anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2012

Onödigt vetande om min Uvexhjälm;)

Av anaby - 16 augusti 2012 21:42

Förra hösten funderade jag på att köpa en NY hjälm. Jag kollade runt rätt så mycket på många hemsidor och fastnade för märket "Uvex"!!! Min hjälm heter: Uvex active fp3 och man kan nog kalla den för en "mellanhjälm" då den kostar ca 2500 kr i normalt pris. Jag hittade min för 995 kr och dessutom BRUN  Så jag slog så att säga till med ett köp!! Någonting som jag INTE har ångrat mig hittills  

När jag kollade runt förra hösten visade det sig att många islandsryttare använder Uvex. Nu under 2012 har jag även sett många dressyrryttare som tävlar med Uvex. Och under OS red HELA landslaget oavsett disciplin med specialdesignade Uvexhjälmar  

Jag ser det så här...om hela landslaget rider med Uvexhjälmar borde den vara både säker och bekväm=BRA HJÄLM!!!


       


Den väger knappt någonting....har för mig att det är 300 gram. Fodret kan man ta bort och tvätta  Den här sommaren är det ju perfekt för det är riktigt, riktigt varmt  

Jag älskar min Uvex mycket pga vikten...det känns nästan som om man INTE har någon hjälm på sig!! Sedan är den bekväm också. Den passar mitt huvud perfekt  

Som jag förstår finns den i svart, blå, brun och grön. I vissa modeller (finns nog 4-5 st olika modeller) finns den även i metallicfärg.....

Här fick ni lite onödigt vetande "om" min Uvexhjälm  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

17 augusti 2012 08:36

Skönt när man hittar ngt som passar. Är grymt nöjd med min lättviktshjälm jag med.
Att sedan landslaget använder just uvex, beror nog på sponsring, inget med säkerhet mm.. hi hi! Fast jag tycker det är toppen att nästan alla, oavsett gren har hjälm nu!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

20 augusti 2012 09:02

Jag är jättenöjd med min hjälm:D Härligt att du också hittat en som du är nöjd med!!

Jag vill nog tro att det både är sponsring och säkerhet som ligger bakom att landslaget använder sig av Uvex;) Hi hi!!

Håller helt och hållet med att om att det är jättebra att nästan alla oavsett gren numera rider med hjälm!! Titta bara på Charlotte D som vann OS...en av de få som red med hjälm:D Men vilken bra förebild till de yngre ryttarna att hon red MED hjälm!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ylva

Ylva

18 augusti 2012 09:52

Det är alltid härligt att göra fynd och ännu härligare när man inte ens visste om det när man gjorde det ha ha!
Så var de med mina ridstövlar jag köpte i falsterbo, verkar ha fått dem till halva priset, yay! :-D

http://www.ylvablom.se

anaby

20 augusti 2012 09:22

Det är jätteroligt att fynda till bra pris:D

Men du!! Vad härligt med ridstövlarna i Falsterbo!!! Har läst i efterhand att det reades ut många ridstövlar till väldigt bra pris där:D Bara att tacka och ta emot!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards