anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

Sista smörjningen för idag;)

Av anaby - 15 juli 2012 23:24

Kvällen här hemma har varit MYCKET bra  Jag har varvat tiden med att chilla och packa upp allt som jag hade med från stugan....och vikt ren tvätt så att jag kan sätta igång och tvätta igen imorgon  Gjorde ett besök till mamma och pratade med henne lite. TREVLIGT  

Jag och katten har haft lite mys i soffan också 


 


Fredrik var och visade upp foten och jag frågade lite mer ingående VART han har ont....vi ska avvakta imorgon och är det inte bättre på tisdag ringer jag VC så får jag höra vad de säger. Om det blir röntgen eller vad som händer. Det som oroar mig lite är han INTE kan gå på halva fotsulan...den gör jätteont och är svullen. Det är bara att avvakta tills imorgon så får vi se!!!

Har just kommit in efter T:s sista "muggsmörjning" och det ser riktigt bra ut på bägge benen Snälla hästen står som ett ljus med grimskaftet slängt över halsen  Han rör verkligen inte en fena medans jag tar bort bandaget och smörjer bägge benen!!! Jag har fortfarande inte vant mig vid det men tycker att det känns väldigt bra att han är så lugn som han är  Nu är det bara att ställa väckarklockan imorgon bitti och gå upp och tvätta muggen så att jag kan uppdatera Vet. imorgon på telefontiden. Kommer att kräva att få ringa henne igen i slutet på veckan. Man vet ju aldrig OM det blir sämre igen   Känner att jag INTE kan ge mig förrän muggen är helt utläkt!!!

Nu ska jag ringa min kära man och sedan hoppa isäng....i min egen härliga säng  Längtar just nu tills min kära man kommer hem imorgon em  

Vi har lite vi ska göra här hemma...som vanligt  Men det som är viktigast är att byta ut altantaket som läcker sedan ett antal isklumpar har landat på det och gjort hål  ....vi har tejpat hjälpligt men efter 3 år av fallande is på vårkanten känns det som om det räcker!! Nu blir halva taket i plåt och halva i plast. Den delen där isen faller blir i plåt. Sedan kommer vi INTE att behöva byta ut taket någon fler gång...hoppas vi    

Om jag bara orkar och T känns någorlunda pigg tänkte jag skritta lite barbacka på åkern imorgon. Vi får se vad det är för väder och hur vi båda känner oss  Jag kan allafall säga att jag ser fram emot nästa vecka väldigt mycket!!!! Jag har tyvärr inte kommit igång med joggningen den här veckan. Det har varit för mycket pendlande till och från stugan och för mycket tid att behandla muggen så jag har varken haft tid eller ork med det. Känns jättetråkigt men under nästa vecka SKA jag sätta igång  Nu blir jag ju hemma resten av semestern...förutom någon helg eller dag nu och då som vi ev. åker bort.

Imorgon kommer både bilder och film på muggen.

Nej, nu ska jag ringa och sedan  hoppa isäng känner jag!!! "John Blund" är på ingång  

Sov gott och ha de jättebra så länge!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards