knopp"   Tänk ändå vad både en häst och lite arbete kan göra för en för tillfället halvsjuk människa  

Sedan jag kom hem har jag tagit det lugnt. En varm dusch blev det och mer nutrilett...kändes ok så jag hoppas att jag kommer att vara "som vanligt" och kunna äta imorgon!!!

Jag tackar och bockar för alla trevliga kommentarer under helgen  Har inte orkat svara på dem idag...men ska fixa det imorgon!! Så jag har inte glömt bort er!!!   

Nu börjar snart Desperata husfruar och sedan väntar bädden för mig!! Jag hoppas på en god natts sömn...för imorgon ska jag rida på min häst!!! Hi hi!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt

Mvh anaby

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards