anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 9 juni 2012

Av anaby - 9 juni 2012 23:33

Idag på vägen hem från stallet gick jag förbi  Zimé och Sixtens grav. Lika jobbigt varje gång trots att det är 5 år sedan...tårarna rann som vanligt   Det märkliga är att där graven är växer det inga blommor/växter men runt om är det massor av växtlighet.


R.I.P Zimé    


 


och


 


Sixten  


Mvh anaby   

Av anaby - 9 juni 2012 19:56

T fick byta hage och fick sin lunch och sedan var han klar för dagen. När jag var på väg hem mötte jag en fd kompis som tävlade samtidigt som jag tävlade Zimé!! JÄTTETREVLIG ATT TRÄFFAS  Vi gick tillbaka till T så hon fick se hur han "bor" och sedan pratade vi mycket häst...både förr och nu  Hi hi!!! Tiden gick rätt snabbt och sedan var det bara att gå hem och äta middag!! Har just fått i mig det sista...packat maten till jobbet och ska bara svida till jobbarkläder och snart åka iväg. Det känns skönt att det är sista natten!! Jag älskar verkligen mitt jobb men det är väldigt skönt med långledighet också 

TV-bilden är oförändrad  och har varit i 1 veckan nu!! Jag börjar bli rätt så less kan jag säga...igår ringde Kabel-TV-bolaget äntligen upp och de hade gjort mätningar som var helt normala. Så problemet ligger hos Comhem istället. De är kontaktade...men tror ni att de har hört av sig?? Självklart INTE...suck!!! Har inte ens orkat titta på TV-bilagan den här veckan...går ju knappt att se på TV hemma hur som helst. Har tittat på säsong 7 av 24 istället. Tur att man har några DVD-boxar att skumma igenom vid kristillfällen som denna  

Nej, nu ska jag fixa det sista och sedan chilla i soffan tills det blir dags att åka!!

Jag svarar på era trevliga kommenterar när det lugnat ner sig på jobbet under natten  


Ha en jättebra fortsatt lördagkväll!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby      

Av anaby - 9 juni 2012 15:08

Här kommer några chillbilder på T i brist på annat!!! Känner att jag börjar längta mer och mer tills det blir sommar "på riktigt" här...det är så kallt och ruggigt och jag har fortfarande inte fått någon känsla att det är sommar snart...trots att vi gått in i juni månad 


     


       


 


 




 


Avslutar med ett "stående" kort så att ni får se att T inte alltid leker "Kronblom" och ligger i planläge   


Mvh anaby   

Av anaby - 9 juni 2012 15:00

Efter en seg men bra natt på jobbet åkte jag hem för att byta hage till T. Lite trafik på vägarna vilken känns jätteskönt när man är trött efter 1 natts jobb  

T blev överlycklig när jag kom ner till stallet redan strax före 08.00    Hästar är tacksamma!!!

Mockade och åkte sedan hem för att sova. Har vaknat för en stund sedan. T har 1 dryg timme kvar att beta innan jag går ner och byter hage. Imorgon ska han "släppas" i sommarhagen dygnet runt och vinterhagen ska också öppnas upp....så att han får tillgång till vindskyddet när det regnar och är dåligt väder  Jag tror att både jag och T kommer att vara minst lika glada imorgon 

Ska vätska upp mig och sedan väntar middag...och att jobba sista natten innan långledigheten börjar imorgon!!! Då har jag 9 dagars ledighet  HELT UNDERBART!!!

Jag hoppas att vädret är bra så det går att rida ordentligt!! Hoppas kan man ju alltid 

Nej, dags att vätska upp sig så att hjärna kommer i fas igen 

Ha en jättebra fortsatt lördag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards