anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Målningen i vindskyddet är helt klart nu:D

Av anaby - 23 juli 2012 14:52

Jag packade in färg, penslar, steg mm och begav mig till stallet för att måla vindskyddet. Tog även med en 1 liters joghurtburk för att kunna hälla upp färgen i...blir så tungt att stå med en 10 liters hink  

Sedan satte jag igång att måla....



Jag har ett STORT PROBLEM!!! Jag kan bara INTE måla lite här och där OM det syns stor skillnad  Jag klarar bara inte av att låta det vara...då måste jag måla allt  Jag är hopplös...jag vet  

Här ser man hur färgen såg ut innan och hur bra det blev när jag målat på vid saltstenen!! Klart att jag INTE kunde låta blir att måla ALLT även om jag INTE skulle...men nu blev det så ändå   



    


Det enda jag INTE har målat är nedre kanten...syns här ovan i bilde nedanför krubban och saltstenen. Den får vara då den hur som helst inte kommer att vara röd speciellt länge  



Här är allt målat förutom den övre brädan till vänster på skivan...visst syns det stor skillnad på färgen??



   


Här syns det också skillnad på det som är målat och omålat  



Samma sak här....bara målat lite till höger högst upp...resten omålat. Höhäcken är omålad...


     


Och här målad!!! Vilken skillnad på rödfärgen det blev  


Målningen klar och slutresultatet blir följande 2 timmar senare:


           


Jag är jättesuperdupernöjd med resultatet  Det blev absolut lika bra som jag hade tänkt mig...både att få upp skivorna, hinkar och krubben och att måla allt  Det är bara lite blått som ska målas på knutarna. Tror dock att jag har fått slut på blåfärg...måste kolla upp det under veckan annars blir det att köpa en liten burk.


Här kommer en ganska suddig film  Har ingen aning om varför den blev så suddig?? Korten blev ju jättebra?? Får kolla upp inställningen på kameran under kvällen och göra en ny film imorgon. Men här kommer allafall den mindre bra filmen från dagens målning  




Jag har kolla på upphägningen till vattenhinkarna och de går INTE att få fast på något annat sätt än hur de hänger i nuläget. Om man försöker att vända kroken åt ett annat håll ligger den INTE kvar länge alls utan den lägger sig i "rätt läge" direkt. Så på dessa krokar kan man tyvärr inte sätta fast hinken på något annat sätt än vad det är tänkt. Man kanske ska prata med Återförsäljaren och påtala att de ska sätta kroken åt andra hållet om det är hästar som fastnat i den!!! Jag köpte mina från Börjes för ganska många år sedan. Vet inte hur de ser ut i dagsläget....om de har ändrat om dem till det bättre tänke jag.


T har verkligen både rullat sig och legat mycket i spånet inne i vindskyddet    Jag hinner bara borsta av honom så går han direkt och rulla sig igen  Man får vara glad att han är nöjd med livet  
 

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards