anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 maj 2012

Mera stolpar;)

Av anaby - 7 maj 2012 19:30

Det blev ett 2-timmars pass med stolparna idag. Nu blir det vila i 2 dagar pga jobb och lite annat.

Men idag har jag slagit ner stolpar i paddocken, bytt ut de som behövde bytas, skruvat fast isolatorer och nya grindisolatorer där det behövs 

En liten film från paddockfixet idag. Som ni ser har vi INTE fått så mycket gräs än  Men det är på väg!!!


Ovärderliga hjälpredor i fixet  

Skruvdragare och kombinationsverktyget Tog familjens skruvdragare idag då den räcker längre än min lilla rosa skruvdragare 

   

Kombinationsverktyget är bland det bästa jag har köpt!!! 15 år gammal och rostig men funkar hur bra som helst!!! Man skruvar bort knorrar med den, spikar med spik och sedan skruvar man inte knorrar. SUVERÄN!!!!

 

Japp!! Så kom de nya större isolatorerna på plats idag  Jag lämnar 5-10 cm fritt på höjden så att säga. Så att man inte sätter isolatorn precis i kant med stolpen högst upp...funkar inte någe bra när man ska slå ner den i marken då  Minsta lilla du kommer snett med släggan går isolatorn sönder   


  Nu är nästan allt klart till paddocken. Är en hörnstolpe kvar som är en av de längre som ska dit och en extra stolpe som ska sättas innanför för att fästa ingångselbanden i när paddocken ska vara öppen. Kommer att sätta upp den när hela paddocken är elbandad och klar så att säga  Blir förhoppningsvis senast på fredag!!!!

Sedan har jag målat på de långa stolparna 3:e varvet !!! De andra kortare fick sitt 2:a varv idag och de som stog på tork igår fick sitt 1:a varv idag. Ev. målar jag alla stolpar ett sista varv imorgon efter jag har ridit. Beror lite på hur det ser ut med tiden. Jag får se 


IKEA-kassen med allt möjligt!!! Skruvdragare, skruvar, kombiverktyg, isolatorer, knorrar, gamla handtag mm....

 

Det känns bra att ha gjort dagens "målning" med impregering av stolparna  

     

Översta isolatorn sitter på plats på alla stolpar. Och på en är det en grindisolator som ska stå vid ingången  Jag har inte riktigt bestämt mig hur långt jag ska ha mellan elbanden än...ska klura på det tills på torsdag när stolparna ska upp  

   Vi var tvungen att göra en skylt och sätta framför grinden...då folk parkerade sina bilar där trots att det INTE är en parkeringsplats....och jag INTE kunde ta ut T genom en befintlig grind som hör till hagen?? Ibland funderar man på HUR eller VAD folk INTE ser när de står en hage med elband uppsatt  Tråkigt att behöva sätta upp en skylt men vad gör man när det står bilar ivägen VARJE DAG  

Nu blir det lugnt på hagfronten fram tills på torsdag 

Ha en jättebra fortsatt vecka!!
Mvh anaby  

 
 
Jenny

Jenny

7 maj 2012 20:47

Jäklar vad du legat i! Duktigt :)

Bra tänkt med skylten, hoppas folk har vett nog att följa anvisningen också.

SV: Nervös, ja, och framför allt riktigt less på att vänta :p Jag vill att fölis ska titta ut nu!

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

8 maj 2012 19:33

Jag försöker jobba på lite varje dag. Så blir det klart till slut:D Hi hi!!

Sedan vi har satt upp parkeringsskylten har ingen vågat parkera där;)

Jag förstår att det börjar bli rejält stressigt med väntan!!! Det känns spännande t.o.m för mig att få se vad det blir för söt liten fölunge:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Liza

Liza

7 maj 2012 21:55

Vi har oxå haft lite problem med bilar som stått parkerade fel.
Vi har stallet efter en grusväg där ganska många motionerar
dagligen. Och infarten till stallet har ganska ofta fått agera
parkeringplats till diverse bilar. Ganska irriterande då man
kommer dit och det står en tom bil mitt för infarten och ägaren är ute i motionsspåren och ränner.
Men sen vi satte upp ett staket för att markera och inhängna
själva "stallplanen" så har det inte varit så
många bilar ivägen ;)

Skyltar är alltid bra. Vi har satt upp en skylt utanför stallet
med kontaktuppgifter till oss, då vi hade en rymling förra sommaren som tog sej ut gång på gång. Känns lite tryggare när folk kan nå oss om det är något ,då stallet ligger lite avsides.

Mvh, Liza

http://lizalovisa.blogg.se

anaby

8 maj 2012 19:38

Men gud så irriterande att det står bilar på stallplanen:O Tur att det har löst sig för er!!

T:s hagen ligger delvis bredvid vägen. Man ser väldigt tydligt att det är en hage om man säger så...och ändå har bilar ställt sig för själva grinden?? Till saken hör att det finns en parkering 30 meter bort där det ryms 8-10 bilar som hör till mamma och pappas företag. Där går det jättebra att stå parkerad utan problem. Sedan vi satte upp parkeringsskylten vid hagen har ingen vågat parkera där;) Hi hi!!

Vad smart med en skylt utanför stallet när det finns rymlingar varje dag. Vi har en telefonlista i stallet. Och på sommaren uppgraderas den med sommargästerna. Alltid bra att kunna nås:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

8 maj 2012 09:08

Men vad är det med folk egentligen? Har allt hjärninnehåll blåst ur?
Att springa inne bland hästarna kan ju var förenat med livsfara, det kan ju faktiskt vara så att hästarna oxå börjar springa....att dom uppfattar barnen som anfall och blir rädda, eller tom panikslagna....lär föräldrarna inte sina barn nå´t?
Jag tycker du ska ta reda på var dom bor och sen tar du med några kompisr och springer runt i deras trädgårdar...haha...
Fin skylt ni gjort, men än en gång.....vad är det med folk?

http://marresmams.blogg.se

anaby

8 maj 2012 19:50

Ibland funderar man på HUR de tänker?? Jag tror att det är ren okunskap som ligger bakom. De tror på något sätt att det är en "rättighet" att gå in till hästar de ser...och de tänker inte ens tanken att det faktiskt KAN vara farligt för dem:( SUCK!!!

De som var i hagarna igår och sprang upplevde jag var från högstadiet...300 meter bort. Jag har mailat de andra tjejerna i stallet så vi ska hjälpas åt att "hålla lite koll" framöver. Man vill ju INTE att det ska hända en olycka så att någon gör illa sig!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards