anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

Sol och härlig uteritt med T:D Snart helkroppsmassage:D

Av anaby - 22 maj 2012 12:23

Steg upp rätt så tidigt imorse för att vara mig men tog det lugnt ändå så att kroppen fick "komma igång" innan det var dags att gå ner till stallet och rida. Plockade gräs och gick sedan ner till T. Har snart kommit upp i 1 ICA-kasse med gräs och kommer då att övergå till IKEA-kasse. Ökar på varje dag och ska snart börja med 2 ggr per dag med gräsinvänjningen. Blir nog bra det här 

Idag blev det uteritt för oss!! Känns länge sedan då han fick vila över 1 vecka när jag var sjuk. Dock blir han lite loj och slö av värme så det kändes helt ok att rida ut idag. Han skötte sig som vanligt väldigt bra  Det enda som han reagerade på idag var en liten grushög vid sidan av vägen...den var JÄTTEFARLIG och då hoppade han till och åt sidan men fortsatte att trava  Jag ser det som ett friskhetstecken att han har BRA syn 

Idag blev det rätt så mycket trava för "Herr´n" och det var inga problem. Han lyssnar så otroligt bra....går han iväg lite tar jag bara en liten förhållning så lyssnar han DIREKT  Det är verkligen bra för min nacke och axlarna att rida en häst som INTE ligger på i handen hela tiden Idag fortsatte vi nedanför kyrkan och travade där nere...förbi 4 st bilar som stog vid sidan om....lite på snedden men ändå i lugn trav förbi=STORT +  Sedan travade vi uppför klätterbacken och skrittade ner. Satt ner i traven på sträckan tillbaka och himmel så fin han var  En längre skrittsträcka innan sista traven. Pigg och glad men inga problem att korta ner traven när jag ville sitta ner sista biten. Så otroligt härlig trav!! Åhhh!! Vad jag älskar min häst idag  En sån här ridtur ger så otroligt mycket energi när man kommer tillbaka igen 

Lunch till T och nackmagneten på. Trampade ner hö, fyllde på vatten och mockade. Idag hade han mest bajsat vid dyngstacken. Just som jag mockat klart och gick bort med skottkärran ser jag hur T går till dyngstacken och ställer sig alldelens framför och bajsar. Han VET verkligen vart det är bäst att gå och göra sina behov  Jag blir lika förvånad varje gång och speciellt när han gör det när jag ser på. Det är som om han ska visa att han är duktig!! Han står nämligen med spetsade öron och "väntar" på mitt "BRA" innan han går därifrån  HÄRLIGT!!!

Idag gick det fort i stallet. Imorgon blir det mer jobb då börjar jag mocka ur utbyggnaden. Idag är det "helkroppsmassage" på Face som gäller  Efter alla byggnation med sommarhagen tycker jag att jag har gjort mig "förtjänt" av en massage och tänkte unna mig det för att "komma i fas" med kroppen igen. Jag brukar känna mig så himla mjuk och fin i kroppen när jag går därifrån  Resten av veckan kommer att bli superbra!!!


Ikväll får jag besök av en tjej som har tänkt köpa en Sensation Ride G4:a. Eftersom jag äger en och bor i samma stad så får hon självklart komma och titta, klämma och sitta i den. Dock lånar jag INTE ut den då jag anser att den är för dyr och värdefull för det. Kostar en hel del pengar in inköp. Men självklart får man komma och titta och klämma på den om man vill  Den möjligheten hade inte jag när jag skulle köpa min men då kan man istället hjälpa någon annan med det. Det är alltid lättare att bestämma sig om man har sett sadeln "live" och fått mer info om den!! Blir jättespännande att höra vad hon tycker om min G4:a som jag är så otroligt nöjd med  


Jag önskar er alla en jättebra och förhoppningsvis solig fortsatt dag!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby               

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards