anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 27 maj 2012

Av anaby - 27 maj 2012 22:00

Japp!! Nu är jag hemma igen!! Himmel så roligt och härligt vi har haft det   Känns som om jag "bara" har ätit, chillat och shoppat  

Ska skriva ner lite kortfattat hur helgen har varit. När vi var framme på Hotell Lappland gick vi först på Dollarstore i 1 timme och "rekade" inför morgondagen...vi handlade bara lite....chips och dricka som vi behövde till kvällen.

Checkade in på Hotellrummet och gick till hissen. När hissdörren öppnades stog det en färgad kille där som skulle upp till vår våning...4:e...vi pratade lite med honom och han var supertrevligt. Sånt som man gör i Norrland...här pratar man med vem som helst trots att man inte känner varandra. Vi tänkte inte mer på det men gissa om vi skulle bli förvånade senare på kvällen 

Upp till rummet och där visade det sig att vi INTE hade fått extrasängen. Jag gick ner för att säga till. Kändes bättre att säga till vid 16.00 än vid 23.00...när man ska gå och lägga sig 

Sedan låg vi i sängen och på soffan och bara chillade....åt lite chips och drack lite vin   och mamma och syrran ät en hel del godis...jag betydligt mindre  Många samtal blev det och många skratt..precis som det ska vara 

Så här såg hotellrummet ut:


 


Älvsutsikt...och himla varmt  



Här hängde jag ut genom fönsterrutan. Vågade dock inte gå ut på taket  Ville inte utmana ödet med att någon kommer springande och är rädd att man ska hoppa i älven  


   


En liten matsal på vårt hotellrum....med kristallkrona  


 


Dubbelsängen där mamma och syrran sov. De snarkar så mycket  ...så jag tog tältsängen istället  



Tv och lite annat smått och gott!!!



Mamma och syrran i en av sofforna. Vi hade 2 soffor!! Hi hi!! Det var ett rejält stort rum och jättefint  Det enda som vi kan klaga på var att det tog lång tid för extra sängen att anlända. Annars var allt i topptrim  


   

Jag fick säga till 1 gång till om sängen....då den inte hade kommit 19.00 när vi gick för att äta middag  När vi kom tillbaka kl. 21.00 stog den på plats som tur är!! Känns otroligt jobbigt att säga till om samma sak flera ggr...speciellt när vi bokat för 3 personer.


Kl.19.00 gick vi ner för att äta middag. Och då visade det sig att "PRO" hade något typ av möte....det vimlade av pensionärer som dansade "styrdans" och åt mat för fullt....ok...lite otippat!! När vi sitter och äter förrätt ser vi att det verkar vara problem med någon av pensionärerna!! Det ligger en person på golvet!!! Ser att det är en kvinna som ringer med mobilen och springer till utgången. Det tar en stund sedan kommer en ambulans och personal. Vet inte riktigt vad som har hänt men efter en stund åker ambulanspersonalen utan personen i fråga. Kändes i och för sig skönt att det INTE var något allvarligt  Vi  högg in på varmrätten och den var supergod!!! Dock visade det sig att det bara var jag som orkade med all mat  De andra 2 qvinnorna hade ätit för mycket godis....tur att jag föredrar mat istället 

Vid 21.00-tiden gick vi tillbaka till rummet för att se en stund på Eurovisionsslagerfestivalen. Mamma somnade i sängen...så jag och syrran drog iväg vid 22.45 för att se på ett coverband som skulle sjunga Europelåtar och "låste in" ömma modern på hotellrummet. Innan vi gick iväg hann vi se Loren och himmel så bra hon var  Jag fick "ståpäls" och rysningar!!! 

När vi landat utanför dörren till "Nattklubben" var dörren givetvis låst  Tillbaka till receptionen som meddelade att man MÅSTE gå ut och ingången ligger på ena kortsidan ner mot älven. Sagt och gjort...iväg mot Nattklubben!!!

Träffade på 2 vakter innan ingången.....2 vakter till vid ingången.....och sedan fick vi lämna biljetterna till en annan som satt vid entren..INTRESSANT!!! In på Nattklubben där det INTE var speciellt mycket folk men vi var ju där för att lyssna på bandet. Beställde varsin cider som vi inmundigade i sakta mak Det var ännu flera vakter INNE på nattklubben än utanför?? Hmm!! Inte så himla mycket folk men otroligt mycket vakter. Kändes som om det ev. var vanligt att det var stökigt där på kvällarna?? Vet inte säkert och är "bara" ett antagande från min sida  

Det tog tid innan bandet slutligen kom och vem sjöng i bandet?? Jo, mycket riktigt den färgade trevliga killen vi träffade i hissen  HELT OTIPPAT!!! Hi hi!! Han sjöng dessutom jättebra!!! Helt otroligt!!! Bandet heter: Reckless Babies och som jag förstår är det ett lokalt band som sjunger mycket covers. Hittade en film där de sjunger Bon Jovi covers på Hotell Lapplands FB:sida. Dock låter det mycket, mycket bättre i verkligenheten!!!

Här kommer några otroligt dåliga bilder tagna med mobilen. Pga ljuset var det svårt att ta kort överhuvudtaget. Syrran har en superduperjättebra mobil men även hennes kort blev dåliga 



Innan folk börjar samlas vi "kravallstaketet"  


            Här står det ungdomar och diggar till Europe covers!!! Vi höll oss lite längre bort och med öronproppar i öronen=lagom högt ljud för mig Vi fick höra ALLA kända Europelåtar!! Hi hi!!

Vid midnatt gjorde de en paus och då passade vi på att gå tillbaka till Hotellrummet. Jag sa till syrran att hon kunde gå före så skulle jag bara ringa till L-O innan jag gick och la mig. Men vi hann bara in genom dörren till Hotellet så hörde vi personalen skrika!!!!! Vi sprang till receptionen och då visade det sig att Loren just vunnit E-festivalen!!! HELT OTROLIGT!!! Det var jag och syrran + personalen som satt och tittade på vinnarbidraget  Tala om tajming av oss att hitta rätt med både bandet och Loren  Ibland har man tur minsann!!!
Landade på hotellrummet och var vaken en stund men sedan sov jag som en stock. Hade ställt klockan på 08.45 då jag tänkte gå och äta frukost vid 09.00-tiden Både mamma och syrran hävdade att de "minsann" skulle vara uppe tidigt....typ 05.00-tiden....ja, ja, tänkte jag....gör det ni bara jag slipper 

När väckarklockan ringer 08.45 är det HELT TYST!!! Hmmmm!! Antigen har de dött eller så har de redan gått iväg för att äta frukost och vågar inte väcka upp mig  Snoozade 1 gång och sedan börjar jag kolla mig omkring....då var mamma på toa och syrran låg och vinkade. DE HADE MINSANN SOVIT FRAM TILL VÄCKAREN RINGDE  Det var helt klart otippat!! Hi hi!!

Vi ruggade upp oss och gick ner för att äta frukost. Sedan var det bara att packa ihop och checka ut och vidare på ett nytt besök på Dollarstore. Den här gången tog vi det lugnt!!! Jag handlade lite av varje....både till familjen....T...och hundarna. Efter 2 timmar var vi klar med shoppningen. Men för säkerhetsskull gick vi in en gång till...det blev några smågrejer för oss alla. När vi sedan kom ut var vi nöjda alla 3 

Sedan bar det av hemåt!!! Det gick jättebra att åka hem...kändes som om det gick fort 

L-O hade fixat middagen när vi kom hem. Älggryta med potatis  Ljuvligt gott!!!
En liten "mor-dags-tårta" hann vi med också 

Sedan var det bara att bita ihop...plocka gräs och gå ner till T. Dock insåg jag att någon energi till att rida fanns inte överhuvudtaget....måste bero på all mat som jag INTE brukar äta i vanliga fall 

Här kommer allafall dagens gräsranson:


 


Duktiga T som bajsar vid dyngstacken  Hälften här och hälften inne i vindskyddet  


 


På vägen hem kom jag på att jag måste göra en provisoriska ingång till sommarhagen. Det blir bara elband och 2 handtag. De kommer bara att sitta där tills jag öppnar upp sommarhagen ordentligt. Hämtade elband och 2 handtag när jag kom hem. För att jag inte ska glömma bort att ta med mig allt ligger det i trappen tills imorgon...inte lätt att komma ihåg allt minsann  


              Imorgon ska jag samla bajs till "Kolla masken"!!! Ska skicka iväg den direkt på morgonen när jag vaknar 

Efter stallet tog vi hand om tvätten och städade hemma  Inte roligt men såna där "måsten" så tyvärr måste göras....och det är otroligt skönt NÄR det är gjort  

Just nu är jag ganska trött men sitter och ser på TV....blir nog en tidigt kväll för mig...dvs före midnatt 

Imorgon väntar ridtur med T och en massa annat!!
Ha en jättebra sen söndagkväll!!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards