anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av anaby - 7 augusti 2012 21:02

Jag hade satt mig "färdig & klar" framför datorn för att se våra svenska dressyrryttare. Nyduschad...med hårinpackning i håret...fotbad....rökt älgkött på en tallrik....sura remmar....ett gäng nektariner på ett fat....och en stor mugg med te och hemgjort gransirap till  Hann se Minna sedan ringde Hovis för att höra om han kunde komma och sko vid 14.00-tiden?? Klockan var ca 12.30 Ringde till Anna för att höra om hon hade möjlighet att komma till stallet?? Japp!! Det gick bra. Ringde till Hovis för att meddela honom att allt var ok. SMS sedan skostorleken på Annas hästar så att han kunde köpa skor med sig. Pust!! Hann se Tinne emellan och sedan var det bara att skölja bort hårinpackningen och svida om till hästkläder  Ska tillägga säga att det var VERKLIGEN JÄTTEBRA att vi fick hästarna skodda idag Är otroligt tacksam att Hovis hade både tid och ork att komma idag   Jag trodde aldrig att Hovis skulle vara i sånt skick att han kunde sko idag då han var rejält risig i söndags när jag pratade med honom i telefonen...

Tog in T ca 45 min innan så han fick torka upp lite innan skoningen. Idag skötte han sig riktigt bra!!! Hovis provade en NY variant....han verkade alla hovar innan han började sätta på skorna. Det visade sig vara riktigt lyckat!! T stog mer eller mindre som ett ljus idag  På sista framhoven var han lite less men endast lite  Både jag och Hovis var mer än nöjda!!! Blir att köra samma sak nästa gång så får vi se om det funkar lika bra då  

Det visade sig även att jag har haft rätt i att han har spänt sig lite bak...han var väldigt tunn i sulan så att sätta på skor var välbehövligt!! Det är ju både en stor och tung häst...som nöter sina hovar mer än normal hästen så att säga. Är både nöjd och glad att jag tog beslutet att sko honom igen  

Sedan var det bara att ta sig hem igen!! När jag kom hem var svärmor och svärfar på besök och på väg att åka hem. Det gick ju inte för sig  Så jag bjöd in dem på middag istället. De stannade kvar ända till 20.00 så nu har vi umgåts en hel del under em och kväll Gick ner till stallet direkt de hade åkt för att fixa klart med T. Har lindat benen nu ikväll. Jag ska nämligen åka på en bussresa till Nolia imorgon. Vi åker till bussen kl.06.30 så jag får nog stiga upp strax efter 05.00 för att hinna med T, äta frukost och ta en dusch innan det är dags att åka. Tänkte vara lite smart och göra det lätt för mig så att jag inte behöver tvätta och dola på så mycket på morgonkvisten  

Har sedan förberett allt för morgonen.....satt igång en tvättmaskin...diskmaskinen....gjort iordning kläder för imorgon så att jag inte behöver "tänka" så mycket efter jag har duschat  Är nog en fördel då jag är så trött på morgonqvisten  

Jag har ju tyvärr inte alls hunnit med det jag har tänkt idag  ...men trevligt har jag haft och tacksam är jag över att T är skodd  Imorgon är en ny dag!!!

Just nu sitter jag och tittar igenom hästhoppningen som jag spelat in igår. Måste nämligen spela in hästhoppning imorgon när jag är borta!!! Blir spännande att komma hem och få höra hur det har gått för våra svenskar  

Nu ska jag chilla lite framför TV innan det blir bädden för mig i rimlig tid ikväll...hade jag tänkt...får se hur det blir med det...  

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 7 augusti 2012 10:48

Var lite seg imorse pga regnet så jag orkade inte gå ner till stallet direkt jag vaknade  Det tog inte lång stund så stog T här uppe vid huset trots regnet  DUKTIGA OCH UNDERBARA HÄSTEN!!!

Muggen ser riktigt bra ut!! Det lilla som är kvar  Det mesta sitter just nu i karleden på det "värre" muggbenet. På det andra benet är det mesta borta nu  Det hade inte heller fastnat speciellt mycket jord på något av benen under natten. Tvättade det som behövdes med grönsåpa (har fått slut på Hexocil) och upplever att det funkar väldigt bra för första gången i vår mugghistoria  Så det blir såptvätt av muggen nu ett tag framöver.

Smorde in med Hibitanekrämen och sedan på med flybootsen  Avslutade med kraftfoder och medikament. Sedan gick T ner till vindskyddet igen  

Jag sitter just nu och tittar på hästhoppningarna från igår. Sedan väntar en lång varm dusch....hårinpackning....fotbad....målning av naglar mm. Känner att jag nog "måste" unna mig en "spa-dag" för egen del då det var lääännnggeeee sedan nu  Sedan ska jag fota benskydd och lägga in på bloggen under: Bloppis!!!

Blir även att försöka sy fast spikmattorna på täcket och lite annat. Jag kommer att ta det eftersom jag orkar och vill  Det blir nog en mycket bra dag inomhus idag...tror jag  

Ha en fortsatt jättebra tisdag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards