anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Mugg ikväll igen;)

Av anaby - 23 juli 2012 21:05

Jag har tagit det väldigt lugnt ikväll. Kroppen är en aning trött nu efter 3 dagars jobbande med vindskyddet  Jag är som jag skrev tidigare väldigt glad att jag orkat med  Nu blir det att ta igen sig i några dagar innan det blir något tyngre jobb  

Packade in det jag skulle ha med mig till stallet och åkte ner med bilen. Blir för tungt att bära ner för mina axlar...en halv IKEA-kasse med vatten och allt möjligt  

T var som vanligt väldigt glad att se mig och det är nog första gången på EVIGHETER som jag ärligt kan säga att muggen "nästan" är borta  Ännu mindre krustor kvar motför imorse!!! HÄRLIGT!!! Imorgon ska jag hämta upp både mer Sorbactkompresser och Hibitane...så att jag har ett lager vid behov  

Det svullna bakbenet är i princip som "vanligt" vid kotan och är nu endast svullen upp mot hasen. Tycker även att vätskefyllnaden i hasen är mjukare och mindre nu på kvällen. Fleecebandaget har gjort bra verkan  SKÖNT!!!

Smorde in ordentligt med Vegebom och sedan på med padd och fleecelinda på bägge benen.

Sedan var det då dags för "mag-tarmkuren"  Köpte med mig havrefri musli och blandade kuren med. Dock är det pulver så jag insåg att T nog INTE skulle äta upp det om jag inte blötte muslin så att det höll ihop   Sagt och gjort!!! Hällde blandningen i krubban nere i vindskyddet och T åt upp allt  Han stog och slickade krubban när jag åkte hem  Han verkar väldigt nöjd med att ha en krubba!! Jag upplever också att han slickar mer på saltstenen nu än tidigare. Den hänger ju bredvid krubban 



Invigning av nya krubban  


   


Bäst att slicka lite på saltstenen också  


 


Matte!! Du var allt snål med maten  



Här får man ju gå in i varje hörn för att få tag på godbitarna   


 Nu när jag hade med mig bilen ikväll...passade jag på att ta hem några stora plastbackar med lock. Tänkte ha minst 1 av dem hemma med benskydd i..så att jag har dem på samma ställe. Är så svårt att ha koll på HUR många man har när de ligger överallt här hemma  

Som ni förstår har jag varken haft tid eller ork till att jogga på några dagar   Hoppas att kroppen känns någorlunda iordning imorgon....då tar jag en tur efter jag lagt T:s "Hibitane-omslag" på fm  

Nu ska jag se på Criminal minds och äta Tinas goda glass  

Just nu känner jag att jag är mycket gladare och nöjdare pga att T:s mugg är så otroligt mycket bättre!!! Hoppas att det är minst lika bra imorgon....för både min skull men framför allt för hans skull  

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

24 juli 2012 00:43

Inget svar än på analysen??

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

24 juli 2012 10:01

Nej, de har semesterstängt till 6/8...så det tar nog några veckor till. Tror inte att de skickat iväg analysen än. Men den är skickad hemifrån och snart på G iväg!! Så jag har gott hopp om att få svar i augusti:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

24 juli 2012 08:55

Äntligen har allt jobb med muggen gett resultat, hoppas verkligen att den håller sej borta lääääänge nu.
Vad fint vindskyddet blev :)

Och shoppat har du gjort igen ;)
Den där gula t-shirten du köpt har jag med, den är superskön, inte överraskande så fick jag den av bästa, snällaste Maria.
Hasskydd hade Brigade när han åkte transport, de och boots.
Havrefri musli har vi oxå, Brigade kunde ju inte äta havre och sen har jag bara fortsatt med den till Ava.

http://marresmams.blogg.se

anaby

24 juli 2012 20:09

Precis!! Jag hoppas verkligen att det håller i sig och går åt det bättre hållet nu:D Skulle vara så skönt för både mig och T:D

Tack!! Jag är väldigt nöjd med vindskyddet:D

Japp!! Jag har shoppat lite på Hööks;) Hi hi!! Härligt att den gula T-shirten är skön!! Hittade ingen gul här i stan nämlingen.

Hasskydden är jättebra att ha OM man behöver linda eller göra någonting annat som tex transport. Priset var verkligen bra också:)

Vad roligt att höra att fler har havrefritt foder till sin häst:D Upplever annars att alla kör med havre;) T funkar inte alls bra på det heller:S

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards