anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Sova och vet-samtal:)

Av anaby - 25 juni 2012 08:14

Natten på jobbet har varit bra  Underbara Brukare...fick mig 3 kramar av 5 möjliga när det var läggdags för dem Ringde till Henrik vid 05.30 för att väcka upp honom så att han skulle hinna med att äta frukost och fixa klart det sista....tills morfar skulle skjutsa honom till bussen kl.06.20
Ringde till honom alldelens nyss och nu sitter de på bussen och har det bra  Känns bra att ha pratat med honom innan jag ska lägga mig för att sova  

Åkte ner till stallet direkt efter jobbet för att tvätta & smörja muggen. Ser skapligt ut fortfarande. SKA TA KORT UNDER EM!!! Inga svarta krustor utan mer "normala" krustor som försvinner vid tvätt. Smorde med vegebom/salycylsyrevaselin för att få bort de sista krustorna så att det går lättare att smörja in under em. Sedan hem för att ringa min veterinär som skrev ut korstsonsalva  Hade en viss ångest att han skulle ha gått på semester!! Gissa om jag blev glad och överlycklig när han svarade  Ska åka till Apoteket när jag vaknar och hämta ut receptet. Kommer även att se om det finns mer Hibiscrub....så att jag inte får slut med det.

Förhoppningsvis kommer kortisonet att "ta bort" muggen den här gången....då det inte har hunnit bli såna där jobbiga svarta krustor som gör att det är svårt att behandla  Nu är det bara att hålla tummarna!!!

Dags för bädden!!!
Ha en jättebra dag allihop!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

25 juni 2012 17:52

Men vilken envis mugg han fått :( Ava hade lite på sin vita fot, men jag smörjde med helosan och så var det borta dan efter...det hade jag i och för sej inte räknat med så det var en glad överraskning. Annars använder jag ju alltid shillingaryds hästsalva.

Så sonen åker til peace and love? kommer ihåg när mina började åka iväg på festivaler, snacka om oro :-p

Jag tittade på dina filmer när du rider barbacka, jag har en seg dator så jag brukar sällan orka titta på film, det ser ju härligt ut...önskar jag vågade, men kanske under sommaren...en liten tur till badet...ja får se.
Jag har dock en liten liten åsikt om filmen....på den tredje "klappar" du honom ganska hårt?! Jag har sett ofta att ryttare gör så och blir lika förundrad var gång....med tanke på att en häst känner tre par flugfötter på sin päls så undrar jag hur den känner inför dessa klappar.....inte meningen att kritisera, men jag kunde inte låta bli att plantera tanken i ditt huvud ;)hihi

Det låter som er midsommar var rolig, blir lite avundsjuk....skulle oxå velat haft en massa ungdommar att leka med :)

http://marresmams.blogg.se

anaby

26 juni 2012 21:13

Det är en mycket envis mugg...som tur är det bara på 1 ben!! Förra gången var det på 3 ben:S Jag har provat det mesta i salvväg och kortisonväg på den här muggen...har en hel ICA-kasse nere i källare på medikament som INTE fungerar:( Det enda som hjälper är kortisonsalva på recept och sedan Vegebomsalva.

Japp!! Yngsta sonen är på Peace and love i Borlänge. Hittills har det gått bra:D En himla tur att det finns mobiler så att man kan nå varandra:D

Jag är medveten om att hästar känner väldigt bra men när min häst gör något riktigt bra brukar jag klappa lite hårdare. Upplever också att när de händer så är de (Zimé och Tabasco) väldigt medvetna om att det verkligen är bra och man känner att de förstår!! Händer dock inte så ofta så jag är inte orolig över det om jag säga så;)

Vi hade en väldigt trevlig midsommar:D Härligt så länge de vill komma och fira den tillsammans med oss:D Hi hi!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards