anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

T vilat och jag tvättat och smörjt....regn och sol idag!!!

Av anaby - 12 juni 2012 22:13

Det blev en ganska seg dag idag....jag steg upp relativt tidigt för att vara mig men jag var trött och seg 

Till slut gick jag ner i källaren och började smörja...bara man tar sig ner så går det ju bra 

Började med att tvätta T6:an och G4:an och sadelgjordar med balsam...sedan tränsen....och smorde sedan allt med balsamfett. Bytte pannband på tränsen. Nu har Micklem ett annat pannband i form av bling och även det ljusare Remonttränset fick det röda rundsydda pannbandet på sig. Det mörkbruna remonttränset har orginalpannbandet på. Nu är jag nöjd!!!


Självklart började det att REGNA medans jag smorde. Kändes helt ok att stå under tak kan jag säga 


Det började lite smått med regn och sedan blev det värre 



     

...hällregn och sedan uppehåll och sol!!! Konstig väder!!!!


När allt var smort och klart började jag rensa bort täcken. Har en hel del nya täcken som inte är använda. De kan jag ta upp till mitt "häst & sovrum" tills vidare. Bättre att hänga upp de täcken som används på hängarna  Satte även upp schabrakhängaren bredvid sadlarna och hängde upp schabak både till hopp och dressyrsadeln. Nu är det bara att ta ett nytt när det ska tvättas. Finns i 3 olika färger...rosa...röd och brunt  

Hittade även myggmedel som fanns kvar sedan förra året. Ska använda upp det först innan jag börjar på det nya jag har köpt. Blir att smörja in imorgon!! Nu har vi fått mygg även här 

Städade utan lite material från hagbygget och annat som inte används så mycket. Gjorde en stor hög med tvätt med hästgrejer...som ska tvättas imorgon. För "husfridens skull" är det bäst att tvätta till familjen först  

Och sist men inte minst...har jag borstat lindor och lindat upp dem. Har tvättat upp ALLA fleecelindor som jag använde till T under "muggresan" senast men inte orkat borsta och linda dem...usch så jobbigt och det var en himla tur att jag gjorde det sist  Måste ha varit 20 st lindor som låg i IKEA-kassen. Men nu är det gjort!!! 

Så här blev slutresultatet:



Mitt gamla tävlingsskåp  Perfekt att använda på sommaren!!! 

Till vänster hänger alla bettlösa alternativ.

Till höger lite av varje och på kroken i taket de 3 träns med tyglar som jag använder mig av just nu.


   


Den billiga vita hängaren från Dollarstore. Olika Bettlösa alternativ!!!


 


Till höger: bett, grimma mm. Martingalerna ska också hänga där och några fler tyglar. På kroken i taket hänger tränsen som används.


 


OBS!! Bordet ska bort. Det ska inte stå kvar. Ska tas till stugan.

Den röda pilatesbollen, lindor, vaddstycken, benskydd, täcken, mm.



Sadlarna och barbackapadden till vänster under den blå mönstrade fleecefilten. Observera de rosa filtarna och de rosa stora hinkarna som matchar  



   


Padden till G4:an och Sadelgjordarna på tork på sadelhängaren som jag tar ut till paddocken.


    


Sist men inte minst...schabrak hängaren!!!

2 rosa schabrak, 1 brunt och 1 rött. Det ska vara 2 av varje men några är på tvättning!!!

Det som var kvar att göra var att gå ner till stallet och hämta hem täckeshängaren. Bara att ta med sig skruvdragaren och gå ner. Gick fina fisken att både skruv upp och sedan skruva fast på dörren till källaren 

Nu hänger 2 st regntäcken där att användas vid behov 

T fick även en stor saltsten idag som jag köpte för ett tag sedan. Ska köpa 1 till och sätta nere i vindskyddet. Han står ju på bägge ställena och då kan det vara bra om det finns en både "uppe & nere" 


Sedan var det bara att ta tag i hemmet!!! Starta tvättmaskinen och diskmaskinen...röja och dola på. 

Fixa med middagen. Iväg och lämna Tupperware reklammation till jobbet och hämta Kataloger 

Hem igen och fortsätta hemma. 

Nu ska jag chilla och snart blir det nog att hoppa isäng!!!

Ska hänga den sista tvättmaskinen för ikväll då har jag jobbat på bra idag   

Dags för lite kvällsfika!!
Sov gott!!
Mvh anaby  

 
 
Jenny

Jenny

12 juni 2012 23:42

Hoppsan vilket väder!

Vilken ordning och reda du har på grejerna, det där tävlingsskåpet verkar ju himla praktiskt att ha det nödvändigaste i när man är "på språng" även när man inte tävlar :)

Antar att T's sommarhage är närmare hem för dig?

SV: Tackar tackar, det känns jättebra att han vart tingad redan nu! Då kan jag pusta ut. Det hade varit stressande för mig att försöka hitta en ägare åt honom i vinter.

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

13 juni 2012 11:41

Det var minst sagt varierande väder här igår:S Idag är det strålande sol istället!! Blir T-shirt idag:D

Tävlinsskåpet är perfekt att använda på sommaren. Det blir ju inte använt längre men jag har inte heller velat göra mig av med det. Lär inte få så många kronor heller. Då är det bättre att behålla och använda det själv:D

Jag har ca 10 meter till hagen från garaget nu:D DET KÄNNS JÄTTEBRA!! Jag går bara över vägen så är jag framme:D Det känns lika bra varje år i juni och veta att jag kan ha allt hemma ändå till oktober!!! ME LIKE!!!

Det kommer att hända mycket med Knut nu under sommaren och jag är övertygad om att den nya ägaren kommer att vara väldigt nöjd med honom när hon får hem honom till hösten:D Otroligt skönt för dig att han är såld redan nu!! Bra jobbat!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

15 juni 2012 06:40

Haha, jag älskar ditt: Hare bra, hejdå.
Låter alltid så positiv och glad :D

http://annaakerman.bloggplatsen.se

anaby

15 juni 2012 09:25

Hi hi! Tack och bock!! Man gör sitt bästa för att låta glad;) Fniss!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards