anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 21 juni 2012

Av anaby - 21 juni 2012 20:07

Det har blåst rejält ute idag....dock sol men det var inte läge att rida. Får ta det imorgon innan vi åker till stugan.

Har istället plockat fram grejer som ska med till stugan och skrivit en handlingslista.

T stog uppe vid huset när jag vaknade så jag smorde exemen och släppte in honom i paddocken. Sedan har jag tvättat både med Hexocil och Hibisrub. Ser skapligt ut...inga svarta krustor än så länge utan istället lite sårskorpor. Har spayat med sårsprey och sedan smörjt med Vegebomsalvan.  Ska ringa min veterinär på måndag och höra med honom hur vi ska gå vidare då jag inte har sett någon förbättring under den här veckan. Det som känns bra är att det enbart är på 1 ben  Förhoppningsvis kan jag "få bort" det ganska omgående om jag inte väntar så länge till med att få någon typ av effektiv salva. På måndag!!!

Jag och L-O åkte iväg till Willys och handlade efter middagen. Blev en hel del...både till helgen och sedan ska L-O ha mat under nästa vecka när jag och barnen åker hem igen för att jobba.

Just nu ska jag sätta ingång att göra förrätten och sedan chilla framför TV. Ska försöka skriva en lista på ALLT SOM MÅSTE MED till stugan imorgon....en hel del mat som fortfarande är här hemma  

Tänkte hinna rida T barbacka en sväng innan vi åker efter lunch  Då hinner jag tvätta och smörja exemen också.

Idag har jag varit grymt trött och sliten. Känns skönt att få sova in några nätter nu!!!

Nej, nu ska jag sätta igång med förrätten så att jag slipper fixa det imorgon!!!

Ha en jättebra fortsatt torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards