anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Ridit och snart på väg till Körskolan!!!

Av anaby - 20 augusti 2012 13:21

Jag vaknade till framåt morgoqvisten och var hur STEL som helst i nacken???? Det visade sig att jag hade lyckats putta ner kudden på golvet så jag låg utan  Pga mina problem med nacke och axlar är jag VÄLDIGT känslig vad gäller kuddar....jag får INTE ligga för högt med nacken då blir jag stel direkt   och inte för lågt!! Sedan MÅSTE jag ha min speciella nackkudde med mig när jag åker bort annars är jag stel en hel vecka i sträck  Nu håller jag bara tummarna att den här stelheten går ÖVER inom någon dag....orkar inte eller vill inte heller behöva ligga resten av veckan  

Har tagit värktabletter men märker tyvärr ingen skillnad. Ska prova mitt special liniment som luktar "Jenkatuggummi"....så kanske det tar bort lite värk. GUD VAD JAG HATAR MIN KROPP VISSA DAGAR  

Efter att ha "laddat" i 4 timmar orkade jag till slut gå ut och rida på T. Det är en himla tur att han är så otroligt snäll och INTE ligger på i handen  Han var pigg idag...Hi hi!! Inte så konstigt när han vilat i 2 dagar   Sköter sig dock VÄLDIGT bra ändå!!! Det enda var att han var grymt seg när vi började skritta....när jag sedan har "gått på" honom ett tag brukar det släppa. Efter första travsträckan är det inga problem att få fram honom  

Idag tyckte han att någonting var läskigt när vi gick förbi grannen?? Såg ingenting och blev lite irriterad på honom   På hemvägen SÅG JAG VAD DET VAR!!!

Travade till kyrkan och utökade travsträckan lite idag...det var inga problem...T var med på det  

Sedan skrittade vi nedanför kyrkan fram till klätterbacken....och skritt tillbaka. Tog sista travsträckan och himmel vilken trav han fick....WOW-känslan infann sig när T HELT SJÄLV började korta upp sig och få schwung i steget  

Behövde knappt gå på eller ta i honom idag...bara sätta mig ner och försöka sitta ner så gott det gick    UNDERBARA HÄST!!!! T fick MYCKET beröm och jag känner mig otroligt nöjd med ridturen idag  

Skrittade hemåt och när vi passerar grannen ser jag VAD T reagerat på  de har frigående höns och precis på gräsmattan vid sidan av vägen går det ca 8-10 höns och "betar" gräs  T fick stanna och titta och fick även en hästgodis  Skrittade lugnare förbi efter det. Hi hi!!

Inte så mycket snubbel idag heller. Faktiskt mest på väg till kyrkan när han är lite seg...när jag får fram skritten snubblar han mindre eller inte alls ska jag nog säga. Blir nog fina fisken när det blir lite svalare ute. Upplever att han är seg pga värmen....han piggnar till betydligt mer när det blir kallare ute  

Väl hemma igen var det inte så mycket att göra idag. Jag tvättade muggen innan jag for ut och red. Sedan fick han vara utan någonting idag. Tanken är att jag nu varken ska tvätta eller smörja på några dagar. Kommer endast att borsta bort damm och annat från benen. Blir det INTE värre kommer jag INTE att tvätta eller smörja. Nu blir det spännande att se OM det håller sig i schack eller kommer tillbaka?? Jag hoppas på det senare  


T blev visiterad, borstad, på med flugmask och fick kraftfoder och sedan var han klar för dagen  


Tog några kort på oss när vi kom hem igen. Inte det lättaste och jag insåg att jag nog skulle ha haft längre armar  T blev halv hela tiden  Har redigerat bilderna lite och fick fram det här  



Här ser vi ganska glada ut bägge 2  Det är så konstigt med mobilen!! Vi är INTE rosa idag utan röda...men det syns om rosa på bilderna??? Kan det ha med solen att göra tro??


   

 En redigerad "halvbild" på oss    En annorlunda bild  


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan iväg med sonen och "skriva in" honom på Körskolan!!
Bäst att lägga på en rem!!
Ha en fortsatt jättebra måndag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards