anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Trött och seg....känns skönt att få sova inatt:D

Av anaby - 23 augusti 2012 15:51

Himmel så seg jag har varit sedan jag steg upp idag  Det var länge sedan jag var så här sliten efter att ha jobbat natt. Jag tog mig upp och såg på gårdagens avsnitt av Dallas  Ingen hjärnblödning på JR men det kanske blir sedan.....han kommer nog att hitta på både det ena och det andra kan jag tänka mig  

Försökte övertala kroppen att NU VAR DET DAGS ATT GÅ UT OCH RIDA men jag fick ingen respons  Suck!!

Tog 1 timme till innan orken infann sig och då gick det rätt så skapligt att gå ut. Det var verkligen kalasfint väder idag...ingen sol och ganska mycket blåst=piggare häst och mindre svettig matte  

Började med att tvätta det lilla av muggen som är kvar och karlederna för att få ett hum om HUR MYCKET som är kvar?? Det ser jättefint ut!! Endast 1 liten sårskorpa kvar  Och lite torrt i karlederna...men annars ser det JÄTTEFINT UT  Nu börjar jag att andas ut  


 

Imorse hade han bättrat på "pansar-pälsen" ytterligare  Kan säga att det gick JÄTTEBRA att borsta bort allt med Magic brush  Dessa borstar funkar verkligen jättebra på min häst!! Har hört att andra INTE alls är lika nöjd med dem men på T funkar det som sagt mycket tillfredställande...speciellt när han ser ut så här  


Kan säga att jag hade sprängande huvudvärk och illamående när jag satte mig på hästryggen  ....det brukar dock försvinna efter en kort stund när man väl börjat rida Idag skrittade T på riktigt bra redan från början...det märks tydligt att det är svalare ut för han är mycket villigare till att jobba idag än i början på veckan  När vi kom till grannen med hönorna....satt de nedanför trädet vid vägen idag med  Vi stannade och tittade lite och T blev lite förundrad när det sprang VITA OCh BRUNA fjädrande saker runt omkring trädet  Stog stilla och tittade med stora ögon...de var nog räddare för honom än han för dem  Glömde bort att ta kort!!! När vi kom tillbaka hade de flyttat sin in på tomten...suck!! IMORGON!!!

Idag var det väldigt folktomt på vägen=GILLAS SKARPT

Kändes jättefin i traven på en gång och det var inga problem att reglera den...han lyssnar så otroligt bra  

Vi red inte nedanför kyrkan idag...kände att det räckte för min kropp att rida till kyrkan och tillbaka. Det blir den längre sträckan imorgon istället när jag är piggare. Vände och skrittade fram tills sista travsträckan och där kändes T KALASFIN!!!! Väldigt lätt att korta ner och få fram en trav med mer scwung i...satt ner en kortare sträcka och kände på min fina häst  Fick mycket beröm och sedan skrittade vi hemåt  

Och visst hade det värsta av huvudvärken och allt illamående släppt när vi kom hem igen  

Minimalt med snubbling idag!! Den första kom faktiskt efter sista traven på väg hem...känns jättebra  Upplever att om jag bara "aktiverar" skritten lagom funkar det absolut bäst. Inte för fort och forcerat och inte för seg och sakta...."bara" lagom  Hi hi!!

Är jättenöjd och glad över ridturen idag  Han gör ju exakt allt jag begär av honom så det är dumt att klaga  Dessutom är han väldigt lugn....jag är en sån där "konstig" människa se hellre gillar en lugn och stabil häst motför en som är framåt och stressad. De har jag fått nog av...kan jag säga!! Hellre att jag får gå på än att jag ska ta in hela tiden och även riskera att hästen blir både halv och helgalen vid varje ridtur. Nej, jag är jättenöjd med min häst  Medans andra nog skulle tycka att han är "tråkig och seg"  Det är ju jättebra att man tycker olika tycker jag!! På så sätt finns det en häst till alla  

T är väldigt van vid att han ALLTID får kraftfoder efter ridturen. Men idag fick han sin första ranson imorse när jag kom hem från jobbet. Blir en aning tidigt att få mitt på dagen igen  När allt var klart efter ridturen stog han och väntade på sin mat....opppsss!!! Han är ett riktigt vanedjur med "sina" rutiner min häst   Gick och hämtade en ½ näve med musli som han fick och det nöjde han sig med  Ställde sig sedan och betade och var nöjd  



Han har endast på sig flugmasken på dagtid nu. Tar av den på kvällen.


Passade på att fylla på vatten i paddock och hage. Drar bara vattenslangen över vägen så räcker den till bägge vattentunnorna  Smidigt som bara den!!!


 


Påfyllning i hagens vattentunna.


När jag ändå höll på passade jag på att fylla på kraftfoder i hinkarna. Är så skönt att bara ta en hink och fylla på vatten så är allt klart!!!

Hade egentligen tänkt åka till Granngården idag men måste ha någon med mig då jag ska ha så pass mycket...behövs 2 kundvagnar  Henrik ville inte åka idag så vi tar det imorgon istället. Jag hämtar honom på skolan som bara är en bit bort och sedan handlar vi det jag ska ha på Granngården  

  Ikväll blir det nog en lite "spa-kväll" istället....dusch och hårinpackning...fotbad och annat smått och gott som gör att man mår bra  Längtar redan!!!

Nej, gott folk!! Nu ska jag inta lite Ipren i hopp om att den sista huvudvärken försvinner!!

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards