anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 15 juli 2012

Av anaby - 15 juli 2012 23:24

Kvällen här hemma har varit MYCKET bra  Jag har varvat tiden med att chilla och packa upp allt som jag hade med från stugan....och vikt ren tvätt så att jag kan sätta igång och tvätta igen imorgon  Gjorde ett besök till mamma och pratade med henne lite. TREVLIGT  

Jag och katten har haft lite mys i soffan också 


 


Fredrik var och visade upp foten och jag frågade lite mer ingående VART han har ont....vi ska avvakta imorgon och är det inte bättre på tisdag ringer jag VC så får jag höra vad de säger. Om det blir röntgen eller vad som händer. Det som oroar mig lite är han INTE kan gå på halva fotsulan...den gör jätteont och är svullen. Det är bara att avvakta tills imorgon så får vi se!!!

Har just kommit in efter T:s sista "muggsmörjning" och det ser riktigt bra ut på bägge benen Snälla hästen står som ett ljus med grimskaftet slängt över halsen  Han rör verkligen inte en fena medans jag tar bort bandaget och smörjer bägge benen!!! Jag har fortfarande inte vant mig vid det men tycker att det känns väldigt bra att han är så lugn som han är  Nu är det bara att ställa väckarklockan imorgon bitti och gå upp och tvätta muggen så att jag kan uppdatera Vet. imorgon på telefontiden. Kommer att kräva att få ringa henne igen i slutet på veckan. Man vet ju aldrig OM det blir sämre igen   Känner att jag INTE kan ge mig förrän muggen är helt utläkt!!!

Nu ska jag ringa min kära man och sedan hoppa isäng....i min egen härliga säng  Längtar just nu tills min kära man kommer hem imorgon em  

Vi har lite vi ska göra här hemma...som vanligt  Men det som är viktigast är att byta ut altantaket som läcker sedan ett antal isklumpar har landat på det och gjort hål  ....vi har tejpat hjälpligt men efter 3 år av fallande is på vårkanten känns det som om det räcker!! Nu blir halva taket i plåt och halva i plast. Den delen där isen faller blir i plåt. Sedan kommer vi INTE att behöva byta ut taket någon fler gång...hoppas vi    

Om jag bara orkar och T känns någorlunda pigg tänkte jag skritta lite barbacka på åkern imorgon. Vi får se vad det är för väder och hur vi båda känner oss  Jag kan allafall säga att jag ser fram emot nästa vecka väldigt mycket!!!! Jag har tyvärr inte kommit igång med joggningen den här veckan. Det har varit för mycket pendlande till och från stugan och för mycket tid att behandla muggen så jag har varken haft tid eller ork med det. Känns jättetråkigt men under nästa vecka SKA jag sätta igång  Nu blir jag ju hemma resten av semestern...förutom någon helg eller dag nu och då som vi ev. åker bort.

Imorgon kommer både bilder och film på muggen.

Nej, nu ska jag ringa och sedan  hoppa isäng känner jag!!! "John Blund" är på ingång  

Sov gott och ha de jättebra så länge!!

Mvh anaby  

Av anaby - 15 juli 2012 21:19

Ikväll har jag fått svaret jag ville ha på Håranalysfrågan jag skickade tidigare i veckan. Nu ska jag skicka iväg det under veckan!! SPÄNNANDE!!!!

Jag har varit i valet och kvalet OM jag ska gå på Patrik Kittels Clinic i slutet på september......

Nu när jag verkligen VILL lämna in en håranalys på T känner jag att det är bättre att lägga pengarna på det istället. Det kostar t.o.m lite mer än clinicen. Men det känns helt ok  Ibland måste man ju bara välja....


Mvh anaby  

Av anaby - 15 juli 2012 19:23

Äldsta sonen har varit på Åselemarknad i helgen. När jag pratade med honom i fredags berättar han att han har stukat foten och kan inte gå?? Hmm!!! Igår var det lite bättre och idag kunde han allafall halta fram.

När han kom hem och visade upp foten fick jag se det här:


 


Rejält svullen och blå  



Det är t.o.m blått mellan tårna  


     


Satte på en strumpa som är som ett stödbandage och sa till honom att hålla foten i högläge. Får se hur det ser ut på några dagar. Min oro är att något "litet" ben i foten är brutet...man vet ju aldrig  Är det inte bättre på några dagar blir det VC och koll av läkare!!!

Han skulle skjutsa en kompis i en kundvagn. Allt gick bra till en annan person puttade till honom så att kundvagnen åkte mot en trottoarkant och välte. Kompisen I KUNDVAGNEN klarade sig bra...pust!!! Medans sonen gjorde illa foten rejält!! Hade kunna gå mycket värre...speciellt för han I KUNDVAGNEN!!! Tror dock att grabbarna har lärt sig något av det här...eller hoppas i allafall  

Mvh anaby  

Av anaby - 15 juli 2012 13:30

Jag tog det lite lugnt på fm när jag vaknade och sedan packade jag ihop det som jag skulle ta med hem. Jag svängde ut på vägen 10.27 och var då på väg hem med de sista höbalarna...nr 9 & 10 Känslan när jag svängde in hemma på gårdsplanen var härlig och obeskrivlig Jag har kört ca 16 mil per dag x 5 dagar...det blir några mil i slutändan  Men nu är det gjort!!! Är både glad och tacksam att jag har orkat med att pendla!!! Sedan har jag ju haft bra koll på både häst, katt, kanin och barn  VARJE DAG!! Hi hi!!!

Borta bra men hemma bäst  brukar man väl säga  

Det har varit Jobbigt att åka varje dag....samtidigt skönt och värt det då jag och min kära man VERKLIGEN har fått kvalitetstid tillsammans när jag har kommit tillbaka till stugan på em  Det har bara varit han och jag  

Äta i lugn och ro....prata i lugn och ro....se på TV i lugn och ro...mysa och sova...tja, en riktigt bra vecka tillsammans med andra ord  

Nu har jag landat hemma och min kära man kommer imorgon. Jag vill INTE åka tillbaka till stugan 1 vända till utan nu ska jag istället koncentrera mig på att behandla T:s mugg så att den går bort helt  

Pappa och barnen har varit otroligt snälla och tagit bort bandageringen sent på kvällen så att jag inte har behövt åka 1 gång till eller stanna i stan till sent på kvällen. Det har inte tagit så lång tid att ta bort det MEN det ska göras och det är egentligen INTE deras ansvar. Ska åka iväg imorgon och se om jag hittar några presenter åt dem  

Jag landade hemma 11.45 och gick i princip ut direkt för att tvätta T:s mugg. Jag tyckte att den såg bättre ut idag  Tvättade först med Hexocil som fick verka i ca 30 min...sköljde av och sedan tvättade jag med Hibiscrub som fick verkar i 15 min. Sköljde av det och torkade torrt så gott det gick och sedan fick det "lufttorka" i ca 15 min innan jag la ett nytt bandage. Förhoppningsvis det sista på ett tag!!! Det andra bakbenet ser också bättre ut  

Nu är T klar för fm och nu ska jag bara ta av bandaget vid midnatt och smörja med mjukgörande så får jag se HUR det ser ut imorgon. Ska ringa Vet. imorgon på telefontiden och höra HUR vi ska gå vidare...om det är tvättning och smörjning som gäller nu ett tag framöver. Jag får höra hur det blir imorgon!!! Just nu känns det rätt ok på "muggfroten" och förhoppningsvis har jag det under kontroll nästa vecka!! HÅLL TUMMARNA!!!!

Hade tänkt ta kort idag hur muggen såg ut....tog ut kameran men kom på det när jag lagt bandageringen  

Lätt förvirrad kvinna   Får bli ikväll eller imorgon istället!!!

Nu ska jag äta någonting och sedan se klart på Ernst och lite annat som jag spelat in. Sedan är det bara att packa upp och ta hand om lite annat här hemmavid  Tråkiga saker men det kommer att vara så SKÖNT när det är gjort!!!

Ha en fortsatt jättebra söndag!!!

Chilla lugnt  
Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards