anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av anaby - 31 augusti 2012 19:10

Natten på jobbet var bra  Har läst en del inatt "när verksamheten tillåter" dvs när allt arbete är gjort och Brukarna sover...en ny bok av Liza Marklund om Annika Bengtzon. Kommer inte ihåg vad den heter...minnet är inte på topp just nu  Jag kan allafall säga att jag gillar Lizas böcker om Annika då jag har alla hemma  

Började regna när jag satte mig i bilen för att åka hem från jobbet. Klädde om och åkte ner till stallet med täcke och foder. Fyllde på med hö i höhäcken då jag inte visste HUR MYCKET det skulle regna idag. Sedan hem för att sova!!

Vaknade strax före 12.00 och gick på toa...inget regn...somnade om och när jag vaknade igen vid 14.30 regnade det rätt så mycket  Tråkigt även om det inte var oväntat....

Hann bara stiga upp så ringde yngsta sonen och ville bli hämtat på skolan.  Nu blev det istället så att jag och mamma åkte och hämtade Henrik på skolan och sedan vidare till Willys då hon också behövde handla  

Hem med all mat och packa upp och i samma veva stog T uppe vid huset och betade. Så då fick han sin mat. Täcket var i princip torrt så han hade nog stått i vindskyddet medans det regnade som värst..smart häst  

Ringde till pappa strax innan middagen  för att höra om vi kan skotta bort skiten vid vindskyddet på söndag och rulla in en höbal? Japp!! Det var inga problem...vi ska fixa det när jag vaknar vid 13.00-tiden Sedan ska jag rida och dola på med T. Kan vara skönt att fixa undan "skit & hö" först så kan jag rida i lugn och ro...lär ju vara lite seg efter jag stigit upp Otroligt snälla och bästa pappa som ställer upp med traktorn och hjälper mig  Det blir att köra bort den gamla halmbalen på baksidan också. Vågar inte använda den då den är 3 år gammal nu...oöppnad med mest troligt full i mögel...så den åker på tippen  


Det är lite av det jag har tänkt göra under min långledighet nästa vecka:


  • Skruva fast isolatorer på stolparna till utbyggnaden till vinterhagen. Så att det bara är att sätta upp elbanden när hagen ska användas senare under senhösten Blir en regnfri dag  
  • Fylla på med torvmix och spån i vindskyddet.
  • Rida T 4-5 ggr under veckan  Sätta igång med lite kavalettijobb på åkern  
  • Städa här hemma!!!
  • Måla det blå på vindskyddet. Har nämligen hittat färg nere i källaren  
  • Börja jogga igen!! Nu när orken börjar återvända sakta men säkert  Målet är 3 dagar under veckan!!
  • VIKTIGAST AV ALLT: ATT UMGÅS MED NÄRA OCH KÄRA OCH HAR ROLIGT UNDER LEDIGHETEN  




Det kommer att hända mycket mer här hemma men det här ovan är sånt som jag VILL HA GJORT  och är prio på under veckan.



Har ätit middag och ska snart packa matkassen så att jag har mat till jobbet inatt. Sitter just nu och ser på "Youngblood" med Robe Lowe och Patrick Swayze från slutet på 80-talet  Såg en ung Keanu reeves också!! Alltid roligt att titta på "gamla" filmer och se unga skådespelare som slagit igenom sedan när man är "filmnörd"   

Nej, nu ska jag se färdigt på Youngblood och sedan se vad det är på TV ikväll!!
Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards