anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av anaby - 20 augusti 2012 21:07

Vi blev bortbjudna på middag idag och sedan blev det "notdragning" för L-O i älven igen i några timmar. Jag har tagit det lugnt här hemma och sedan när klockan var 20.00 stog T och väntade på mig här uppe  Han kan nog klockan min kära häst  Hi hi!! Ikväll borstade jag bara av karlederna och de såg JÄTTEBRA UT!!! Skönt  

Sitter just nu och tittar på Dallas!! Man bara MÅSTE se VAD det är den här gången   Det är ju några "kända" unga ansikten trots allt....kanske inte blir så dumt ändå  

Nej, tillbaka till Dallas  

Ha en jättebra fortsatt måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 20 augusti 2012 20:05

Jag beställde ju bruna fluffskydd fram till T för 3 veckor sedan...från ett helt nytt företag för mig. Det stog att skydden skulle packas och sedan skulle jag få en faktura och betala och sedan skulle paketet skickas  Smidigt tänkte jag!! Efter 2 veckor UTAN att någon faktura kommit via mailen....skickade jag iväg ett mail och frågade om de hade glömt bort mig?? Nu efter 3 veckor fick jag fakturan!! Undrar hur många veckor det tar INNAN de skickar paketet?? Återstår att se  

Idag har jag gjort en beställning till Hööks!!! Jag hittade en tunn stalloverall för halva reapriset...149 kr och den kostar 599 kr i normalpris!! Det är rea det  Har saknat en lätt och smidig overoll att ta på utanpå de "vanliga" kläderna när man ska ut och fixa med T på kvällen. Men 599 kr kändes mycket....slog till nu istället under rean   Sedan blev det 2 bruna huvor för 45 kr st...väldigt bra pris!! Har några bruna väldigt gamla som både är urtvättade och kardborren har börjat "säga ifrån". Nu kan jag slänga bort dem med gott samvete och ändå ha några nya kvar (som jag köpte i januari) att använda sedan  Känns bra att jag prioriterade mig själv den här gången i och med overollen  


Nu återstår bara den sedvanliga Börjes beställningen nu under hösten. Den blir väldigt mycket mindre än den brukar bli. Kommer inte att beställa elband (extra elband uti-fall-att det skulle behövas)  och annat till sommarhagen förrän i mars. Likaså flugmedel och sånt som hör till sommaren. Det kan vänta!!! Nu när det har gått så otroligt bra att tvätta muggen som varit kvar med grönsåpa behöver jag inte heller köpa Hexocil!!! Ska kolla listan under helgen och kan nog säga på rak arm att jag kan kryssa en del grejer som jag egentligen hade tänkt köpa....det känns riktigt bra  


Nej, nu ska jag går ut och göra det sista med T för ikväll   Sedan väntar Dallas kl.21.00 på TV4!!! Helt otroligt att den TV-serien har "återuppstått"  Man får väl se OM den går att se eller om det bara är något skit....det återstår att se  


Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 20 augusti 2012 16:41

Japp!! Nu är sonen inskriven och klar för att köra sin första körlektion  redan på onsdag!! Sedan blir det teorilektioner på kvällen 6 onsdagar i rad. Bäst att "gå ut hårt" redan från början  

Vi har köpt ett "paketpris" med 20 körlektioner, teori och prov i samma paket. Det enda vi behövde köpa till var "bokpaketet". Sedan får vi se om det blir några fler körlektioner utöver dessa 20 som vi har köpt nu. Blir intressant att se HUR mycket körkortet kommer att kosta i slutändan  Jag ska tillägga att vi även kommer att övningsköra själv med honom och träna på det han har lärt sig på körskolan. Vi hoppas att detta ska funka bra!!!

Vi gjorde en deal med våra barn för ganska många år sedan...att om de INTE rökte eller drack innan de fyllde 18 år skulle de få körkortet gratis!!! Fredrik har hållit sin deal och nu är det på G med körkortet  

Han har även en egen bil som väntar på honom när körkortet är klart. Gissar på att våra bilar kommer att vara väldigt upptagna annars  

Mvh anaby  

Av anaby - 20 augusti 2012 13:21

Jag vaknade till framåt morgoqvisten och var hur STEL som helst i nacken???? Det visade sig att jag hade lyckats putta ner kudden på golvet så jag låg utan  Pga mina problem med nacke och axlar är jag VÄLDIGT känslig vad gäller kuddar....jag får INTE ligga för högt med nacken då blir jag stel direkt   och inte för lågt!! Sedan MÅSTE jag ha min speciella nackkudde med mig när jag åker bort annars är jag stel en hel vecka i sträck  Nu håller jag bara tummarna att den här stelheten går ÖVER inom någon dag....orkar inte eller vill inte heller behöva ligga resten av veckan  

Har tagit värktabletter men märker tyvärr ingen skillnad. Ska prova mitt special liniment som luktar "Jenkatuggummi"....så kanske det tar bort lite värk. GUD VAD JAG HATAR MIN KROPP VISSA DAGAR  

Efter att ha "laddat" i 4 timmar orkade jag till slut gå ut och rida på T. Det är en himla tur att han är så otroligt snäll och INTE ligger på i handen  Han var pigg idag...Hi hi!! Inte så konstigt när han vilat i 2 dagar   Sköter sig dock VÄLDIGT bra ändå!!! Det enda var att han var grymt seg när vi började skritta....när jag sedan har "gått på" honom ett tag brukar det släppa. Efter första travsträckan är det inga problem att få fram honom  

Idag tyckte han att någonting var läskigt när vi gick förbi grannen?? Såg ingenting och blev lite irriterad på honom   På hemvägen SÅG JAG VAD DET VAR!!!

Travade till kyrkan och utökade travsträckan lite idag...det var inga problem...T var med på det  

Sedan skrittade vi nedanför kyrkan fram till klätterbacken....och skritt tillbaka. Tog sista travsträckan och himmel vilken trav han fick....WOW-känslan infann sig när T HELT SJÄLV började korta upp sig och få schwung i steget  

Behövde knappt gå på eller ta i honom idag...bara sätta mig ner och försöka sitta ner så gott det gick    UNDERBARA HÄST!!!! T fick MYCKET beröm och jag känner mig otroligt nöjd med ridturen idag  

Skrittade hemåt och när vi passerar grannen ser jag VAD T reagerat på  de har frigående höns och precis på gräsmattan vid sidan av vägen går det ca 8-10 höns och "betar" gräs  T fick stanna och titta och fick även en hästgodis  Skrittade lugnare förbi efter det. Hi hi!!

Inte så mycket snubbel idag heller. Faktiskt mest på väg till kyrkan när han är lite seg...när jag får fram skritten snubblar han mindre eller inte alls ska jag nog säga. Blir nog fina fisken när det blir lite svalare ute. Upplever att han är seg pga värmen....han piggnar till betydligt mer när det blir kallare ute  

Väl hemma igen var det inte så mycket att göra idag. Jag tvättade muggen innan jag for ut och red. Sedan fick han vara utan någonting idag. Tanken är att jag nu varken ska tvätta eller smörja på några dagar. Kommer endast att borsta bort damm och annat från benen. Blir det INTE värre kommer jag INTE att tvätta eller smörja. Nu blir det spännande att se OM det håller sig i schack eller kommer tillbaka?? Jag hoppas på det senare  


T blev visiterad, borstad, på med flugmask och fick kraftfoder och sedan var han klar för dagen  


Tog några kort på oss när vi kom hem igen. Inte det lättaste och jag insåg att jag nog skulle ha haft längre armar  T blev halv hela tiden  Har redigerat bilderna lite och fick fram det här  



Här ser vi ganska glada ut bägge 2  Det är så konstigt med mobilen!! Vi är INTE rosa idag utan röda...men det syns om rosa på bilderna??? Kan det ha med solen att göra tro??


   

 En redigerad "halvbild" på oss    En annorlunda bild  


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan iväg med sonen och "skriva in" honom på Körskolan!!
Bäst att lägga på en rem!!
Ha en fortsatt jättebra måndag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 20 augusti 2012 09:56

För några år sedan...tror att det var ca 3 år sedan...var vi några tjejer som ägde ridtravare som funderade på att starta upp ett Distrikt i Umeå. Men att starta upp ett Distrikt kräver en styrelse och vi var inte ens så många som krävdes i styrelsen  Kändes inte roligt om vissa skulle ha dubbla uppgifter och sedan skulle det bli en massa jobb för enskilda personer. Så det rann tyvärr ut i sanden kan man säga...tråkigt nog  

Samtidigt så är det så att OM man ska starta upp någonting seriöst så gäller det att alla jobbar mot samma mål inte bara vissa och då måste man vara skapligt många personer....det insåg vi efter ett tag och la allt på hyllan istället.

Nu har det visat sig att det Mittsvenska Distriktet som haft sin bas i Sundsvall nu har flyttat till Ö-vik!!! Mindre än halva vägen från mig  UNDERBART!!!

Sedan finns det en hel del tjejer runt om i Västerbotten som är intresserade att ev. starta upp igen!! Vi får se vad som händer men det skulle vara väldigt trevligt om vi kunde få till ett Norrlandsmästerskap för ridtravare i Ö-vik framöver!!

 

Om det finns någon/några som vill hjälpa till att starta upp en sektion i stan får ni gärna maila mig på:


anaby32@hotmail.com


Ju fler vi är desto bättre och lättare blir det 

 

Mer info kommer så fort jag vet mer om hur det blir med att starta upp någonting här i stan  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards