anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 25 maj 2012

Av anaby - 25 maj 2012 20:02

Efter middagen passade vi på att rulla in sista höbalen för våren då pappa hade traktorn igång Den kommer att räcka och bli lite över tills det blir dags att släppa T på bete  

Sedan tog jag mig en lång varm dusch...himmel så härligt  Man blir som en NY människa!!! Hi hi!!

Nu sitter jag bänkad med en stor kopp med varm choklad, granatäpplesaft med citronskivor i (SUPERGOTT) och har 1 stort glas vin på kylning i kylskåpet  Jag måste ju fira att hagen är helt klar nu 

Tja, kvällen blir lugn...TV-tittande och chill med min kära man framför TV 

Ha en superduperjättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby   


Av anaby - 25 maj 2012 11:54

Har sovit bra inatt men känner mig rejält stel idag. Kändes bra att jag tog värktabletter igår innan jag hoppade isäng...annars hade jag nog inte tagit mig upp idag  


Första planen idag var att rida en barbackatur men då det både blåste rejält och sedan började regna blev det inställt  Jag kommer istället att fota och filma barbackapadden på söndag em när jag har tänkt rida...efter jag kommer hem igen. Håller verkligen tummarna att det är fint väder då 

Idag blev det "bara" att ge T gräs, lunch, mocka och fylla på hö. Sedan satte jag igång med att fylla igen "rännorna" i spåret i hagen och plocka sten  50 meter blev längre och ännu längre och till slut 200 meter längre bort och 2 timmar senare....var jag klar...och det "känns" i ryggen vill jag lova   Kan säga att jag hellre drar elband och sätter stolp än gör det där igen  Nu är det i allafall klart   Det återstår bara att se OM jag MÅSTE fylla på med mer jord på spåret. Ska försöka "trampa" ner varje gång jag går ner till och hem stallet för att det ska "sätta sig" ordentligt...sedan får jag se hur det blir. Om det behövs fyllas på kommer jag att be pappa hjälpa mig med traktorn då jord är så otroligt tungt att dra i skottkärra    

Nu kan jag meddela att sommarhagen är HELT KLAR att användas ca 20 jobbtimmar senare 

Just nu känns det fantastiskt bra att veta att "nästa" sommar kommer sommarhagen att gå i en "grisblink" att sätta upp   Allt kommer att vara klart...både isolatorer, ingångar och elband  

Det enda som är kvar är att koppla in elen och det brukar inte vara så avacerat eller ta lång tid  

Nu blir det att sätta igång med rabatterna istället    Ingen rast och ingen ro när man har hus och häst!! Man får trösta sig med att det är skönt när allt är fixat med växtligheten 


Ev. blir det även ett inlägg lite längre fram under nästa vecka... med alla olika bettlösa alternativ som jag brukar använda...är nog ca 4-5 st som jag brukar använda. Kommer att fota av dem allt eftersom och filma vissa av dem och sedan skriva inlägget när allt är fotat och filmat klart  


Imorgon åker jag bort!!! Jag, mamma och min syster ska bo på hotell från lördag-söndag. Det ska bli jätteskönt med en "tjejhelg" utan måsten och bara kunna chilla, äta gott och shoppa lite 


Nej, nu ska jag äta middag, ta en dusch och sedan packa inför morgondagen!!!

Det blir en prommis ner till stallet för att ge T sin gräsranson nr 2 ....men det blir senare  

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards