anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av anaby - 8 juni 2012 17:47

Igår somnade jag nästan direkt jag landade på kudden...och vaknade 9 timmar senare   Det kan nog ses som en god natts sömn inför nattens jobb 

Direkt jag vaknade tog jag på mig kläder och gick ner till stallet för att släppa ut T i sommarhagen i några timmar. Det var ganska kallt ute....trots 18 grader!!! Passade på att mocka innan jag gick hem för att äta frukost.

Sedan pratade jag lite i telefonen, såg på DVD och åt frukost. Även idag tog jag bilen ner då jag ska hämta hem det sista av vår utrustning som ska hem. När jag landade i stallet började det se riktigt mörkt ut....regnlikt 

Skyndade mig att göra iordning T och bege mig ut för att förhoppningsvis slippa regnet 

Inget snubbel överhuvudtaget idag från "Herr´n"  Han är lite lång i tårna så jag tror att det är problemet just nu...men Hovis ska komma ut i början på veckan och verka honom efter kommer hovarna att vara i topptrim 

Han är roligt min häst...idag travade vi som vanligt mot kyrkan....det var några dagar sedan vi red där och nu har häggen blommat ut...vita blommor. T blev storögd och tvärnitade och stirrade på de vita blommorna  Det var "bara" grönt på alla växter senast vi red förbi...tja, han har VERKLIGEN koll på allt min häst  Inga problem att ta oss förbi...och T spanade verkligen på de vita blommorna medans vi travade förbi 

Just som vi hade svängt av och skulle skritta nedanför kyrkan började kyrklockorna att låta  MEN SUCK!!! T stannade för att lyssna. De låter JÄTTEMYCKET och ju längre vi rider dessto högre ljud...och mer stressad häst. Jag gjorde istället så att jag och T stog kvar på samma ställe och väntade ut kyrkklockorna. Han stog på långa tyglar och spanade på alla som gick förbi och lyssnade på kyrkklockorna. Inga problem alls att stå stilla och vi stog nog i 10 minuter sammanlagt. Sedan var han lite stökig att trava...men på tillbaka vägen gick han "som vanligt" igen  och var väldigt trevlig när jag satt ner och jobbade ihop honom 


 


Skrittade en stund till innan det blev sista traven. Även här kändes han kalasfin och WOW-känslan infann sig igen  Just som vi saktade av till skritt började jag känna regndropparna komma!!! Oppsss!!! 

Vi hann precis under vindskyddet när det började hällregna!! SNACKA OM TUR!! HI HI!!!!

T fick lunch och på sig ett regntäcke medans jag började packa in det sista i bilen. Hoppades att regnet skulle ge med sig men det fortsatte. Innan jag åkte hem fick T något motvilligt gå in i sommarhagen och beta. Han gillade INTE regnet...vanligtvis går han ju in i vindskyddet när det regnar men just nu har jag inte öppnat upp så att han kan gå in dit. Kommer inte att göra det förrän på söndag....så det var en SUR häst som gick in i sommarhagen...och skrittade uppför backen  När jag var hemma stog han som vanligt och betade i paddocken. Då var allt som vanligt igen 


 


Tyckte att det var lika bra att ändra om på en gång i källaren. Eller allafall göra en början. Så jag flyttade på vedkapen och det andra och flyttade dit tävlingsskåpet. Satte fast de billiga vita "tränshängarna" från Dollarstore på varsin sida av tävlingskåpet. Hängde upp de bettlösa på ena sidan och träns med bett och martingaler på andra. Blev jättebra!! Hämtade kroken och satte upp de tränsen som jag använder MEST där. Japp!! Blev riktigt bra 

Hängde upp sadlarna och barbackapadden. La täcken, benskydd och annat på plats. En stund senare var allt klart!!! Det gick otroligt mycket fortare och lindringare än jag trodde!!! Ska fixa mer ordentligt under veckan men nu är allt hemma och på plats i allafall. Ska fota lite under nästa vecka också när det både finns mer tid och ork 

När jag var klar hörde jag att det knackade på ytterdörren. Där stog en av Fredriks kompisar som JUST tagit körkortet!!! Fick mig en kram och grattade honom!! SÅ ROLIGT ATT DE KLARAR KÖRPROVET OCH TEORIN PÅ FÖRST FÖRSÖKET  Fredrik ska sätta igång och köra på körskolan framöver!! Jag ska ringa på måndag och boka in körlektioner. Blir spännade!!!

Gick ut till företaget för att prata lite med mamma. Och just som jag var på väg att gå hem igen....kom en kvinna som jag känner. Hennes dotter var medryttare till en av hästarna som "kvinnan jag delade stall med förrut" ägde. Dottern har nu en egen häst. Jag pratade med henne länge om både dåtid och nutid. Sedan följde jag med ut för att prata med dottern. Har inte sett henne på ett tag så det var riktigt trevligt att få sig en pratstund med bägge 2 

Har nu hunnit med att äta middag och ska snart gå och byta hage på T innan jag gör mig iordning för jobbet.
Nu har jag "bara" 2 nätter kvar att jobba den här veckan  Det känns fantastiskt bra!!!

T får vila imorgon och sedan blir det en ridtur när jag vaknar på söndag mitt på dagen.

              Nej, nu är det dags att gå ner till stallet!!
Ha en fortsatt jättebra fredagkväll och glöm inte myset!!
Chilla lugnt

Mvh anaby    

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards