anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Händelserik dag igen....Hi hi!! Börjar bli en vana;)

Av anaby - 31 juli 2012 21:56

Efter jag hade ridit T  och fixat klart med honom var jag rätt så trött   ....var ganska varmt ute  

Bytte om till linne och shorts och satte mig i soffan för att se banhoppningen med fälttävlansryttarna. L-O kom efter en stund och frågade om jag ville med till ÖB?? Nej, svarade jag. Han hajade till och frågade igen...är du säker på att du INTE ska med?? Ja, jag ska se på TV!! Han åkte iväg och kom hem igen och sa att han hade hittat en eldriven häcksax som vi skulle kunna ha nytta av. Den enda ryttaren som INTE hade hoppat då var Sara och Wega. Ok, sa jag vänta i 10 min tills Sara hoppat så åker vi iväg en sväng och tittar på den då.

Sagt och gjort!! Svidade om till lite trevligare kläder istället för shortsen och linnet jag brukar ha när jag går ut till T   Så bar det iväg till ÖB för andra gången för min kära man...måste vara rekord för en och samma dag   Blev den eldrivna häcksaxen och lite hästgodis till T  Alltid bra att ha när jag ska lastträna  Sedan åkte vi iväg till Rusta en sväng också. Där hittade vi skor, rep och annat på REA!!! Det blev en sväng in till Jysk också medans L-O gick en på en hobbyaffär. Hann med att handla lite mer till T där  Köpte 2 st till av de lila flätade väskorna som jag har använt att packa det jag behöver till "mugg-tvätten".


   

Den har nämligen tråkigt nog börjat släppa i flätningen på ena sidan...suck!!! Men blev jätteglad när jag hittade fler idag på Jysk för en billig peng då de är väldigt bra att packa allt jag behöver till muggen och bara bära ut  Ska se om jag kan stabilisera flätningen och sätta fast den på något sätt. Gillar dessa väskor skarpt!!!

Sedan landade vi hemma kl.15.45.....trodde då att banhoppningen var kvar men inte då!! Jag hann med att se Ludwig och Sara!! Och jag kan säga att jag både skrek och fick tårar i ögonen när det blev klart att Sverige faktiskt fick ett OS-silver i fälttävlan  WOW säger jag bara!!! Vilka duktiga fälttävlansekipage vi har i Sverige!! Alla har gjort bra rundor  Och tänk Ludwig 21-år gammal göra sitt första OS och får både rida finalen och bli placerad som nr 20!!! Tänk honom om några år med mer rutin och en starkare häst!!!

Helt otroligt!!! Jag hoppas att fler får upp ögonen för ridsporten efter det här  

Jag och Fredrik och några kompisar till honom skulle iväg och se på Bio. Vi skulle åka 16.30 för att hämta ut biljetterna och jag slutade se på banhoppningen 16.25  Ibland har man tur minsann  

Filmen var nästan 3 timmar lång och det är "nästan" i längsta laget...kände jag  Helt ok film..underhållande på alla sätt och vis...men lång  

När vi landade hemma stog T uppe vid huset. L-O var snäll och höll i honom så att jag fick tvätta ordentligt...han har varit olindad idag och eftersom jag smörjde in honom i dag på fm så var han rätt så jordig  

Var med skräckblandad förtjusning som jag tvättade och såg att det faktiskt VAR MYCKET BÄTTRE MOTFÖR IMORSE!! Det går knappt med ord att beskriva hur bra det känns  Hoppas bara att det håller i sig!!!

Det känns bra att jag kan ha honom olindad på dagen och endast lindad på nattetid. Förhoppningen är att kunna ha honom olindad inom 2 veckor Det tidigare svullna benet var helt normalt trots att han INTE varit lindad under dagen. Det känns också jättebra!!!  Tycker även att det "rosa skinnet" ser bättre ut!! Det har börjat växa ut vit päls  Att T sedan äter upp och får i sig all medicin både morgon och kväll känns som en fantastisk bonus  

Just nu känns det jättebra i både hjärta och själ  Om det inte regnar imorgon blir det en skrittur på fm.

Just nu ska jag "bara" chilla i soffan och se på TV och må bra!!! Hi hi!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Tania Aalto

Tania Aalto

1 augusti 2012 00:53

sv: Ja, det var verkligen ett fantastiskt fälttävlans-OS för svenskarna! :) Jätteroligt! Ska bli SÅÅÅ spännande med dressyren och hoppningen också!

Tack, vi behöver verkligen alla tummar, tår, hovar och tassar som vi kan få! Kram! :D

http://www.stensholmen.tk

anaby

1 augusti 2012 19:48

Det är helt otroligt så bra det har gått för fälttävlandslandslaget!!! Jag som har gråtit och snörvlat redan nu!! Tänk OM det går bra för Roffe och gänget!! Hur kommer man att reagera då?? Hmmm!!! Som värsta Beatles-fanset förmodligen...fnissar lite lätt här hemma i soffan;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards