anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2012

Regn idag:S Jobbar inatt:)

Av anaby - 27 augusti 2012 09:38

Vaknade ganska sent efter en god natts sömn. 9 timmar blev det inatt och nu är jag redo att jobba inatt  

Det regnar ute...inte jättemycket men tillräckligt för att jag har bestämt mig för att INTE rida idag. Det har regnat hela natten dock verkar det inte vara något hällregn eller skyfall...det känns bra!!! Dock är det rejält blött överallt.

Det ska vara upphehåll imorgon....får se hur pigg jag är efter nattens jobb...om det blir en ridtur då för på onsdag ska det regna IGEN!! SUCK!! Tja, inte lönt att jaga upp sig i onödan.....T får vila den här veckan OM det regnar när jag är ledig. En av fördelarna med att inte ha en tävlingshäst i träning....är att den kan vila några dagar utan att det gör någonting  Han har inte haft någon längre vila sedan jag satte igång honom så det kan nog vara bra för hans kropp nu när vi börjar komma igång ordentligt igen  

 

Och regnet det bara öser ner!!

En liten filmsnutt:



 



Tog bilen ner till stallet efter frukost. Hade med täcke och lite annat med mig därav bilen. T stog inne i vindskyddet och såg nöjd ut  Kan knappt med ord beskriva hur otroligt bra vindskyddet är för både mig & T   Det är bland det absolut bästa jag har byggt/gjort/köpt till min någon av mina hästar under alla 37 år som hästägare Han utnyttjar det till fullo både vid sol, regn, snö eller bara för att chilla och sova. Jag vet att jag kan slappna av OM det blir regn eller väldigt dåligt väder. Är det storm eller väldigt mycket regn/snönederbörd får T självklart komma in till sin box och vila lite. Dock vill han gärna ut igen efter en natt inne  En riktig utehäst med andra ord!!!

Borstade av honom och gissa om jag blev väldigt förvånad av att upptäcka att det INTE var någon "lerinpackad-mammut" jag borstade idag  I vanliga fall brukar han rulla sig mycket när det är lerigt ute...kanske blev för mycket även för T den här gången  Kan dock tänka mig att han rullar sig under dagen MED regntäcket på den här gången  Tur att det finns tvättmaskiner...säger jag bara!!!




Regntäcke på och står och mumsar på sitt kraftfoder  


 


Det har regnat en hel del under natten!! Dock ska jag säga att hagen är väldigt bra och det kommer att torka upp rejält fort bara det slutar regna  Vid ingången och hela vägen till vindskyddet ska det fyllas på med jord/sand så att det INTE blir så här blött under resten av hösten.


     


Här ska det också fyllas på med jord/sand så att det inte kommer in så här mycket vatten till ingången i vindskyddet. Har pratat med pappa och förhoppningsvis kan vi fylla på under nästa vecka  Måste höra med honom om jag måste beställa ett lass eller om han har hemma. Kommer att bli jättebra  


 

Hö att mumsa på när det regnar ute  Har hade bara ätit upp hälften under natten. Känns skönt att veta att han betar och rör på sig även fast det regnar ute  


En liten filmsnutt från idag:



 
 

Själv ska jag åka iväg och handla lite under dagen och sedan ta det rätt så lugnt idag. Ska bli skönt att "bara" jobba 2 nätter innan jag får sova 1 natt...sedan väntar de sista 3 nätterna innan långledigheten. Men det är om 1 vecka...först ska 5 nätter jobbas 

Ha en fortsatt jättebra måndag!! Förhoppningsvis har många av er inget regn!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Anna

Anna

27 augusti 2012 14:52

Har du fått sadlen?:)

http://annashastliv.blogg.se

anaby

29 augusti 2012 15:50

Jag har hämtat ut sadeln men inte hunnit prova den än. Ska göra det under nästa vecka.

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards