anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 8 juli 2012

Muggen nu på morgonen!!!

Av anaby - 8 juli 2012 09:57

Har sovit riktigt dåligt inatt igen pga mugghelvetet  Till slut gick jag ut för att inspektera och tvätta!!!

Igår em vid 16.00-tiden såg det ut så här:


 


Och efter 1 natt med Vegebomsalvan, sorbactkompress och lindad " så gott det gick att få allt att stanna kvar på plats" såg det ut så här imorse kl. 08.00:


 

Inte ens ett dygn senare men otroligt STOR SKILLNAD!!! Det känns jättebra  

På det andra bakbenet ser det bättre ut. Det ser ut som om det är rispat en rund ring ungefär stor som en 10-krona. Lite blodigt men idag såg det betydligt bättre ut. Jag är tacksam att det INTE är värre!!! Egentligen skulle jag nog inte behöva smörja MEN eftersom jag åker till stugan imorgon vill jag under inga omständigheter att det ska bli värre!!! Har bestämt mig för att åka hem varannan dag och behandla med Vegebom och sockar  De dagarna jag inte är här får pappa smörja honom 1 gång per dag.

Har klurat inatt på HUR jag ska få sockarna att sitta kvar?? Självklart kom jag fram till att SILVERTEJP är bästa alternativet  

Började med att tvätta med Hexocilen som fick verka i 30 min. Sköjde bort den och torkade...sedan fick hud och päls torka i 30 min innan jag gick ut för att smörja med Vegebom och "paketera" in allt  


Så här blev resultatet:


 

Har endast lindat silvertejp nere vid hoven. Känns INTE bra att använda den på själva benet. Ska gå ut på en stund och se hur sockarna sitter...finns en risk att de åker ner   Just nu ser det allafall riktigt fint ut  

Bästa T står som ett ljus och väntar tills jag är klar  

En aning less så klart!!

 

Är du äntligen klar nu qvinna??

Nu ska jag äta lite frukost och sedan gå ut och kolla så att sockarna sitter på plats innan jag släpper ut T i hagen. Annars blir det att klura på en ny lösning eller ny tejpning...på hur sockarna ska sitta på plats  

Ha en fortsatt jättebra söndag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Ingen bild

ida

8 juli 2012 10:18

Stackarn!!! Min kompis häst har varit på väg att få fång!!!!

anaby

8 juli 2012 11:12

Åhhh!! Vad jobbigt för din kompis häst!! Hoppas att det löser sig för dem!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Nina

Nina

8 juli 2012 20:48

Men OJ vilken skillnad!! Tänk att det kan gå så fort...

Tar du med dig datorn till stugan? Kan du blogga därifrån?

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

8 juli 2012 22:32

Eller hur!! Helt otroligt vilken stor skillnad det blev när jag lindade benet!! Känns jättebra:D

Jag kommer att ta med mig datorn till stugan och blogga:) Dock lägger jag in filmer och en massa kort när jag åker hem till stan...varannan dag...då vi har så segt internet i skogen;) Tar en halv evighet att ladda upp en film:S

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards