anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

4 nätter kvar att jobba innan det blir semester!!!!

Av anaby - 25 juni 2012 17:59

Det har varit varmt idag....sömnen har blivit därefter   Har haft fläkten på i sovrummet annars hade jag nog aldrig somnat  Lämnade ett SMS till L-O imorse där jag skrev att jag ville att han skulle "posta" min mobilladdare....så att jag har den på torsdag eller fredag. Vill gärna ha mobilen på under helgen när Fredrik ev. far ut och Henrik är i Borlänge. Hann bara stiga upp så ringde L-O och berättade att det var en karl "från byn" som jobbade i stan och han skulle kunna ta med laddaren till jobbet imorgon....så kunde jag hämta den där  SUPERBRA!!! Tur att det finns snälla människor  Problemet löst  

Ringde mamma i morse innan jag gick och la mig för att säga att Henrik var på väg med bussen och att allt var bra med honom. När jag vaknade hade jag en lapp ute i fastun där det stog:



Anna ring mig när du vaknar!! Jag kan följa med dig till Apoteket och ICA!! Mamma


Helt fantastiskt!! Detta innebar att jag fick "skjuts" till Apoteket för att hämta ut T:s kortisonkräm  BÄSTA MAMMA  


 

Får hoppas att den hjälper nu!!!
Sedan var vi in på ICA och några andra ställen. Jag har en benägenhet att "göra av med" gummistövlar på "löpande band"   Det brukar bli hål kring vristen på dem och sedan läcker de in vatten..inte så bra när man är i stallet  

Idag hittade jag superläckra stövlar på REA på ICA för 99 kr  


 

De lär nog hålla till nästa sommar...får jag hoppas  

Sedan åkte vi hem och jag har hunnit vara ute och tvätta T:s mugg med både Hexocil och Hibiskrub. Väntar nu på att middagen ska bli klar och på att jag ska skölja bort Hibicruben och smörja med kortisonet.

Sedan blir det att packa inför jobbet igen. Ska ringa både L-O och Henrik innan jag åker till jobbet...så att jag vet att allt är ok. Kan ringa dem sedan igen när jag vaknar imorgon...eller i allafall Henrik!!!

Det blir kroppkakor till middag idag och sedan tänkte jag ta det här till efterrätt:


 

  


Jag har varit in på Hööks för att titta lite på REAn och självklart var bettet jag hade tänkt köpa på REA!!! Ringde för att makulera min förra order och ska istället skicka en ny order inatt där bettet är billigare  Har inte hittat så himla mycket som jag varken vill ha eller behöver på REAn. Blir nog ganska billigt för mig det där  

Vid förra REAn i januari "hamstrade" jag nämligen både schabrak och huvor till väldigt bra pris  Och 1 till jättfint mörkbrunt träns!!! Så det lär vi INTE behöva den här gången.....och knappast några täcken heller...då det hänger några på lager här hemma   Det blir några smågrejer istället  

Nu är det dags för middag och sedan ut till T!!! Tar kort på muggen imorgon istället när jag har mer tid på mig.
Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Stina

Stina

25 juni 2012 19:53

Jag tröttnade helt på gummistövlar som gick sönder i ett, en del höll bara nån månad.
Kostade på mig ett par Tretorn, nu jäklar liksom ... dom höll i 2 månader !!
Efter det provade jag LaCrosse och det är vad som gäller nu, har hållt i 2 år och är otroligt sköna att gå i !

Har inte hittat nåt på Hööksrean jag vill ha än - helt otroligt för att vara mig =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

anaby

26 juni 2012 21:17

Man blir otroligt less när man ska använda stövlarna i regn och sedan är det hål på dem efter bara några månader:S Borde finnas någon garanti på det...speciellt på DYRA stövlar!!!

Då ska jag tänka på LaCrosse nästa gång jag ska köpa gummistövlar!! Tack för tipset:D

Jag tyckte att det var lite "dålig" rea i sommar!! Tidigare har det varit mycket bättre....förmodligen kommer resten i januari när nästa katalog kommer ut:D Vi får vänta tills dess med att fynda;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Nina

Nina

26 juni 2012 00:40

Det där med gummistövlarna känner jag igen! Mina senaste Tretorn höll bara i ett halvår ungefär och då ska man betänka att jag köpte dem dagen före julafton, så jag använde dem ju inte förrän på våren och jag hade dem inte som stallstövlar utan för övrigt. Då är det ju inte alls lika stort slitage på dem och de används inte lika mycket som om jag skulle ha haft dem i stallet. Det är likadant för vår hö-bonde också. Han klagade på det på Granngården där han köper sina stövlar och de berättade att de gjort massor av reklammationer till Tretorn, men att det inte hjälper, det är samma dåliga kvalit´e hela tiden.

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

26 juni 2012 21:20

Man tycker ju att Tretorn som kostar så pass mycket ska HÅLLA LÄNGE!!! Mamma berättade att en granne till oss också hade köpt ett par Tretorn gummistövlar för dyra pengar...som gick sönder på bara några månader:( Nu vet jag allafall vad jag INTE ska köpa nästa gång;)

Jättetråkigt att de inte gör någonting åt stövlarna när de får så många reklammationer!!! Usch för såna företag:(

Känns som om det nästan är bättre att köpa några billiga som förhoppningsvis håller 1 säsong i allafall och sedan byta när de går sönder.

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards