anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 27 juli 2012

Av anaby - 27 juli 2012 21:20

T stog uppe vid huset idag när jag kom ut från garaget för att fixa med muggen. Ibland har man tur   Idag är också första dagen han får pelleterad B-vitamin...och visst slank det ner också  

Muggen ser riktigt bra ut!! Jag behövde inte tvätta mer än i karlederna ikväll  Smorde in ordentligt med Vegebom och på med Sorbactkompress på bägge där det är krustor. Sedan padd och fleecelinda!! Snälla hästen står stilla och är nöjd tills jag är klar  och då får han sitt kraftfoder som belöning  1 näve musli och 1 näve lusern....mag-tarmkuren och pelleterad B-vitamin  


    

En bild från början på juni i år  


T:s ben ser som sagt var bättre ut men av förståerliga skäl kommer jag att vänta några veckor med att börja lastträna igen. Vill gärna göra det men pga svullnaden benet eller rättare sagt hasen känner jag att jag vill vänta ett tag innan jag sätter igång igen. Sedan kör vi igen  


Det blev en lång varm dusch   men inget fotbad....får ta det någon annan kväll istället!!!


Nu händer det inte så mycket mer ikväll för mig...jag ska rugga framför TV och dricka lite vin  

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter!!! Jiiippieeee!!!

Ha en fortsatt jättebra fortsatt fredagkväll!!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  



Av anaby - 27 juli 2012 13:10

Jag svidade om och åkte iväg till Apoteket för att höra om Sorbactkompresserna hade kommit då jag inte fått något SMS om det?? Japp!! Bägge 2 fanns på plats så jag fick med mig dem hem  

Sedan vidare till Granngården för att köpa pelleterad B-vitamin....ingen flytande....hittade en 3 kg hink. Fanns i 10 kg också men den hade de inte hemma. Han ska ha drygt 1 dl per dag så det går ju åt lite....om man säger så  

Hittade även pelleterad Multivitamin på 10 kg så det blir nog att köpa det framöver istället för Chevinal + som jag vanligtvis köper  

Sist ett stopp på ICA för att hämta ut ett paket?? Det var hasmagneterna!! Tjjjooohhoo!! Har nu provat både M och L och jag kan säga att jag har en STOR häst  På M fattades det ca 10-15 cm för att ens få åt dem  Och L satt som "en smäck"  På vissa av kardborrebanden fick jag lägga omlott i ca 2-3 cm. Men annars satt de bra  


   

Han ska få ha på sig dem en kort stund varje dag. Och första gången bli ikväll när jag ska tvätta, smörja och linda benen  

Sedan har jag INTE varit nöjd med vattenhinkarna nere i vindskyddet. Det är gamla hinkar som tyvärr har en tendens att bli lite 4-kantig och dra in sig så att säga. Upplever att T får svårt att få plats och dricka ordentligt i dem då  Men "hamster" som jag är...finns det redan 2 helt nya vattenhinkar nere i källaren "på lager"  


 


Det blev betydligt bättre med de nya hinkarna  Klurar nu på om jag ska köpa likadana hinkhållare med en bygel vid nästa Börjes beställning?? Då kommer hinken alltid att vara rund och det blir lättare för T att dricka. Helt klart något att fundera på. Kostar dessutom endast 30 kr.


 


Har även mockat hage + paddock idag. Det blev 1 skottkärra i varje. Känns helt ok!!! Tar nog 20-25 min att mocka till varje ställe. Men att endast behöva göra det ca 1 gång i veckan är rena rama lyxen  T hade dessutom inte bajsat någonting inne i vindskyddet  

Nu ser mina fötter ut så här igen  Efter att ha gått utan sockar in mina foppatofflor igen  Känns så jobbigt att ha stövlar eller sockar när det är så här varmt ute!!!!


 

Gissa om det blir en lång varm dusch och det fotbad ikväll?? Japp!! Det blir det  


Nu blir det snart dags för middag och det ser ut som om det blir rester från igår!! Älg och potatispizza 



Ha en fortsatt jättebra fredag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 27 juli 2012 09:15

Usch vad tungt det var att stiga upp nu på morgonen      Bara för att jag ställt väckarklockan...annars vaknar jag alltid vid 08.00-tiden  Hämtade upp T till huset och tog av lindorna. Benet såg i princip ut som vanligt nu!!! Det enda som är nu är att utfyllnaden i hasen finns kvar.


Ringde Vet. för att rådfråga och hon sa att svullnaden i hasen kommer att finnas kvar ett tag. Min förhoppning är att hasmagneten ska hjälpa till att "få bort" den  


Svullnad i bakbenet 22/7    



Och sedan svullnaden idag 27/7:


       

Det som så att säga syns "idag" är utfyllnaden i hasen. All annan svullnad är helt borta   


Vad gäller muggen så är det "bara" att kämpa på!!! Det ser bättre ut....nästan ingenting i karleden och lite, lite krustor vid kotan. Blir att smörja med Vegebom och OM det blir värre göra "Hibitane-omslag" igen. Just nu känns det som om jag har läget under kontroll. Benen kommer att vara lindade någon vecka till bägge 2. Dels pga den tidigare svullnaden i bakbenet och sedan även pga muggen...för att hålla det så rent som möjligt. Får se när jag får hem "flygbenskydden"!!! Då blir det att prova dem istället för att linda.

Just nu känns det ok även om det inte känns helt bra. Jag har alltid möjlighet att ringa och rådfråga Vet. om jag känner att det bara inte funkar eller blir värre med muggen framöver  

På måndag är tanken att vi ska börja ut och skritta lite..jag och T  Är bara bra om han rör på sig under kontrollerade former  

Vad händer idag då?? Mockning av hagar, fixa nere i vindskyddet, åka till Apoteket och höra om Sorbact, städa här hemma....chilla emellanåt  Med andra ord "det gamla vanliga" måstena  

Vädret är väldigt bra!! Sol och knappt någon blåst ute!! Blir att spraya med flugspray idag igen så att T klarar sig i några dagar mot flygfäna!!

Nej, nu måste jag lägga på en rem om jag ska hinna med någonting idag!!
Ha en jättebra fortsatt fredag!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards