anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 2 september 2012

Av anaby - 2 september 2012 21:53

Kom på att jag skulle äta pannkaka till midda idag och gjorde väl det mesta fel  Det som skulle in i kylskåpet åkte in i skafferiet och tvärtom  Det är sånna här dagar man inser att det "tar på" när man jobbat natt eller 5 nätter på 1 vecka....hjärnhalvorna är definitivt inte i fas idag Men till slut fick jag till det och kunde äta min middag  Tur att jag var ensam i köket så de andra slapp se bedrövelsen  Eller..ja...katten var också hemma  

T kom upp till huset efter jag ätit middag så jag passade på att ge honom mat och kolla igenom honom lite  Allt ser bra ut trots att han just för tillfället är en "lerinpackad-mammut" men den lär försvinna imorgon  

Efter en varm och lång dusch blev jag någorlunda iordning igen och faktiskt mycket piggare  

Jag firar långledighetens början med...1 vinglas....1 stor mugg med chilite och 1 dammsugare  

Har just nu fullt upp med att hålla upp ögonen  ...funderar på att hämta några tändstickor för att hjälpa till att hålla upp ögonlocken  Ska bara se klart kriminalserien på TV4 sedan blir det bädden för mig!!!
Svarar på era mycket trevliga kommentarer imorgon när jag är mer i fas  

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt och sov gott!!
Mvh anaby  

Av anaby - 2 september 2012 15:30

Natten på jobbet var bra men jag var riktigt sliten...tur att det var sista natten!!! T stog uppe vid huset när jag kom hem så det var bara att gå över vägen och ta av honom täcket och ge mat  

Sedan hoppade jag isäng och vaknade när väckarklockan ringde....tungt att stiga upp men jag vet ju att det är det bästa för att kunna sova inatt  Ringde pappa på en gång och vi kom överens om att vi skulle rulla in höbalen på en gång. Bara att byta kläder och traska ner till stallet.

T stog uppe vid huset och betade och gnäggade och kom fram till mig när jag gick in i hagen...fick en hästgodis och gick iväg...när jag tittar lite närmare på VART han gick så gick han in i paddocken till krubban  Han trodde att det var matdags  Jag gick ner till stallet och det tog inte många sekunder innan jag fick sällskap ner  

Flyttade på torvmixbalarna och spånbalen så att höet fick plats.

Hann med att mocka och fylla på hö till T innan pappa kom med balen. Jag har 2 höbalar kvar att fjolårshöet....vi rullade in den ena och sedan öppnade jag balen...HELT SVART....USCH!!! Hade det på känn....rullade ut den och iväg med den med traktorn. Den här gången var vi lite smartare  Öppnade nästa höbal utanför stallet....såg först bra ut men när vi tittade närmare var det mögel på 3 ställen. Började ta bort för att se HUR mycket det var och upptäckte att det satt DJUPT ...bara att kassera den också. Gick lättare att få bort balen den här gången då den redan stog på traktorgafflarna. Tyckte bara synd om pappa som fick åka flera vändor med balarna  Vid 3:e försöket hämtade han en bal från årets skörd. Vi rullade in den och den var TUNG kan jag säga...fick veta att den var större än de gamla och det var den med besked!! Ska bli intressant att se HUR LÄNGE den här räcker?? Öppnade höbalen och den var helt felfri  DET KÄNDES VÄLDIGT SKÖNT KAN JAG SÄGA  

När traktorn ändå var här nere passade vi på att ta bort den gamla halmbalen och ta hem ett gäng med SJ-pallar. Vi tittade även i hagen där jag vill fylla på jord/sand och både jag och pappa var eninga om VART det ska fyllas på  Det blir dock när det torkat upp igen....nu är det för lerigt. Ska hålla koll och säga till när det är tillräckligt torrt för att fixas. Förhoppningsvis blir det under veckan eller senast nästa helg  Kommer inte att fylla på med torvmix eller spån i vindskyddet förrän jorden/sanden är påfylld!!!

När pappa åkt hem började jag riva ur höbalen  Fick börja lägga hö uppefter väggen då det var så otroligt mycket i balen...oppsssss!!! Höet luktar väldigt gott och är grönt 


 

Jättedålig och mörk (det ligger hö där det är helsvart. Ska se om jag får en bättre bild imorgon)  mobilbild på höet men det syns allafall att jag har jobbat lite idag  


Ska kolla runt lite och för första gången skicka in en höanalys under veckan...hade jag tänkt  Jag har ju redan skickat iväg en "håranayls" på T så det är väl lika bra att ordna med en höanalys när jag ändå är på G med analyser  

Hade redan fyll på med gammalt hö i höhäcken så nu passade jag på att fylla på med nytt hö också. T började äta på en gång  Kan säga att det kändes väldigt skönt när jag var klar med höet  

Det regnar fortfarande ute...dock i mindre mängder. Någon ridning blir det inte idag för oss men imorgon och under resten av veckan är ridning inplanerade 4-5 ggr!! Längtar redan till att få sitta i sadeln igen. Nu har det varit en "vilovecka" för oss pga regnet och att jag har jobbat hela veckan. Gissar att det har varit väldigt nyttigt för T att vila lite...nu blir det att börjar kräva "mer" av "Herr´n"  

L-O har inte kommit hem än och blir borta tills ikväll så nu ska jag börja klura på VAD jag ska äta till middag....magen börjar skrika rejält efter föda nu  

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards