anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 5 juni 2012

Av anaby - 5 juni 2012 15:51

Jag hade en bra natt på jobbet som vanligt! Underbara Brukare 

Sol och fint väder när jag vaknade....UNDERBART!!!!

Åkte hem och hoppade i säng på en gång när jag slutade jobbet. Direkt jag vaknade gick jag ner till stallet för att ge T kraftfoder och sedan släppa ut honom i sommarhagen. Han blir definitivt lugnare och lugnare för varje dag...galoppen uppför backen blir mer i ett normalt tempo nu...inte full fart  Men upp till huset ska han!!! Annars går det inte att börja äta gräs  Hmmm!! Dessa rutiner...Hi hi!!!

Jag har fyllt på hö i bägge höhäckarna (4 + 1 säckar) och jag kan konstatera att det sista höpåfyllningen på bra ett tag...nu blir det inte något hö förrän tidigast oktober  Fyllde på nytt vatten i vinterhagen och gick även och ställde in en hink med vatten i sommarhagen. Mockade och gick sedan hem. Gick ut med en hink vatten även här hemma uppe vid huset. Han är ju på bägge ställena och ska han vara ute 5 timmar så är det bra att kunna dricka lite   När han går ute på bete "på riktigt" sedan fyller jag vattentunnan uppe vid huset och 2 hinkar nere i vindskyddet. Då har han vatten på bägge ställena. Eller han brukar ha vatten på 3 ställen i hagen  I vindskyddet, uppe vid huset och inne i paddocken 

Nu har jag landat hemma och håller på att få i mig någonting i magen. Ska ta det lugnt och se på TV...eller bilden är fortfarande kass så det blir DVD istället. Är så otroligt jobbigt att sitta och se på TV när det är myrornas krig och man knapp kan läsa texen eller se vad bilden föreställer....usch!! Vi har haft det så i 4 dagar nu  L-O ringde och felanmälde igår då det visade sig vara 3 hushåll till i kvarteret som hade samma problem. 

Nej, nu ska jag chilla en stund tills det blir dags att byta hage på T. Imorgon ska han får gå ute f.r.o.m morgonen när jag kommer hem från jobbet. Gissar att han kommer att bli överlycklig att se mig 

Ha en fortsatt jättebra tisdag!!! 

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards