anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Sol och fint väder idag:D HÄRLIGT!!!

Av anaby - 29 maj 2012 11:03

Jag har sovit gott inatt och är nu redo för att jobba 2 nätter!!! Känner mig piggare motför vad jag gjorde igår  Det går framåt!! Förhoppningsvis stiger energinivån allt eftersom veckan går  

Det är sol och blåst ute.....tror att det blir en uteritt trots allt. Då behöver jag inte "tänka" lika mycket och T är positiv att jobba  Sedan blir det en hel del trav idag om vi rider ut...vilket jag tror "Herr´n" kommer att uppskatta efter att ha vilat hela helgen   Vi travade i hagen igår men det blir inte alls lika mycket som när vi rider ut.

Ska se om jag tar T6:an idag och tar kort och filmar den också. Då är alla sadlar klara!!!

Spåret i sommarhagen ser mycket bra ut!!! Det kommer att funka bra att släppa in T för börja att beta på fredag   För varje dag torkar det upp mer och mer. Skönt att jag tänkte till och fixade till det medans det var lite blött....vilket underlättade för mig....nu hade det varit betydligt tyngre att skotta, gräva och leka "mullvad" när det torkat upp  

Dags att börja förbereda sig för att svida om och gå ner till stallet för att rida!!!
Ha en fortsatt jättebra tisdag!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  

 
 
Olivia Gustavsson

Olivia Gustavsson

29 maj 2012 12:37

jobbigt att jobba 2 nätter ^^

http://oliiviiagustavsson.blogg.se

anaby

29 maj 2012 20:38

Ingen fara med 2 nätter...värre med 3 eller 4 i rad:S Den här veckan är bra nästa vecka blir den jobbiga;) Jobbar 5 nätter då. Först 3...ledig 1 och sedan slutligen de 2 sista. Dock går jag på långledighet sedan så det gäller bara att "ställa in sig" på att man ska jobba...så går det bra:D Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

29 maj 2012 12:59

Bra att du fick vila upp dig och känner att du har mer energi till jobbet nu :)

Här ska det visst bli regn senare i veckan, himla typiskt när vi har lagom torrt och fint nu.

SV: Haha, visst är hon? Hon verkar nöjd med den i alla fall, och det är en så bra modell som går ner lite över mulen så hon itne bränner den lika lätt.

Lillkillen är rätt fotogenisk ;) men det har blivit svårare att fota honom nu när han gärna vill vara nästan i famnen på en så fort man kommer ut i hagen, man behöver ju lite avstånd för att få till en vettig bild.

Vad bra att det inte verkar varit något problem med mer handmatning, hoppas det håller i sig så!

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

30 maj 2012 16:51

Jo, det gäller att ladda batterierna så att man orkar med:) Känns rätt ok just nu!! Sedan brukar jag få mer energi när jag "går av" efter 2 jobbarnätter..tror att det är psykiskt att man vet att man är ledig;) Hi hi!!

Vi ska få lite regn ser det ut som...samtidigt är det väldigt torrt när så lite regn är nog bara bra!!!

Superbra med en sån modell som går ner över mulen om de är känsliga:)

Han gör sig väldigt bra på kort...lilla Knut:D Så klart att han ska "in i skinnet" på matte;) Hi hi!!

Jag har upplevt att det har varit väldigt lugnt med att mata och gå in till hästarna sedan jag pratade med stallägaren och satte upp skyltarna. Hoppas att det håller i sig!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards