anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av anaby - 3 maj 2012 17:28

Jag har än en natt sovit otroligt gott!! Tänk vad en god natts sömn kan göra underverk 

Tyvärr har det blåst en hel del idag också. Tog ett beslut att tömköra T idag istället för att rida i hagen....lite omväxling för honom  Jag tog mathinken och promenerade ner till stallet....när jag höll på att göra iordning utrustningen insåg jag att tömkörningsgjorden var hemma  Suck!! Så går det när man ska vara duktig och ta hem grejer...fick gå hem och hämta den och tog faktiskt bilen ner den här gången 

Borstade och sedan på med alla grejer. Tänkte börja med D-grimman och se om det funkade idag.


 


Är han för pigg brukar han INTE bry sig om mig när jag har bettlöst...då måste jag byta till bett för att han ska lyssna på mig   Men jag tänkte att det kunde vara värt ett försök i allafall   

Redan från början insåg jag att idag var han lugn och lyssnade på mig idag HÄRLIGT!!!


Här kommer en liten film från dagens övningar:



Efter uppvärmingen blev det volter, halter, ryggningar och lite annat. T lyssnade bra 

Dags för trav!! Jag gör alltid så att jag värmer upp honom i 3-4 varv i åt varje håll innan jag tar in honom på en volt. Det innebär att jag måste springa bakom  Sagt och gjort så blev det trav och T som var pigg gick igång i en STOR TRAV I BRA TEMPO....jag fick "rosa slips" efter 1 varv  Proade lite och T saktade ner tempot rejält  han insåg väl att det inte var lönt att köra slut på matte på en gång  Sedan blev det trav i 4 + 4 varv idag och även om jag fick "rosa slips" så hängde jag med rätt så bra tycker jag. Bådar gott inför när jag ska börjar jogga framöver!!! Det känns inte alltför avlägset eller jobbigt 

När uppvärmningen var klar...tog jag in T på en volt. Åhhh!! Vad trevlig han var i traven  KALASFIN!!! Och fattade en kort och fin galopp också....duktiga häst  Tänkte att det var läge att filma!! Tog fram kameran och satte igång den och då visade den på: MINNESKORT FULLT  Arg? Ja, mycket!! SUCK!!!!

Jag tog några djupa andetag och fortsatte med traven och han var så lugn och fin...sedan blev det lite galopp och lika lugn och fin där  Bytte varv och samma sak här!! Lika lugn och fin i både trav och galopp...blev lite rodeo i galoppen efter ett tag men han är så otroligt kontrollerad ändå. Jag är väldigt nöjd med dagen kan jag säga 

Skrittade av honom efter spåret innan det blev dags för lunch och magnetbehandling.


                Samma magnetbehandling som igår men den här gången la jag magnetsitsen över länden istället. Kunde inte ta något kort då kameran var full  fixar det imorgon istället.


Sedan ringde mamma och bjöd på middag  Och en stund senare ringde Charlotta!! Vi skulle åka och handla mat inför lördagen tillsammans. Bestämde att jag skulle mocka klart och fylla på hö så skulle vi åka sedan. Städade nedanför stora höhäcken och fyllde på med 4 + 1 hösäckar. Det höet som låg nedanför höhäcken la jag in i vindskyddet...där äter T upp det men INTE om det ligger på marken?? De är kluriga de små liven minsann 

När jag var klar i stallet skyndade jag hem och hoppade in i duschen!! Hade just inventerat kylskåpet när Charlotta ringde  Perfekt!! Åkte och hämtade upp henne och handlade all mat vi behöver till lördagen. Lämnade av henne hemma och sedan iväg till stallet för att fylla på nytt vatten till T och flytta över kaninen till boxen.

NU ÄR ALLT I STALLET KLART!!! 

Hem och packa ur maten!! CHECK  

Nu ska vi snart gå över till mamma på middag och sedan åka iväg och hämta upp stolparna till hagen 

Blir nog att åka och köpa mer impregnering på Rusta imorgon så att jag kan måla på dem några varv under helgen. Har tänkt börja skruva fast de långa isolatorerna till det breda elbandet på de andra stolparna...blir bara den övre. Men de ska knorras av och de nya skruvas fast....uppskattningsvis ca 100 stolpar  Hoppas att det blir bra väder i helgen 

Nej, nu ska jag lägga på en rem!!

Ha en superduperjättebra torsdag och glöm inte Let´s dance ikväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby     

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards