anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2012

Lugn kväll hemma:)

Av anaby - 16 augusti 2012 23:05

Jag har tagit det lugnt ikväll. Passat på att rensa bort lite bilder och lägga in dem i rätt album. Behövdes då det endast var datum på dem nu....blir så mycket lättare att hålla ordning och veta vart de ligger om man lägger in dem på rätt ställe direkt  

Passade på att ta hand om T när han ändå stog här uppe vid huset vid 20.00-tiden Mamma följde med ut för att hålla mig sällskap och höll i foderhinken tills jag var klar. Hon är livrädd för hästar och stog utanför hagen  T stog som vanligt som ett ljus och väntade tills jag var klar   Mamma blev MYCKET imponerad av att han var så snäll  

Har hunnit fixa lite med fastun och vikt tvätt. Känns skönt att ha det mesta av "måstena" färdiga innan helgen börjar...då kan man slappna av och ha det bra!!!

På lördag åker vi på utställning med Atlas  Det ska bli jättespännade att se vad han får för bedömning nu!! Han är 2 år och 8 månader nu och senast han ställdes ut var han bara 8 månader och räknade som unghund. Han har verkligen "vuxit" till sig!! Men allt beror ju på VAD domaren tycker. Håller tummarna att det blir skapliga poäng för vår lilla plutt  

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan isäng!! Känner mig rätt så trött så det blir skönt att komma isäng i vettig tid...annars lägger jag mig sällan före kl.01.00  ...nattskata som jag är  

Sov gott!!
Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

17 augusti 2012 07:48

Duktig mamma och duktig häst :)
Klart T är lugn och fin så mycket kärlek du ger och som du pysslar med honom, Brigade var oxå supersnäll, Ava håller på att utvecklas åt samma håll, men hon är så himla nyfiken så hon har svårt ibland att stå still, men det kan hon ju inte rå för ;) dessutom är nyfikenhet ett bra drag...hmmm
Så ni ställer ut hundarna? Vad spännande, jag har fattat det som så att ni "bara" har dom till jakt?! Och kel förstås ;)

Din hjälm ser fin ut, jag har en back on track hjälm, kommer inte ihåg pris, men tror runt 2800, den är jätteskön och har en rörlig del som innerdel, då blir det inte helt stumt om man slår huvudet i backen, som jag brukar göra. Nackdelen är att den är helt trasig efter en dykning, jag har försäkring som täcker det.

Grttis till 22 år!

Ja, sur över att inlägget försvann, tror oxå du vet hur jag tänker, men jag lämnade lite åsikter, det kanske kommer senare igen.

http://marresmams.blogg.se

anaby

20 augusti 2012 08:37

Det känns så skönt att T kan stå helt själv utan att man behöver ha någon annan med sig som håller i. Det går så mycket fortare också när man kan gå ut när man vill;) Tidigare hade han svårt att stå still i någon minut medans han kan stå riktigt länge nu. Det tar ju ett tag att träna men när det väl sitter så känns det otroligt skönt att de är så lugna:D

Härligt att Ava är på väg åt samma håll!! Nyfikenhet är ett bra drag:D

Ja, vi ställer ut hundarna någon gång var. För att få gå jaktprovet måste man ställa ut hunden 1 gång och den ska ha fått godkänt på utställningen. Sedan är det fritt fram att gå jaktprov!! Man behöver inte gå jaktprov för att få jaga älg. Jaktprovet är dels om man ska avla men också för att jägare ska kunna se HUR hunden jobbar i skogen med älgen och då kan man se vad man ev. ska träna och ändra på för att det ska gå ännu bättre. En kompis hund fick fullpott på ALLT utom inkallning där hunden ALDRIG kom tillbaka;) Hi hi!! Bara att träna vidare....

Nu är våra hundar utställda 2 ggr var. En gång som valp respektive unghund och sedan en gång som vuxna. Så nu blir det nog ingen fler utställning för dem.

Back on trackhjälmen ska enligt vad jag har läst vara bland de MEST säkra hjälmarna som finns:)Skönt att du har en försäkring som täcker ev. skador på den.

Japp!! Det känns väldigt länge med 22 år!! Snart halva livet:O

Du får gärna skriva en inlägg lite senare när du har lite tid över. Men som jag skrev så vet jag lite hur du tänker:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards