anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av anaby - 22 augusti 2012 20:06

Jag har haft en bra em här hemma. Sonen har både kört sin första körlektion och varit på Teorilektion ikväll. Allt var till belåtenhet  Yngsta sonen började skolan idag. Medans den äldsta inte börjar förrän nästa vecka.

Jag passade på att gå ut till T när han ändå stog här uppe vid huset. Fick bara sin mat och sedan borstade jag av benen lite...såg bra ut. Några sårskorpor på insidan av ena benet som jag ska titta lite närmare på imorgon  

Idag var det en tjej som VAR PÅ VÄG IN I HAGEN samtidigt som jag kom ut för att ge T mat  När hon såg att jag kom backade hon ut ur hagen och gick upp på vägen istället och försvann!! Jag ignorerade henne bara då jag anser att jag har satt upp en skylt där det står att det INTE är lämpligt för okända människor att gå in till min häst eller mata honom. Förstår de INTE svenska får de nog gå den "HÅRDA VÄGEN" den här gången och se vad som händer!!! Jag blir ärligt talat lite less. Speciellt när hon går ut ur hagen och inte säger någonting utan bara försvinner när hon ser mig...då VET man att man har gjort fel...anser då i allafall jag. Får se om hon kommer tillbaka eller hur det blir!!!

Ska snart åka iväg till jobbet igen och längtar just nu tills imorgon!!
Det blir en ridtur och en sväng till Granngården där de har 10% på ett och samma köp. Bådar gott då jag både ska köpa torvmix, spån, B-vitamin och mer "Mag-tarmkur"....blir ju lite billigare med några % i allafall  

Nej, nu ska jag se så att jag inte glömmer att ta med mig det jag ska ha med mig till jobbet  

Ha en jättebra fortsatt onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 22 augusti 2012 15:00

Det gick riktigt bra att jobba inatt!!! Var otroligt mycket piggare än jag trodde att jag skulle vara  

Det regnade inte på morgonen när jag skulle åka hem...Tjjjooohooo!!! Hämtade bara kraftfoder och tog sedan bilen ner till stallet för att ge T "mat & mag-tarmkur". Han låg och sov i godan ro  när jag dök upp  Jobbiga matte som kommer så "tidigt" som 07.45 på morgonqvisten  

När han steg upp såg jag en "lerinpackad-mammut" istället för en häst  Jag gillar verkligen min häst men just den här leran är väldigt jobbig att se på hans päls  


 


Halva inpackningen hade torkat och halva var fortfarande blöt  



Måste säga att han har hittat en teknik som verkligen får in så mycket lera som möjligt i pälsen...kaka på kaka  


   


Eller ska man säga "pansar-päls"??   Himla tur att det inte blir någon ridning idag....tills imorgon kommer nog lite att vara borta när han rullar sig i gräset igen  Sedan har jag ju mina underbara "Magic brush" att ta till  

Hem och sova!!!

Kan säga att jag har inte riktigt sovit bra idag men det är första natten på väldigt länge så sömnen kommer att bli bättre under nästa vecka  

Det har löst sig med min otroligt jobbiga "helgvecka" och jag kommer i fortsättningen att slippa jobba 3 nätter i rad och åka till jobbet på möte!!! En av mina andra nattjobbarkompisar har bytt natt med mig så att jag nu jobbar 2 nätter i rad och får sova 1 natt innan mötet på jobbet. Jag kommer istället att jobba 3 nätter efter den lediga natten. Tidigare har jag jobbar 3 + 2 och nu blir det 2 + 3 istället. Jag hoppas och tror att jag kommer att vara piggare av det schemat framöver  Jag har bävat en hel del inför nästa vecka och den "jobbigaste" helgveckan men nu blir bytet redan under nästa vecka!! UNDERBARA JOBBARKOMPISEN SOM VILL BYTA MED MIG!!! DET VAR HENNES IDE DÅ HON TYCKER SÅ SYND OM MIG NÄR JAG JOBBAR SÅ MYCKET (3 nätter i sträck) OCH SEDAN SKA ÅKA BIL TILL JOBBET PÅ MÖTE I FLERA TIMMAR EFTER ENDAST HA SOVIT I NÅGRA TIMMAR. Ibland har man en otrolig tur     Jag ska tillägga att vi har jobbat ihop i 5 år på mitt förra jobb och det var också hon som tipsade och puschade mig att byta till mitt nuvarande jobb...vilket jag är evigt tacksam över  När och kära vänner finns det inte gott om...men det är otroligt uppskattat med en nära vänskap under flera år!! Jag är lyckligt lottad  

Nu ska jag sätta mig och se på Dallas från igår!!! Såg ju lite på slutet och då såg JR ut som om han fick en smärre hjärnblödning...då det började rycka rejält i ansiktet på honom  Blir intressant att se kvällens avsnitt imorgon!!!

Kvällen blir lugn. T ska ha sitt kraftfoder och kollas till men annars blir det inte så många knop innan det är dags att åka till jobbet igen. Glömde bort att säga att det var GLADA Brukare som jag träffade på jobbet igår  Är ju inga problem att jobba när alla är så snälla och trevliga  

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  



Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards