anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av anaby - 11 maj 2012 13:35

Nu har barnen ställt upp varsin dag och hjälpt till med T när jag har varit krasslig   Vi skjutsar och hjälper dem med allt möjligt emellanåt....så ibland får man "betala igen" när det behövs 

Henrik hade varit på stan igår och köpt nya vinglas till mig  JÄTTEFINA!!! De ska få följa med till stugan 


Jag blev väldigt berörd av en grej som Fredrik nämnde här om dagen. En av hans kompisar brukar visst vara väldigt verbalt otrevlig mot bla sin pappa som ställer upp i ur och skur och skjutsar honom väldigt mycket???  Och kallar honom för både det ena och det andra?? Då hade Fredrik och några kompisar "sagt till" honom att de tyckte att han skulle respektera sin pappa mer då han ställer upp så mycket på honom!!! Vem vill göra det och få skäll hela tiden?? 

HELT UNDERBART NÄR UNGDOMAR FAKTISKT MÄRKER HUR "FEL" DET BLIR NÄR MAN INTE KAN VARA TREVLIG OCH HJÄLPSAM MOT SINA FÖRÄLDRAR SOM STÄLLER UPP OTROLIGT MYCKET 


Fredrik frågade om jag ville gå på Bio med honom och några kompisar igår.....tackade så klart nej då jag knappt orkar med att gå några många steg för tillfället  Han ville ändå fråga eftersom vi tidigare hade bestämt att vi skulle gå tillsammans  Får bli sedan när jag piggnat till 


Jag tycker att det är både roligt och trevligt när dagens ungdom faktiskt "tänker till" och vill andra väl!!! 

Då finns det hopp om framtiden!!!

Mvh anaby   

Av anaby - 11 maj 2012 11:08

Tisdagnatt tillbringades på soffan för att inte störa och väcka upp L-O då jag förstog att jag skulle sova dåligt. Blev allafall några få timmars sömn. Svårt när halsen brinner, värk i kroppen, hosta, rossel, frossbrytningar, ont i öronen, huvudvärk, illamående, röstbortfall mm.....att komma till ro och ens vila  Det enda jag intar är flytande vätska...helst uppvärmt. Någon mat går inte att tänka på då det gör alldelens för ont i halsen. Snabb-bantning??   Dock inte att rekommendera kan jag säga  Det jobbigaste är att jag INTE kan prata och gör jag det låter det som 7 svåra år och gör rejält ont   Längtar tills rösten kommer tillbaka och halsen blir återställd!!!

Insåg vid lunchtid att jag skulle behöva hjälp i stallet med T så yngsta sonen ställde upp efter skolan. Jag satt inne i vindskyddet och hyperventilerade  Höll på att tuppa av några ggr men höll mig på benen  Otroligt skönt att ha någon med sig till stallet en sån gång  Det enda jag gjorde var att ta av T regntäcket och dra fram vattenslangen...resten fixade Henrik    Jag var helt slut när jag satte mig i bilen!!! Tänk vad en förkylning kan göra med en kropp om jag tänker på hur mycket jag var igång förra veckan. Nu orkar jag knappt gå från soffan, toan och köket utan att hyperventilera 

Hela dagen hade jag frossbrytningar...frös som jag vet inte vad...otroligt jobbigt att ligga under 2 täcken och skaka tänder framåt kvällen. Sedan vid 21.00 vänder det och då började jag istället att svettas??? Kunde inte ha något täcke på mig...men suck!! GE UPP NÅGON GÅNG!!!

Tyvärr fanns varken ork eller lust till att blogga igår. Jag var helt slut!!! Blev en natt på soffan igen men förmodligen sover jag i sängen inatt om jag känner mig ok ikväll. L-O jobbar ju inte imorgon  

Tackar för alla krya på kommentarer  ska försöka svara på dem idag istället !!!!

Har sovit lite bättre inatt men vaknade vid 06.00 och hade otroligt ont i halsen..IGEN  


Mvh en trött och sliten anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards