anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av anaby - 21 augusti 2012 20:07

Em har varit lugn och bra....riktigt bra för min kropp  Vi väntade "besök" idag och det fick vi efter middagen. Skriver mer om det framöver när allt är klart!!! Det har regnat REJÄLT under em....suck!!! Katten och jag har myst inne   Hon ville inte gå ut idag...förstår henne  

Packade in regntäcke, kraftfoder och borste i bilen och tänkte åka ner till stallet efter middagen. När jag svängde ut på gårdsplanen såg jag att T gick UPPE VID HUSET  Tillbaka med bilen och nu var det "bara" att gå in i hagen och fixa honom....underbart!! När jag var klar gick han ner till stallet igen  

Har programmerat för att spela in Dallas.....måste ju bara se VAD som händer framöver    Jag kommer nog mest att spela in det och se när jag får tid över. Är ingen panik att jag måste se det samma dag  

Jag har packat matkassen till jobbet och sitter nu och ser på TV och väntar på att klockan ska gå så att jag får åka till jobbet. Kommer att bli 2 tunga nätter nu....när man inte har jobbat på 7 veckor och varit uppe nattetid  Men till nästa vecka är kroppen "invand" igen så då ska det nog gå bra att jobba 5 nätter  

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 21 augusti 2012 15:42

Kan säga att jag var mycket mindre stel i nacken idag!! Pust!!! Låg även med huvudet på kudden när jag vaknade så det har nog bidragit en hel del  Det känns som om 2/3 av stelheten är borta   om jag jämför med igår då det var RIKTIGT ILLA och ingenting hjälpte för att få bort värken  Är tacksam att jag sov någonting i natt överhuvudtaget!!!

Tog det lugnt på fm innan jag hade tänkt rida T en sväng. Strax innan jag ska gå ut börjar det regna....men suck!! Orkade INTE rida i regnet idag...har ju också med att göra att jag inte är riktigt ordning i kroppen idag....den riktiga energin som behövs till att orka rida finns helt enkelt inte idag   Nu blir ridturen på torsdag istället när jag har jobbat mina 2 nätter  

Istället gick jag ner till stallet för att ge T kraftfoder och borsta karlederna. T stog inne i vindskyddet och såg nöjd ut  Klart att man står under tak för att slippa regnet idag  Karlederna ser BRA ut och jag kommer enbart att borsta karlederna fram till torsdag. Kollar självklart varje dag och gång jag ger kraftfoder men någon "närmare titt" blir det inte förrän på torsdag em. Håller tummarna att allt ser bra ut då!!!

T fick kraftfodret först och sedan gick jag för att hämta lite hö. Fick ca ½ säcken för att ha något att peta i sig nu när det regnar.


 

Det var uppskattat och han ställde sig för att äta direkt!! Jag passade på att mocka vindskyddet medans jag fick vara ifred  Ska åka iväg på Granngården på torsdag och köpa mer torvmix och spån och fylla upp framöver. Håller även tummarna att jag kommer att få tag på HALM i höst så att jag även kan använda det i vinter!!!

Bytte vatten och ställde faktiskt ner hinkarna på marken istället för att hänga upp dem. Hinkarna blir tyvärr ovala och jag upplever att det är svårt för T att dricka...han har ju rätt så stort huvud  


 

Ska skruva bort hakarna och istället beställa hinkhållare på Börjes som vi får sätta upp under våren inför nästa sommar  Nu har jag provat med hakarna och det funkar inte riktigt för oss...då vet man ju allafall  

Sedan blev det lite mys & bus  



Kändes skönt att stå under tak i regnet kan jag säga  Här är vi nog lite halvnöjda i allafall  



 


Matte!! GÅ INTE!!! Stanna en liten stund till....


   


Snälla??? Bara en liten stund till??



 


Pillutta dig!!!


Han är mysig min häst....vill ha mycket klining, mys och annat  Och det får han så gärna!!!


Lite sur blev han så klart när det var dags för mig att gå "på riktigt"  


 


 


När jag vände mig om efter att ha gått in i sommarhagen stog han och åt hö ur höhäcken  Hi hi!!

När jag sedan kom hem har jag tvättat, startat diskmaskinen, rensat bort gardiner, fixat i mitt "natt-sovrum" inför imorgon när jag ska sova där, packat NYA ryggsäcken till jobbet. Nu är det bara "matkassen" kvar att  packa...sedan är jag "nästan" redo för jobb igen  Bara duschen kvar och sedan är jag redo minsann!!!

Sitter just nu i soffan och se på TV. Blir att lägga sig i planläge och chilla så att nacken blir någorlunda tills jag ska åka iväg. Jobbar som tur är bara 2 nätter nu och går på helgen nästa vecka. Mjukstart är alltid härligt efter semestern  

Nej, gott folk nu är det planläge som gäller för mig ett tag!!! Middagen ska snart börjas med!!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards