anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

Djuren chillar och jag joggar;) Hi hi!!

Av anaby - 18 juli 2012 17:21

Sedan jag kom hem i söndags från stugan har jag varit grymt seg...orken har verkligen varit minimal   Men idag tänkte jag allafall prova att jogga och se OM jag orkade med min sträcka på 8 km x 2. Middagen blev sen...vi har inte ätit än och jag vill gärna jogga innan maten annars får jag "mjälttugg" på en gång och då är hela rundan förstörd  

L-O gick ut för att klyva med ved och djuren chillade i solen  



T betar i sommarhagen och har det bra Här är de 3 nya elbanden och nya långa stolpar  L-O tycker att det påminner om ett "renhägn" med tanke på höjden på stolparna  Jag är nöjd så länge det håller folket utanför hagen   I bakrunden syns paddocken därav mer elband så tätt inpå. Hagen är STOR och går ändå ner till vindskyddet och in i skogen  


 


Atlas och Peppis chillar i solen på baksidan nedanför altanen  Det svarta är den NYA IKEA råttan som jag köpte i april...den har Atlas "nästan" lyckats slakta nu  Svansen är dock kvar än så länge  


   


Ett underbart chillkort på Peppis  Hundar kan det här med att chilla  


Medans L-O jobbade med veden och djuren chillade svidade jag om kläder och begav mig ut för att jogga.

Det är varmt idag men blåser rätt mycket...perfekt joggingväder  

Första 800 m gick väldigt bra!!! SKÖNT!!! Gick sedan i ca 300 meter innan det blev att springa de andra 800 metrarna. Ingen mjälttugg idag....härligt  Kändes helt ok och andningen känns lika bra som förra gången. Tar ca 50 meter innan jag är nere på normal andning igen  

Ska försöka hinna och orka med 2-3 ggr till den här veckan. Nästa vecka är planen att öka på till 2 km. Tror inte att det blir några som helst problem  

När rundan var klar genade jag och gick upp till stallet för att gå genom hagen hem. Tänkte passa på att titta på T:s bandagering. Han var på väg upp till huset och stannade på halva vägen för att vänta på mig  Sedan gick vi tillsammans upp  

Har nu landat hemma nöjd och glad och sitter och dricker ett stort glas med hemgjord rabarbersaft  

Kan säga att rabarbersaften gick hem hos både barn och man  Den kommer att ta slut fort!!!

Passade på att väga mig idag och jag har INTE gått upp någonting utan ligger kvar på samma vikt 70 kg. Planen är att "gå ner" 5 kg. Jag har dock ingen tidspress utan jag är övertygad om att de få kg kommer att försvinnan när jag kommer igång med joggningen och ridningen framöver  Är tacksam att jag INTE har gått upp någonting nu under semestern...det brukar jag vanligtvis göra när jag inte rider och T har vila!!! Man får vara glad över det lilla  

Nu är det dags att börja med middagen!!! Magen skriker efter mat  

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards