anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av anaby - 1 juli 2012 21:01

Idag vaknade jag före väckarklockan...det blev ändå 3,5 timmar sömn. Perfekt för att kunna sova inatt   Det gäller att "vänta tillbaka" dynget på en gång när man har jobbat natt pass mycket under den här veckan.

Jag firade in semestern med att se på hästhoppningarna från Monaco och ligga i soffan och klia på katten som låg i knäet  Lagom mysigt för oss bägge 2  

Gick sedan ner till stallet för att smörja muggen med S-vaselin. Hann med att duscha innan Henrik kom hem från Borlänge. Fick skjuts från bussen av en annan mamma. Vi åkte direkt till Coop för att handla och hämta ut mitt Mupp-paket. Sedan hem för att tvätta T:s mugg. Henrik var snäll och höll i...då det blåste en del....gav lunchen samtidigt så att han kunde koncentera sig på det istället för blåsten   In för att äta middag och Henrik gick och la sig....han har längtat efter SIN SÄNG i några dagar nu  Gissar att han INTE kommer att stiga upp förrän imorgon....vid lunchtid  De har haft det jättebra men är lite less på tält och bussresor  Bussresan hem tog 9 timmar  Ska prata lite mer med honom imorgon när han har fått sig en god natts sömn  

Sedan har jag varit ut för att tvätta och skölja bort Hibiscruben och smörja med kortison. Vänta en stund så kortisonet får gå in i skinnet innan jag öppnar upp paddocken.

Nu är T helt klar!!! Paddocken är öppnad och jag sitter i soffan framför TV...men katten bredvid   Vi har myst mycket idag...jag har ju varit borta en del under veckan då jag har jobbat och nu märks det att hon vill vara "nära"  


     


Olika poser från dagen. Just nu ligger hon alldelens bredvid tätt. Lägger jag mig i soffan kommer hon garanterat att  lägga sig på min mage för att bli kliad  

Idag har jag inte gjort så himla mycket förutom att ta hand om T och handlat. Jo, jag tvättade upp regntäcket som var VÄLDIGT skitigt efter T:s "rullningar" i hagen under natten och morgonen  Det var täckt med lera och vatten....och vägde ett halvt ton....  

Han blev väldigt glad att bli "täckesfri" ska jag säga  

Nu ska jag "fira in semestern" med hjälp av:


  


1 stor kopp varm choklad

1 skål med godis....bilar...cola nappar och sura remmar  Om jag känner mig rätt så kommer jag att orka med en bråkdel och sedan kommer jag att ha godis HELA veckan....hi hi!!

Sist men inte minst....körsbärslikör  Har nämligen INTE en enda vinflaska hemma...allt är i stugan  Men körsbärslikören är HUR god som helst  Och när man har jobbat och går av...behöver man knappt "lukta på korken" innan man känner av alkohol  

Nu ska jag rugga i soffan och chilla!!!
Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!!
Chilla lugnt
Mvh en nöjd semesterfirande anaby  

Av anaby - 1 juli 2012 20:40

Jag och yngsta sonen åkte på Coop för att handla och då passade jag på att hämta ut mitt Mupp-paket  

Jag blev mycket positivt överraskad när jag öppnade paketet och tog ut schabraket  Det är MYCKET kraftigt och ordentligt tyg. Kan säga att när man ser och känner på det "på riktigt" märker man att det är "hästmänniskor" som designat schabraket  


 


Det är något mörkare i färgen i verkligheten. Blixten gör nog att det blir lite ljusare.


 


Mupp-brodyr på sidan  


 


Schabraket har inga stroppar utan istället en "build up front" som ska göra att det ligger stilla. Blir intressant att prova imorgon!!!



4-pack bruna benlindor.


   

Jag gillar de är uppmärkta med höger och vänster så att man får loggan och kardborren åt rätt håll  Den vita info lappen går att klippa bort om man vill.


Mvh anaby  




Av anaby - 1 juli 2012 20:31

I måndags ringde jag till min veterinär som skrev ut kortison till T. Det blev en 14 dagars smörjkur x 2 per dag...morgon och kväll.

 


Tisdag 26/6


 


Torsdag 28/6


   


Lördag 30/6


 


Söndag 1/7


Det har hänt en hel del under veckan som gått!! Det känns jättebra  

Jag har även tvättat med Hexocil + Hibiscrub (anitbakteriellt) och sedan smort med kortisonsalvan x 2 per dag. Eller morgon och kväll kan man säga. Under em har jag smort med salicylsyrevaselin för att mjuka upp krustorna så att de ska försvinna lite mer för varje dag och så att det ska gå lättare att behandla med kortisonsalvan.


En liten film från idag:



 

Det känns som om det finns gott hopp om att T kommer att vara återställd nästa söndag!! Han har 1 behandlingsvecka kvar  


Mvh anaby  


Av anaby - 1 juli 2012 05:02

Nu får jag snart åka hem från jobbet!!! Knappt 2,5 timmar kvar  Natten har gått bra  

Jag hade lite tur igår kväll när det lugnat ner sig på jobbet!!! Innan jag åkte hemifrån programerade jag hästhoppningen på Eurosport. Tror ni att jag kom ihåg sedan att det var hästhoppning på TV?? Nej..inte då  När jag kom fram till jobbet var det som bortblåst  Hjärnan är minsan INTE i fas just nu  

Allafall när jag slog på TV vid 23.30-tiden VAR det fortfarande hoppning på Eurosport!!! Det första jag hör är...nu är det bra 2 ekipage kvar  Men suck!!! Nästa ekipage var "Räven" (Malin B-J gamla häst) och Kevin Staut  Det är en häst som jag gillar skarpt  Inte för att han är fux utan för att han ser så otroligt trevlig ut och har en enorm kapacitet. Efter en väldigt trevlig felfri runda insåg jag att jag allafall skulle få se de ekipaget till omhoppning  

Efter sista ryttaren visade det sig att det endast var 4 st till omhoppning och "Räven" var sist ut!!!!

När klassen var avgjort och sista hindret hoppat vann "Räven"  Man kan ju "nästan" säga att det var en "halvsvensk" seger så "Räven" varit svensk fram till april i år  

Alla ritter i omhoppningen var riktigt bra!! Blir spännande att se om hela klassen lite senare idag när jag har vaknat.

Sedan har jag tittat på lite av varje på TV när verksamheten har tillåtit. Kan säga att just nu går "Imse vimse spindel". Den filmen har jag sett 3-4 ggr senaste månaden...ibland visar MÅNGA TV-kanaler samma film samma vecka t.o.m  Innan dess var det många år sedan jag såg just den här filmen...så kan det gå  

Nej, nu ska jag gå och göra nytta på jobbet igen!! Har just varit med en Brukare på toalettbesök...tror inte att h*n kommit till ro och somnat om än. Ska se om "John Blund" kommit på besök igen!!

Ha en fortsatt jättebra söndag idag!! Jag håller tummarna för fint väder och sol i hela landet!!
Chilla lugnt    

Mvh anaby som "snart" går på semester!!!

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards